NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Saturday, October 08, 2011

SuRpRiSe CaNdLe LiGHt DiNNeR @ ReDaNg

Ni cerita hari ketiga lg.. malam tu kami semua nak kuar dinner lps isyak.. aku mmg tak syak apa2 yg pelik pun..

Perasaan aku biasa2 je sbb takde rasa mcm sesuatu nak berlaku.. kiranya surprise yg hubby aku nak buat ni menjadi le walaupun tak 100% menjadi sbnrnya.. kekekke..

Dia dgn encik Hairi berpakat dari hari pertama sampai lg rasanya.. tp tak tau le kalo hari sblm gi redang lg diorang dah berpakat sama2..


Pakaikan kasut ica masa ni.. nak kuar bilik nak pi restoren.. perut lapooo..


Tunggu buggy yg tak sampai2 lg..

Masa ni hujan gerimis.. gerimis start kitorang balik dr main pasir tu le.. kata diorang kat redang ni kdg2 tetiap malam hujannn aje.. maklum le, musim tengkujuh menghampiri kannn..

Sampai je restoren encik Hairi dtg.. bisik2 dgn hubby aku.. ntah hape2 yg diorang bisikkan ntah.. yg aku dgr cuma perkataan hujan aje.. ahhh, lantak le.. yg aku sibukkan masa ni ialah nak ambik pinggan dan penuhkan dgn mknn.. buffet la katakan.. hehehe..

Tetiba hubby aku ckp jgn ambik mknn kat situ, dia kata aku dgn dia pi mkn kat tempat lain.. hubby aku cuma suruh pi ambik mknn yg budak leh mkn je.. pulakkkk.. org dah le lapar ni.. ngengada ehh..!!

Nak taknak ikut jelah ckp hubby.. aku tak syak lg masa ni yg dia buat surprise candle light dinner.. dlm kepala hotak aku masa ni ingatkan dia nak pi mkn masakan arab kat cafe sblh..

Makanya cpt2 le aku pi ambik mknn bebudak dulu.. pastu taruk atas meja.. hubby aku kata biarkan bebudak ni jap dok dgn mak/pak mertua aku.. kang mak mertua aku tlg suapkan ica mknn dan tgk2kan apis dgn ain..

Aikkk.. dah mula hairan dah aku masa ni.. apesal lak mak/pak mertua aku tak ikut mkn sama2.. sekalinya encik Hairi bgtau yg sbnrnya hubby aku buat surprise utk aku.. cumanya plan asal diorang tak berapa nak menjadi la kan sbb hari hujannn..

Masa nak blah tinggalkan bebudak ni aku rasa risauu je.. kang bebudak ni buat peel lak ke kan.. sian kang mak mertua aku tak terlayan kang.. risau betul aku masa ni.. padahal nak tinggal kejap je.. bkn jauh pun haaa nak tinggalkan.. restoren sblh aje punnn.. kekkeke

Bila bebudak ni tanya aku nak pi mana, mak mertua aku ckp "mak nak pegi berak".. wakakakka.. terbaikkk punya alasan.. huhuhu... anak2 aku pun kata " Oooooooo"..


Diorang cdg nak buat mcm ni sbnrnya..

Nak mkn2 atas air laut la kononnya.. sekalinya hujannn.. kang bkn candle light dinner lak kang kalo mkn tgh hujan.. ahahahha..

Lg satuuuu, elok gak plan diorang tak menjadik.. aku dah le pakai kasut sport.. kekeke.. tp apapun aku terharu sgt2 sbb hubby aku kekadang suka bersikap romantik dgn aku..

Kira berbaloi la aku abadikan nama dia kat atas pasir ptg tu.. kekekke.. mekasih jugak pada staff2 hotel yg terlibat.. otai besar dlm planning ni ialah encik Hairi..

Tp sayang sbb encik hairi dah pun letak jawatan sbg manager kat resort ni.. so korang yg dtg sini pasni mungkin tak dpt kot jumpa beliau.. tp takpe, staff2 kat resort tu semua terbaikkk.. layanan sume puas hati..


Kami mkn kat restoren tepi laut je.. sepanjang jalan nak menuju ke meja ni diorang aturkan dan pasang lilin..


Tak tau nak kata apa dah masa ni.. senyum sampai ke telinga..


Aku baca menu2 yg ada dlm kertas tu.. memula aku mcm tak puas hati gak, apesal menu pilihan ni sket sgt ohhh.. mana kenyang.. baik pi buffet tadi je.. lg byk mknn.. wakakakka.. dasar tamakkk..

Sekalinya aku salah phm daaa.. segala mknn yg ada dlm list tu diorang hidangkan.. menu diorang dah pilih.. kitorang tinggal ngap aje.. Ooooo.. barulah aku phm.. aku sangkakan kena order apa yg ada dlm menu tu.. ekekekeke.. termalu aku tau..


Air yg sampai dulu.. air buah2an campuran katanya.. sedap.. cuma kurang ais, so aku dgn tak malunya pi mintak tambahkan ais.. ekekekke..


Menu pertama sampai..

Masa diorang hidangkan menu ni aku macammm errr apa nih..?? salad2 + cheese.. camne nak mknnya ni ehh.. ekekke.. ahhh.. bedal jelah kan.. lapo punya psl..


