NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, October 06, 2011

ReDaNg TRiP DaY 3 : SNoRKeLiNg

Hari ketiga di redang kami gi snorkeling lg.. kali ni utk 2-3 jam mcm tu aje.. takmo lama2 sbb mabuk laut hari sblm tu pun lom hilang2 lg.. masa iron baju pg tu pun aku terasa bdn ni terhoyong hayang tau.. seolah2 masih berada kat atas bot masa tu..

Bkn aku sorang je yg rasa mcm tu, hubby aku pun sama gak rasa apa yg aku rasakan.. tp mabuk2 pun kami tetap nak pi snorkeling lg.. gian wooo.. pasni tak tau bila nak pi redang lg dah sbb pulau redang tutup waktu musim tengkujuh mcm ni..


Sblm naik bot kitorang bekfes dulu.. mkn pun ala kadar je.. takmo isi perut byk mknn sgt.. kang mual2 perut kang..

Snorkeling kali kedua ni mak/pak mertua aku surrender.. diorang takmo ikut.. seksa rasanya mabuk laut.. hehehe.. so kami anak beranak je yg pegi.. tp aku tak perlu risau ttg anak2 aku sbb ramai bodyguard yg escott kami termasuk encik Hairi..


Ontheway nak ke bot.. masa ni dah kol 10 pg.. eksited woo masa ni..


ikan2 kat tepi jeti.. jelas nmpk ikan2 tu sbb air jernih sgt..

Masa yg di tunggu dah tiba.. bot terus zasss laju2 bawak kami ke tempat snorkeling yg lg cantek katanya berbanding smlm.. nama tempat tu aku tak ingat dah..


Apis yg hepi..


Anak dara yg pandai posing sejak dah besar ni..


Mak budak bersama budak kecik yg payah nak senyum masa ni.. bkn moody pun.. tp saje je dia wat muka mcm tu.. kekekeke




Dah mcm anak jepun ye gak masa ni.. dgn sepetnye lg..


Para bodyguard kami..


Kami singgah jap kat satu bot kecil kat tgh2 laut masa ni.. mamat dlm bot kecik tu tgh mancing ikan utk di jadikan santapan kami tghari kang.. baik betul korang kannn.. mekasih byk2 sbb mcm ni sekali layanan kat kami.. sob sob sob..

Pastu kami sambung perjalanan ke destinasi sepatutnya.. ntah brp lama perjalanan aku tak perasan lak.. dlm stgh jam aje kot..


Ni la tempatnya.. byk coral cantek katanya kat sini.. best bestttt... tp sayang, kalau le aku mampu menyelam lebih dlm.. ni takk, setakat berpaut kat pelampung aje ape kesss..!!


perenang handalan.. sbb dia ni terer sgt menyelam dasar laut, hubby kasi kamera kat dia.. suruh dia snapkan gmbr cantek2 dlm laut tu.. kami tak mampu nak snap sendiri.. sendiri mau ingat la kannn.. hehehhe

Aku pun apa lg, masa dah sampai je kat sini, cpt2 ajak ain pi salin baju khas utk snorkeling.. pakai life jaket siap2.. dannnnn terjunnnnn... tp pelampung wajib ada..

Cuak wehh aku kalo takde pelampung.. kang hanyut ntah ke mana lak kang.. aku bkn reti nak kayuh2 kaki kuak lentang bagai.. huwaaaa.. ni yg nak bljr berenang ni..


Apis di temani encik Hairi.. kejenye mcm biasa, bg ikan makan roti..

Budak ni bg ikan mkn roti sampai overdose tau.. sampai terapunggg je roti tu atas air sbb ikan tak larat nak telan semua..

Ada sekali tu tgh aku selam muka aku tgk keindahan kat dasar laut, elok je aku angkat muka ke atas tup2 roti depan mulut aku.. apis punya keje la ni.. ada ke patut dia campak roti kat muka aku.. ingat aku ni ikan gak ke hape.. sib baik tak tertelan roti tu.. kekekke..

Kali ni ica tak join snorkeling sama.. dia takut ikan katanya.. mungkin sbb snorkeling sblm tu ikan2 byk dtg dekat dgn dia.. mau tak cuak budak tu..


aku, ain, bodyguard, pelampung dan hubby.. hubby berenang sensorang je tu ha.. cettt..

Tgk la gaya aku berenang tu.. dah serupa katak puru je tu ha.. tgn tu tetap berpaut erat kat pelampung.. kahkahkah.. byk betul ikan2 dok keliling kami masa ni.. besttt gilee..


Ni hasil tangkapan perenang handalan tu.. kalau gmbr2 kat dasar laut mmg mamat tu je yg ambik..




cantekkannn.. tp tak tau ni spesis apa..








Dah penat snorkeling kami pun naik balik atas bot.. hubby masa ni tak larat dah sbb dia mabuk laut.. kekeke.. aku dgn ain org terakhir naik bot sbb masih jakun berendam dlm laut..


Dah siap tukar pakaian kami pun berambus balik ke hotel semula.. masa ni dah tghari dah.. perut pun dah lapar sbb berendam lama2..


Akhirnya sampai pun kat jeti hotel..

Buggy pun dah siap sedia menunggu dah masa ni.. kami pun di bawak balik ke bilik.. berehat2 dulu sblm kuar balik utk mkn tghari..

Abis dah aktiviti snorkeling kami kat sini.. kengkonon nak snorkeling lg ptg tu kat dpn hotel.. tp hubby aku kata malasss.. so aku pun malas gak sbb takde geng nak berenang.. jdnya ptg hari ketiga tu kami just bawak anak2 main pasir tepi pantai jelah..


Ni la ikan yg diorang masakkan khas utk kami.. sedappp..

Lps mkn2 kami pun lepak2 jap tepi pantai sblm balik bilik .. ok.. kang sambung lg citer ye.. semput nak abiskan story psl redang ni.. kekekke..




9 comments:

ikatankasihku said...

cantiknya kejadian alam,...

jijasakura said...

seronok baca redang trip ana...bestnya ke pulau redang...:)

Siti Hajar Masri said...

bila tgk entry akak pergi redang mcm best jer..lps tengkujuh nak g sanalah..

cerita mama said...

salam ana,

sy dl pon xreti nk snorkeling..dh le jenis kurus kering..xreti balance badan..asyik tpusing badan pndg ats bkn dasar laut sbb life jacket xfit btl2..hehe..then asyik nak kayuh kaki tgn brenang ke hulu ke hilir..akhirnya buat sy penat..

so skrg cara saya biar la arus bwk saya ke mana2..tp jgn smpi jauh dari boat or dkt dgn tebing..kayuh kaki tgn pon sekadar buat u-turn..

kalau nk bg ikn mkn dlm air..sy carik2 roti masuk dlm botol smpi btl2 pnuh then isi air bg roti kmbg..dlm air picit sikit2 botol tu..mmg byk ikan dtg & roti pon jimat..

sy tringin nak try discovery scuba tp smpi hari ni blom ada ksempatan..

LadyInAyu said...

ya Allah, syoknye tgk kak ana..rasa nk pg mnggu ni je..hehe..x prnh lg snorkeling, one day I'allah..;)

Mamaleesya said...

siyes cantik, macam gambar poskad

maszmadi said...

subhanallah, cantiknyer.....

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

cantiknye gambar2 tue...

zailamohamad said...

subhanallah..cantiknya pemandangan dalam laut tu;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...