NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, April 23, 2010

BiHuN SiNgaPoRe aKu..

Seawal jam 8.30 pg aku gigih ke dapur.. tp sblm masak sempat lg aku vakum rumah.. tu pun tingkat bawah je.. tingkat atas aku malassss... hehehe..

Anak2 still tido lg masa ni.. cepat2 aku masak bihun pas siap je vakum umah.. kang di buatnya alisya bantai melalak kang, langsung tak jadi hape lak.. tu blm lg kalo hafiz dgn ain melalak.. bila berjemaah melalak bikin aku feninnnn..huhuhu..

Diorang ni bgn tido pun nak melalak sbb mengigau.. agaknya ngigau kena kejar dgn kepala ayam kot.. tp takdelah tiap kali bgn tido tu melalak, kdg2 aje..


Sempat gak goreng telor dadar utk mkn ngan bihun tu nanti.. gulungkan telor tu dan potong2.. suka hati korang la nak potong camne kan..


Tadaaaa... siap dah untuk di bedal.. syg sungguh takde jeruk cili hijau.. sbb cuka takde kat umah ni.. lom beli.. tu hari tgk kat dlm almari ingatkan ada cuka.. sbb botol tu kaler putih.. rupanya thinner.. sib baik baca label dulu.. keh keh keh..



5 comments:

Ija1202 said...

hi ana....
nampak sedap sangat bihun tu :)

m@ said...

wow fav ma jugak meehun sngapore ni uwaaa....rendu mak masak...
terliur mu punye pasal!

cik mas said...

nmpk lazat..

shabiela said...

ana, peberet sha bihun singapore ni.. terliur weh.. huhu..

intan said...

acane nk buat bihun singapore nih year?? share ler resepi.. kita selalu buat bihun goreng biasa tu jer... nampak sedap larr.. kalo ada cili jeruk lagi best...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...