NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, October 21, 2011

CeRiTa SeKaRaNg

Amboiiii.. dlm sibuk2 mengejar masa masih menyempat lg aku apdet blog kan... keh keh keh.. Td sempat le cuci kete olen aku jap..

Kete olen aku ni parking luar pagar umah je sbb kalau nak parking kat dlm car porch tak muat lak.. tggu hubby dah kuar gi keje barulah aku masukkan kete aku kat dlm..

Dan masa ni lah aku pulun cuci kete, lap2 sampai berkilat.. kete olen aku ni mmg aku jg elok2.. jarang sekali nmpk comot.. walaupun cuaca hari2 hujan skrg ni, tp aku rajin gak bersihkan beliau hari2..


Ni lah beliau yg dah siap di bersihkan.. baru best nak bawak kete bila dah bersih..

Lps settle bersihkan kete, masuk umah dan bukak beg sekolah ain lak.. saje nak suruh ain ulangkaji pelajaran dia sblm gi sekolah walaupun mlm td dah buat, tp pg ni suruh dia baca lg supaya kat kelas nanti dia lebih konfiden..


Memula check bacaan dia dlm buku Iqra'..


Pastu baru baca buku english dia lak..


2 ni je yg aku suruh baca.. yg lain2 mcm matematik, dia dah buat latihan mlm2.. mmg setiap mlm dia sendiri nak buat latihan matematik.. tp bkn buku sekolah dia lah, ni buku latihan matematik yg aku beli kat giant..

Aku belikan sbb dia suka matematik.. waktu pg2 mcm ni mmg aku suruh dia ulangkaji yg perlu je.. tp kalo mlm mcm2 le yg aku buat..

Tetiap mlm aku suruh dia baca kuat2 dpn aku setiap zikir2 , doa2 dan surah2 lazim yg dia dah bljr.. nak kasi lancar.. time ni mmg aku tegas sket.. kekadang mulalah tertinggi suara.. muehehe.. garang gak aku ni tau.. =p


Yang ni mmg peneman setia kakak dia..

Keje dia main game education yg ada dlm ipad tu.. thn dpn dah nak sekolah.. aku lak risau sbb dia ni kan mmg tak leh berenggang dgn aku.. siyes mmg aku risau gile sbb aku takut teacher dia tak leh nak handle dia kalo dia ni menanges.. apis ni kalo menanges mmg beracun..

Harap2 takdelah adegan tarik2 kaki aku merayu2 takmau masuk kelas kang.. traumanya akuuuu..





4 comments:

DeQWa said...

Kete OLEN oo kete olen...nak kena let go...cian die...hihihi....
dede kan budak baik..mana leh buat adegan tarik menarik...tak macho la..kan dede kan..

Akak Kembang said...

Apis ni cam Qayyum dulu na..ms mula-mula pi sekolah..siap gegar pagar sekolah lagik..tp alhamdulillah..sekarang dah ok

ayeesha anna said...

pasni mesti windu ngan si olen tu kan

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

anak2 ne kekdang dgn teacher behave ana.. dgn mak dia je dia ngengada..mcm anak ila..kiki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...