NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, October 31, 2011

BiGFooD @ TTDI JaYa

Minggu lps aku dgn adik2, anak buah dan adik ipar gi mkn kat restoren ni yg terletak kat ttdi jaya shah alam.. ni pestaim aku mkn kat sini..

Area ttdi jaya ni mmg byk tempat mkn, tp sengaja aku pilih nak ke Bigfood sbb mcm lain dr yg lain je.. maka masuklah kami ramai2 kat dlm kedai mkn ni.. lengang masa ni.. takde org lain.. mungkin sbb waktu lunch hour dah abis kot..


Masuk2 je kami ambik tempat duduk yg hujunggg sekali.. senang sikit nak buat huru hara.. hehehe.. maksud aku, senang sket nak handle anak2 aku kalo diorg buat peel..


Ni lah kami..


yg lelaki tu adik ipar aku, suami pada adik pompuan aku yg tudung krim tu le..


aku dgn tudung feveret buat masa ni.. muehehhe.. aku mls nak iron tudung lain.. pakai je tudung yg sama.. kahkahkah..


3 org budak pompuan tu semuanya anak kakak2 aku..

Dah lebih besar dr aku dah skrg.. dulu kecik2 aku buat lempang2 je.. skrg kalo lempang mau aku yg kena lempang balik.. wakakakka.. acah jeee, mana de lempang pun.. kekeke


minum milo ais.. walaupun si apis ni tgh batuk2, tp sibukkk jugak nak milo ais.. so orderkanlah milo sejuk tanpa ais..


minum milo gak..


ais fresh oren


air tembikai utk aku..


teh o ais..


milk shake hape ke mende ntah..


makanan lak aku orderkan spagetti carbonara utk anak2 aku.. sepinggan share 3 beradik.. dan aku suapkan tiga2 org budak ni..


ni ayam roasted black pepper - bigfood..

Kat sini cuma ada 2 pilihan size hidangan mknn.. sama ada nak regular atau pun bigfood.. regular tu maksudnya size standart je.. kalo bigfood tu maksudnya double sket kuantitinya dr size regular..

Contoh mcm kat atas ni le.. ada 2 ketul ayam dlm satu pinggan.. tu size bigfood namanya..


laksa.. anak buah aku kata sedap sbb pedass.. dia ni mmg hantu pedas..


ni chicken chop - bigfood..

Gile tamak adik pompuan aku ni order.. nak size bigfood.. sekali bila mknn sampai terus tergamam, besar betul ayamnya nak di abiskan... belum start mkn dah sibuk ckp ngan aku suruh tapaukan lg seketul ayam tu.. kekekeke..


yang ni adik ipar aku order.. nasinya sedap la jugak katanya.. cuma ayamnya tak berasa sgt.. rasa tepung menguasai dr ayam.. tawar2 gitu katanya.. sos black pepper pun tak pedas..


yang ni aku punya.. ayam roasted jugak.. cuma ambik yg regular je..


Yang ni ayam apetah nama dia.. tp dlm ayam tu ada cheese.. ingatkan cheese dia byk le mcm kat secret recipe tu.. sekalinya secoit aje isi cheese tu.. tak terasa mcm ada cheese pun.. sob sob sob.. tp adik aku abiskan jugak mkn.. rege pun semuanya boleh tahan kannn..




mkn time.. dah lapo masa ni..




Aku masa ni sibuk suap anak2 aku, pastu bila diorang dah kenyang barulah aku lak start mkn..


Tp baru beberapa suap aku mkn aym tu, terus aku stop mkn jap sbb ayam tu masih mentah lg.. masih merah lg.. tak sanggup nak teruskan mkn..

So aku angkat tgn mcm nak jwb soklan cikgu tu.. kemudian waiter pun dtg.. aku pun bgtau le kenapa kan.. siap korek2 isi ayam tu nak tunjuk bukti yg ayam aku masih mentah..

Waiter tu pun terus ambik pinggan aku.. mula la aku imejin macam kot2 dpt ayam baru ke kan.. ekekke.. tak hagak2 kan.. yele, aku baru mkn 3 suap je kott... bila tgk mentah terus terbantut tekak aku nak suap..

Sementara nak tggu waiter tu hantar balik mknn kat aku, aku sambung suap anak2 aku kot2 diorang nak mkn lg kan.. aku pun bedal la sekali spagetti anak2 aku tu.. rasa dia ok la.. not bad..


adik aku snap gmbr melalui cermin.. mmg takde customer lain selain kitorang.. so nak buat huru hara dan jd sakai dlm ni pun boleh..


ica dan ipadnya.. apis punya ipad abis bateri, jd tak dpt nak bawak.. apis bebel2 kat aku sbb aku tak caskan ipad dia.. huk alohh.. aku lak kena..

Dlm setengah jam gak le menunggu ayam aku tu dtg balik kat meja aku.. sempat ain buang air besar lg masa ni.. kekeke.. tak lama tu barulah waiter tu dtg hantar mknn aku...


Dan ni la yg di hantar.. ekekkeke.. punah harapan nak dpt ayam baru.. ayam yg sama di bakar balik rupanya.. ekekkek..

Tp aku cuma mkn sesuap je sbb mood mkn dah hilang.. yelahkan, lebih stgh jam terbenti mkn.. mau tak hilang selera tu..

Pas settle semuanya mkn kami pun beransur.. nanti kalau nak dtg sini lg kena try mknn lain lak mcm pizza ke hape ke kan.. tp taktau le nak dtg balik bila.. bg aku mknn dia oklah cuma kualiti tu kena pertingkatkan lg sbb aku mmg penggemar western..

Kalau nak pi lg aku ajak hubby aku jelah kot.. kasi dia try lak.. okey.. jumpa di next entry..



12 comments:

wan habibah said...

mcm tak sedap je menu dia..

ayeesha anna said...

beshnye makan ramai2

"CT CoMeL" said...

kak..adik akak yg pkai tudung leabuh tue mengajarkan kak...hehehhee..sbb hari tue mase kite jd urusetia SPR die ade dtg denga taklimat..nak jer ckp kim salam dgn mak dede yer...tapi uih..sogan pulak nak cakap..

Saudah Salleh said...

Ana,

Bukan nak memburukkan, tapi cakap yang benar. Pizza rasa dia so-so aje, cuma besar saiz dia.

Ana Suzana said...

Wan..
Errr.. Hhahhha.. No komen.. Hehehe

Ana Suzana said...

Mamaleesya..
Mkn ramai2 bestt.. Bayar sorang2 lg best.. Eekekke

Ana Suzana said...

Ct,
Elelelelee tegur jelah dia.. Kikiki.. Pemalu lak ye..

Ana Suzana said...

Saudah..
Boleh agak jugak kot rasa dia camne sbb menu2 yg kami mkn aritu pun so so jugak..

CeqGu said...

alahai kodukutnya...kalau kat hell's kitchen tentu ayam tu dah kena baling dgn chef ramsay...pastu siap kena masak yang baru...apo la

Unknown said...

Mmg x best pun mkn kat sini, steak x fresh, sayur mcm stok lama, lebam2, owner pun x mesra alam, muka mcm nak gaduh tgk customer, x yah la mkn kat sini, ngabihkan boreh yo

Unknown said...

Mmg x sedap pun

Unknown said...

Mmg x best pun mkn kat sini, steak x fresh, sayur mcm stok lama, lebam2, owner pun x mesra alam, muka mcm nak gaduh tgk customer, x yah la mkn kat sini, ngabihkan boreh yo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...