NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, October 14, 2011

KaKaK MiNta MaaF MaK..

Lps maghrib tadi aku layan berita tv3 dgn bebudak ni kat living hall bwh.. tp yg layan berita aku sorang jelah.. yg bebudak ni ketung ketang ketung ketang dok main menan dpn aku...

Banyak2 tempat utk main tp dpn aku gakk yg diorang kacau.. cehh.. menganggu pemandangan aku betul tau diorang ni.. jap2 aku suruh ke tepi sket..

Dlm pd masa yg sama, ain selaku anak sulong suka sgt guna kuasa dia tu utk buli adik2 dia.. adaaa je yg dia cuba carik psl kasi adik2 dia tu menangis la hape la kan.. gerammmm betul aku di buatnya.. nak tgk tv pun tak senang..

Memula aku tegur2 camtu je lg.. tp lama2 makin menjadi2 lak peel ain kacau adik2 dia.. rimas tul aku tau jap2 si apis melalak, bila apis diam ica lak melalak.. haihhh.. ain ni kannnnn.. bila aku tegur diaa, dia leh senyum2 je.. mencabar kesabaran namanya ni.. kekeke.. takpe, kita biarkan dulu..

Ingatkan pas kena tegur dia tak kacau adik2 dia dah.. tp dia buat lg.. dan kali ni aku dah mula tinggi suara.. hahaha.. laki aku kalau tgk aku time mcm ni dia dah kata kat bebudak

" abis laaa.. mak korang dah jd tarzan dah tu.."

Hahhaha.. memangg.. tarzan pun tarzan la.. jd mak ni mmg kekadang keje kita berleterr je kejenye.. cuba gak kawal kan, tp kalau dah tak dgr cakap tu, kesabaran pun boleh jd senipis kulit bawang..

Dan akhirnya hambekkk kau.. satu lepukkan yg tak la hebat mana pun tepat kat montot ain.. Aku jarang naik tgn kat anak2.. setakat acah2 dan bersuara lantang tu ada la.. hehehe.. Ain tak nanges lps kena lepuk.. tp dia menjauhkan diri sket... dia pegi ke meja mkn.. aku lak wat tak tau je dulu..

Tak lama pastu dia dtg kat aku kasi tisu.. ingatkan nak suruh aku lap hingus dia yg cuba tahan nanges tu, rupa2nya ada tulisan kat tisu tu..


Ni yg ain tulis.. dah pandai wat style mcm ni rupanya.. kekeke..

Lps baca ayat ni aku terus panggil dia yg tgh sembam muka kat sofa.. bila aku panggil je dia, terus meleleh air mata dan nanges tersedu2.. dia ni ala2 neng yatimah sket.. jarang nanges tp bila nanges mmg touching yg amatt..

Peluk2 dia, ckp lembut2 kat dia.. bg ceramah sket kat dia.. pastu baru mood dia ok balik.. bila dia nmpk aku snap gmbr tisu tu, dia dtg kat aku mintak ambik gmbr dia sekali..


Budak baru lps nanges.. tulahhh, sape suruh kacau adik2 lg..

Aku tau yg niat dia cuma nak menyakat adik2 dia je.. tp mana leh tahan kalo menyakat tu dah tahap mencabar kesabaran.. dah le yg 2 org lg tu kalo nanges bkn main kuat lg.. tu yg kena lepuk tu.. kekekke


Dan ni gmbr baru snap td.. dia volunteer nak tlg aku lipatkan kain.. hehehe..

Dia ni boleh di harap kalo lipat kain.. yg apis dgn ica sorry le sket.. buat sepah ada le.. hehhe.. okeylah.. nak sambung lipat kain dgn ain.. tataaaa..





18 comments:

My Aisy said...

hehe...kakak dah besar ye...pas nih nyakat mak pulak...hehe...

yana halim said...

calon menantu nihhh....hehe

Totie@Tomy said...

cumelnya kakak ni..

mamaNoriz said...

sejuk hati bila dia mintak maaf cam tu kan...

anak2 la yg menggembirakan kita...

salam kenal, sya baru singgah sini...
rumah awk masuk majalah tu smeua ek..

hebat nya...cantik2 sungguh!

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

amak2 racun, anak2la penawar..

Ena said...

sy hari hari kalo tak jadi tarzan tak sah rasanya.. tp babap montot or pukul tu cam ana juga la.. bila perlu saja...

DeQWa said...

cantik tulisan ain ek...dah pandai ain skrg...majuk2...pandai lak mujuk mak die..hehe

bey damha said...

alololo sueettt...~~

Cik Puan Peah said...

hihihihihi...bagus la ain...at least die tau mntak maap kan...good girl::))

adarnadzmie said...

kita yang jadik mak ni memang tahap kesabran kena tinggi kan... klu bab2 nak beleter ngan wat suara tarzan memang kita menang... hehe.. akak selalu gak kena perli ngan suami akak klu wat suara tarzan untuk marah anak2 klu wat salah...kihkih

norh said...

alahai..sweetnya ain..

maszmadi said...

hoho, nangis2 pon nak ambik gambo yerk ain.. hehe

Mamaleesya said...

baiknye kakak...umah auntie pun banyakkk kain ni hehe

Vivi Lim @ Mrs.Nurulazmi said...

comey! =0).
siap tulis surat lagi tu =0).

Delicious-Cuppies said...

hehe... YN pun pandai tulis surat bila kena marah.... hehe...

ytekecik said...

so sweet. anak yang baik tu

zailamohamad said...

aku kan sangat-sangat kagumlah dengan keterreran ko tangkap gambar Ana..yerlah kan, mesti pakai kamera mahal..sebab gambar elok je, kalau aku tangkap pakai kamera digital aku, konpem bergegar habes

zailamohamad said...

pandai Ain menulis..anak aku si Haziq tu boleh tulis tapi kita kn cakap r huruf apa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...