NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, July 11, 2012

iCa aNaK MaNje MaK

Lama tak citer pasal si kecik ni.. ohye, ketumbit kat mata kanan dia dah nak hampir sembuh... kiranya dah tak berapa ketara sgt la kan kalo tengok dekat2.. lama jugak ehh nak recover kalo kena ketumbit nih.. sape la yg hang intai tu kan icaaa.. ish3x..

Budak kecik ni pun dah 3 tahun.. tapi ketinggian tak berapa nak tinggi sgt.. mesti dia ni dah besar kang tinggi comel2 macam mak dia.. ecewahhh.. nak gak puji diri sendiri tu.. kahkahkah....

Dan ini budak jugak sgt laa manjer.. even dgn sesape pun dia manjer gak.. tapi tgk gak pada seseorang tu pandai ke tak nak tackle dia dan ambik hati dia.. tackle tu bkn maksud mengorat tau.. agak2 la kann nak ngorat ica.. kecik lg tuhhh... hahahha..


Ica dulu masa kecik2 (padahal skrg pun kecik) susah sgt nak senyum masa ambik gmbr.. masammm aje muka dia.. padahal masa aku peknenkan dia aku hepiii aje.. senyumm manjang.. aneh gak apesal ica ni masa baby2 muka garang semacam.. kihkihkih..

Tapi bila usia dia dah mencecah 2 tahun, dia murah sgt dgn senyuman.. pastu sgt2 pemalu.. yg pernah jumpa ica mesti tau ica ni pemalu sgt orgnye..

Lebih2 lagi kalau org tenung dia lama2, terus dia malu2 sambil senyum dan nak nyorok dekat aku sambil sebut "makkkk " dgn nada yg sangattt lembut.. eleleleleee.. pemaluuu sgt anak mak ni macammm mak dia jugak.. muahahahha..

Pastu kalau tanya dia anak manjer sape mesti dia akan cakap " ica anak manje mak ".. apis dgn ain lak selalu ckp diorang anak manje abah.. maybe sbb ica sgt byk masa dgn aku kann.. hihihi..


Ica jugak kuat tido di siang hari..

Kalau tido mesti lebih dari sejam.. kadang2 sampai 3 jam dia boleh bantai tido.. pastu asal bgn je laparrr memanjang.. haaaa yg tu pun sama gak mcm peel mak dia..

Malam2 lak dia jenis lewat sgt tido lebih2 lg kalo dah terlebih tido di siang hari.. kang malam mula la jadi burung hantu.. tak reti nak tido awal tu dah satu hal, pastu mulut dia lak asyik nak mengunyahhhh di tgh malam..

Kat bilik aku mesti kena standby kerepek2 sbb dia ni kalo lapar mesti mintak mcm2 mknn.. selalunya kerepek pisang dgn kerepek bawang yg jd feveret dia.. satu lg muruku.. tu pun feveret dia gak.. sblm tido gak mesti dia nak minum susu dutch lady secawan..

Letih gak kekadang sbb aku kena turun naik tangga kalau2 benda yg dia mintak tu kena ambik kat dapur.. huhuhu.. lapar di tgh2 malam buta memang dah jadi habitat kami berdua.. ehh habit kami berdua.. muehehehe..

Aku lak kalo lapar tak main la bedal kerepek, aku mesti carik nasik.. kalau takde nasi aku masak le megi.. hehhehe.. tapi megi takleh selalu.. tak elok.. ecehhhh..


Kalau dah tido lambat opkos la dia pun bgn lambat..

Ni gmbr tengahari tadi.. punyalah liatttt sgt nak bangun.. apis dgn ain dah jerit2 panggil nama dia suruh bgn, tapi tak reti nak bukak mata gak.. siap membebel lagi suruh aku tutup lampu sbb silau katanya nak tido.. ewahhhh..

Dah pukul 12 tghari masih bantai membuta, kalo hari cuti aku tak kisah sgtlah.. tapi ni hari sekolah nak oittt.. dah le kol 1.30 tghari abg dgn kakak kamu tu nak masuk kelas, dah le sekolah jauhh.. sob sob sob..

Aku paksa gak bgn.. pujuk elok2.. kekadang dia mkn gak pujukan tanpa nanges bila bgn.. kadang2 tak makan di pujuk langsung, melalak lagi ada le...

Kalau melalak aku pedulik apa kann, teruskan gak mandikan dia, siapkan dia dan terus bg mkn nasi sblm nak pi sekolah.. ganas tak aku.. hehehe..


Ni lak ipin kesayangan dia.. tapi tghari td masa tgh rushing nak pi sekolah sbb dah lambat sgt kannn, aku terputuskan kepala si ipin ni.. hahahha..

Mau tak terputus kalo aku tarik tapi dlm pada masa yg sama ica tarik gak.. tup2 terputus.. ekekeke.. masa ni nak bawak si ipin naik kete nak pi sekolah.. sekali sama2 tarik daaa.. hahaha..

Sib baik tak nanges dak kecik ni sbb aku cakap nanti balik sekolah aku jahitkan.. tapi sampai la ke saat ini aku tak jahitkan pun... malas lak.. nanti2 lah kot.. kekekeke..


Terus sedih sebab mak dia takmo jahitkan lg walaupun dah balik dari sekolah.. hahahha.. mak sapeee lah tu... kikiki..


Pastu dah okey balik.. dia buat kepala ipin tu mcm bola.. terus main sepak2 je.. hahahha.. okey gak tu.. takyah la susah2 mak ekau ni nak kuarkan jarum ngan benang.. kuikuikui...


5 comments:

dilabangiWORLD said...

alahai ICA anak mak sayang
mak akan sunyi kalau ICA diam kan mak (hehehee)

Ila Razali said...

ica comel....meh jd menntu org denai alam nak? ekekeke....

uiks upin ipin tu jd penanggal sudah. ekekee.... mcm ner leh tercabut tuh eh

SehahNazri said...

Hihi comelnye ica!!bab suruh tutup lmpu sbb silau tu klkr.comel2

nurbeena said...

Ana tulis novel ke cerpen ke lak lepas nih. best jer baca. Lagi la semenjak yg citer samun semalam

Eey said...

Salam,
Comeinya Ica, sama umo ngan my first son. Tp dia x laaa manja mcm ni. Lasak ada laa, hahaaa...
:p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...