NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, July 23, 2009

" MaK SaYanG AiN TaK..? "

Ain sekarang dah mcm neng yatimah
sbb dia skrg dah jd ratu air mata..
sket2 nanges sbb mudah sgt tersentuh hatinya
pantang di tegur @ marah wlpun mmg dia salah mesti nanges


Dan lepas kena tegur mesti dia akan kata camni
" MAK SAYANG AIN TAK ? "
dia akan tanya berulangkali sampailahhh dpt jwpn yang dia nak
dan bila dia tanya camtu aku akan jwb
" YEEE..MAK SYG SGT DGN AIN.."




Pernah jugak aku bolayan je bila dia tanya camtu
bkn la ku kejam x nak jwb..
Tp saje nak uji apa yg akan berlaku bila ku x jwb lgsg


Nak tau apa yg berlaku..
Mulalah dia soal bende yg sama smbil menangis sedu sedan
byk sungguh air mata dia..
yg bagusnya dia nanges x meraung..
just air mata je mengalir derass..




Pernah jugak ku sengaja uji dgn jawab " TAKKK "
terus dia berlari jauh sket dr aku dan sembam muka dia kat sofa
sambil menangis sambil dia akan ckp
" SAMPAI HATI MAK TAK SAYANG AIN "
Mcm org dewasa kan dia ckp..langsung tak pelat..




Gila syahdu je rasa hati bila dia kata camtu..
tersentuh hati aku sbg seorg ibu..
takkan lah mak tergamak tak sayang kamu nak oii..


Bila tgk dia bersedih smpai mcm tu sekali
Ku terus pergi kat dia dan peluk dia erat2...
Tak cukup dgn tu aku kiss dia byk kali..
Ckp kat dia yg aku sygggg sgt2 kat dia..


Dan bgtau jugak kat dia knp aku tegur or marah dia
kalau abah dia tegur kesalahan dia pun
dia just tanya aku soklan mcm tu
tak pulak dia tanya " abah sayang ain tak.."


Agaknya sbb aku yg 24 jam dgn dia
dan aku yg byk berleter kot dr abah dia..hehehe..
opsss..bkn berleter ye..nasihatttt..hihihi..




Senyum happy je dia arini..
Mujur dia tak demam sekali..
Tp sanggup dia teman hafiz yg demam tu tido
Nak jaga adik katanya..tgh ku wat ntry ni dia dah tido pun..


10 comments:

dianaibrahimali said...

uwaa...sedeynya bila anak ckp mcm tuh kan??? arissa pun sll tanya mcm tuh...ku jwb...nant ami fikir dulu....muahahaa

rizan&suzana said...

ain kalo tanya soklan tu dgn penuh perasaan tau..bkn suka2 nak tanya..tu yg sedih tu

eynda said...

Biasa la tu ana....macam adam dulu kan merajuk dgn akak...pegi mana pun dgn ayah siap cakap...mama takyah ikut la...takyah bawak mama la hehe.....sekarang tak lagi la....dah layan sama rata kot :-p

iNa said...

alahai...ciannye dgr...
syahdu la plak kan.... :( ..
tp xpe,bair die tanye..at least die puas ati dpt tau mama nye syg sgt2 kt ain...

rizan&suzana said...

kak eynda..
lama tak ekk depa berperasaan cenggitu..bila ain sllu tanya camtu nmpk sgt dia terasa yg dia kurang kasih syg..bila ana pegangkan botol susu hafiz dia pun sibuk gak mintak ana pegang botol dia time nyusu..ish2..


ina..
sedih tau..tp kdg2 sbnrnya rimas gak nak jwb selalu..dlm sehari lebih 20 kali dia akan tanya mcm tu..bkn time kena marah je..huhuhu

Some1...somewhere...somehow... said...

ana..mia pun penah tny...
klau skali skala dia tny..akk angguk jerkk...klau tny berkali2 akk ckp...LU PIKIR LA SENDRI...ekekke..pastu dia pun sama2 gelak...

ammi said...

weh...
seingat aku...Feesa tak pernah tanya..
ku pulak yang selalu tanya dia..
hadoi la..terbalik kes la pulak!!

rizan&suzana said...

kak y..
lawak la pulak..tp ain kalo ana jawab camtu lg meraung dia..ekekkeke..


ammi..
dlm kes ana ni lain kot..sbb 24 jam dpn mata dia..so kalau kurang layanan, dia mungkin perasan la kot..tu yg tanya byk kali tu..smpaikan kdg2 ku gelar dia ASTRO sbb ckp tak henti2 dan ulang2..

m@ said...

shahdu pulak bace n3 ni..comei n clever kakak lah..hafix muka time tdo demam tu berubah sngt..dh maijn besar hensome..:)

rizan&suzana said...

ma..
hensem ye..kang jadik rebutan tu..ekekkeke..mak dia lak perasan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...