NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, July 17, 2009

Kurangnya Aku..


Ni gambar br snap..
ain baru je tertido selepas kepenatan main sorg2..
hafiz dgn alisya mmg tido dah sblm tu..
hafiz mmg tido ptg2 begini..kol 3.30 pm je dah lelap
so tinggallah ain sorg2..sunyi dia xde teman main..


tajuk entry tu bkn utk ain..
tp di tujukan pd aku sdiri...knp..??
sbb bila aku pandang dan tenung ain time tido,
aku rasa sayuu sgt..sedih sgt..


aku terfikir dah cukup adil ke aku bahagi kasih syg pd dia ?
sbb aku rasa aku selalu marah dia..
selalu di suruh mengalah bila berebut sst dgn hafiz
sllu kena lepuk tapak tgn bila dia lepuk hafiz
sllu kena mrh bila buat bising time adik2 tido
mcm tak adil je aku ni kan..


betapa kurangnya aku utk jd ibu yg adil..huhuhu..
aku kdg2 perasan dia selalu merungut sorg2..
smpai satu masa bila aku mrh dia, dia akan ckp
" ain x nak syg mak..ain nak abah je"
tersentap jap jiwa ni okeyy..!!


tp mujur bila dia kena mrh dgn abah dia
dia akan ckp pulak " ain x nak abah, ain nak mak je.."
maknanya dia x syg bila salah sorg dr kami mrh dia..
takdelah dia maksudkan betul2 maksud x sayang tu..hihihi
hari2 aku x kan lupa peluk dia..peluk yg amatt erat..
kiss dia byk kali..puji dia..dan dia suka aku mekapkan dia..


harap2 ain takkan rasa terpinggir..
dan aku x nak dia rasa kurang kasih syg bila dah ada 2 adik ni
nak pastikan betul2 adil mmg teramat ssh..
bila aku mrh dia terasa kurangnya aku utk kawal kemarahan
takpelah..aku akan sayangi mrk sebaik mungkin..


"ainnn..mak syg sgt dgn kamu nakk..
mak tau mak selalu lebihkan adik dan mintak kamu mengalah
mak akan cuba lg dan lg utk bersikap adil..
jgn selalu merajuk ye sayang..ain kan anak manja mak..
Ya Allah, berilah aku kekuatan dan kesabaran tika membesarkan anak2ku"



9 comments:

Some1...somewhere...somehow... said...

ana..kena ajar anak biar sama2 mengalah...klau asyik kakak jer myb dia akan pikir bukan2..n bwk perasaan tu sampai besar

shabiela said...

sha pon slalu marah balqis.. sian lak balqis.. bukan ape, dia slalu lepuk adik.. kalo time berebut menan, adik akan ngalah.. cuma marah time dia lepuk adik jer.. hu hu..

rizan&suzana said...

kak y..
skrg mmg ana cuba cara adil..tp kalo sorg tu menangis cam berhantu makanya terpaksa la menangkan dia..
tgk keadaan gak masa tu..


sha,
ssh kan nak adil ni..tp mmg si kakak le yg kena suh mengalah..

eynda said...

Ana....akak pun selalu rasa macam tu...selalu suruh adam mengalah.....tapi akak selalu kena beringat....seimbangkan...kejap2 lagi akak suruh hannah mengalah pulak hehe...walaupun hannah ni kecik, tak tau mengalah...tapi akak paksa gak..hhmm...kena ajar kalau tak nanti besar hannah jadi queen kontrol muahahaha....

ammi said...

ANa..
ala sedihnya baca entry mu ini...
hhhmmm..sian kat Ain..baru 3 tahun dah 2 adik..
tak pe...tak tau lah nak tulis apa.

rizan&suzana said...

ammi..
kadang2 kalo mood ku baik ku layan mrk sama rata je..
tp kalo angin ku kurang baik, ain la yg sllu kena marah..huhuhu..kijamnye akuuuu..

Biotechnologist said...

saya anak sulung.. dulu mase kecik2 memang kena selalu beralah dengan adik-adik saya.. mak sangat garang! kesannya? saya senang sangat mengalah dengan adik+ kawan..sampailah sekarang.. saya rasa puan ana memang kena berlaku adil sebab ia membawa kesan psikologi kanak2..contohnya, kenapa mama marah kakak, adik yang sepahkan barang tu? anyway, this is my opinion..

Ab Medina said...

pengorbanan jd seorang ibu kepada ank2nya. kdg2 kita cuba nak jdi terbaik untuk ank2.sy fhm biasalah ujian mguji kesabaran kite kak ana. semoga akak tabah menghadapinya

HUSNA ZAHRA said...

sama betul keadaan nye dgn saya skrg... kdg2 bila si kakak demam ke ape.. kat situ timbul lah perasaan bersalah sgt2 dgn kakak.. selalu je dia kena marah sbb dh ada 2 adik... huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...