Aku tak ingat apa nama menu ni.. yg pasti ada mcm2 jenis daun2.. pastu cheese.. pastu ada cendawan.. bab cendawan tu lajuuu je aku sauk dan telan.. tp part daun2 tu aku kunyah selow2.. hehehe.. paksa gak diri utk abiskan.. kahkahkah..

Abis je menu pertama ni terus diorang angkat pinggan ni dan pi ambik menu kedua lak.. masa ni aku belek2 menu nak tgk apa nama menu seterusnya.. dlm hati berharap jgn le mknn pelik2 sbb kang tak reti aku nak mkn kang..


Tadaaaa... tu diaaa.. menu kedua dah sampai.. mangkuk sikit punya besar daaa..


Ni namanya sup pumpkin.. rasa dia perghhhh... tak berapa nak reti aku telan.. ekekke..

Sauk sket pakai sudu, suap dan telan selow2.. ahahhha.. muak sket sup ni.. rasa dia pelik2 sket..

Tp demi menjaga hati tukang masak, aku berusaha utk abiskan namun aku tak berdaya.. makanya tak berjaya aku nak telan ke semua sup itu masuk ke dalam perut aku.. kalau aku paksa gak kang mau muntah.. ekekkeke..

Hubby aku pun sama gak.. dia pun tak mampu nak telan kasi abis.. cpt muak katanya.. ekekkeke.. kami berdua godak2 sket sup tu kasi nmpk mcm terusik la kan.. kang kecik hati chef tu kang kalo tgk kami tak mkn kang..

Pastu kami ckp kat pelayan tu yg kami dah sudah mkn sup tu.. suruh dia bwkkan menu seterusnya sbb takmo lmbt2.. kang anak2 mencarik kami lak kang..


Main course dah sampai.. ikan salmon..


Yg ni okeyyy.. sedappp.. sbb kami laki bini kan penggemar ikan salmon..

Cuma bila tinggal sukuuuu je lg nak abiskan ikan ni, kami dah tak mampu nak telan sbb sup pumpkin td dah membuatkan kami cpt muak utk mkn menu2 seterusnya.. masih terasa lg sup tu kat anak tekak..

Tp salmon ni memang sedap... freshh aje rasa dia.. cuba lah diorang hantar ni dulu sblm sup td kan baguss.. mesti abis kami telan.. ni sbb dah telan sup dulu tu yg buat perut jd sebu nak telan mknn lain tu.. tp diorang pun takdelah paksa kami telan sampai abis pun kann.. kekeke


Dan last sekali ialah dessert... fuhhh... yg ni mmg mabeless la.. sukeee..


Deko dessert ni mmg terbaikkkk... berselera terus masa ni nak ngap.. hahaha.. nama dessert ni aku terlupa lak.. hehehe.. ketiga2nya sedap..


Air kat gelas memasing dah kering kontang.. tinggal air sejuk dgn kopi je lg..

Masa kitorang mkn ni, staff2 kat restoren ni termasuk chef yg masak mknn ni asyik layan kitorang aje.. yang si encik Hairi lak asyik snap gmbr kami aje.. rupa2nya beliau nak buat video khas utk kami rupanya.. hehehe.. mekasih byk2..

Lps abis je mkn2 dan berbual2 kami pun terus bgn dan blah cpt2 kuar dr restoren tu.. tak sabar2 nak tgk keadaan bebudak 3 org tu.. ntah hape lahhh yg di buatnya..


Rupa2nya elokkk je bebudak ni tanpa aku di sisi.. mertua aku ckp diorang elokkk je perangai.. tak buat peel pun.. just ica je yg asyik tanya mak manaaa mak manaaa..

Tp bila diorang nmpk je muka aku dtg masa ni, memasing dah buat peel dah.. cetttt... ngengada ehh korang...

Sblm balik bilik, kami semua dok bersembang2 dgn chef yg terlibat dlm menjayakan candle light dinner ni, dgn staff2 lain termasuk encik hairi, bos kepada encik hairi iaitu encik Rizal Yaacob..

Encik Rizal ni silent reader blog aku.. lama gak la kami dok sembang2 sampai mengantuk org tua kami di buatnya.. kikiki.. abis sembang2 baru blah balik bilik..

Apapun mekasihhhh sgt2 buat encik suami yg selalu menceriakan hati aku.. sgt2 terharu.. sob sob sob..



12 comments:

ADEEYA said...

Awww, so sweet.. :) hihi anak2 memahami niat ayah mereka tu hihihi

Cheritera Kami said...

syoknya...

ameris said...

so lomantik la your hubby anaa...

farah fauzi said...

suwittnyer ana...hikhik..bila la nak merasa candle light nih..romatik sungguh en hubby ana...

ummi_khalish said...

sweetnyer...semoga mahligai ana bahagia sampai syurga...:-)

zaliana said...

terbaekkk punya candle light dinner...akak baca leh senyum sorang-sorang...sgt terhibur baca blog ni

Ida Mohd Ali said...

sweet... semoga happy selalu

eila said...

piweettt...romantiknya

Yana Halim said...

alolo shuweetnyeee.... nasib ana steady jer. kalau akak mesti segan sbb ada tukang tonton & amik gambo. hahaha...

Chik Att said...

zaman bila lah CA nak dapat surprise macam ni .... dalam mimpi je lah kot ...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

bestnyerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

maszmadi said...

bestnyer candle light dinner..... erm, xder agedan suap2 ker ana.. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...