NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, December 21, 2011

KeNduRi KaWeN SeKiNcHaN : PaRt 1

17 Disember yg lalu, kami sekeluarga meraikan majlis perkahwinan menyambut 2 ahli keluarga baru sekaligus.. aku dpt adik ipar dan kakak ipar baru.. hehehe..

Tp kali ni, aku balik kmpg tanpa di temani encik suami.. hanya aku dgn anak2 je.. encik suami outstation ke Germany pada 16 Disember tu.. dan 16hb tu jugaklah aku balik ke kampung sendirian dgn anak2..

Konon2 nak gerak balik kmpg lps asar.. tp hati ni rasa berat sgt nak tinggalkan suami kat umah awal2.. makanya aku gerak balik ke kampung lewat2 ptg.. encik suami punya flight lewat mlm, tak dpt le aku nak tggu sampai dia bertolak ke airport baru nak gerak ke kmpg, lewat sgt wooo..

Tak berani aku nak drive balik kmpg kalo lewat2 mlm sgt.. perjalanan lak ambik masa sejam 10 minit gak le.. ikut kelajuan gak la kan.. nak taknak aku terpaksa gak gerak balik kol 6.45 ptg dr umah.. hujan renyai2 masa tu..

Sedih lak time tu tgk dia tercegat sorang2 dpn gate tgk aku berlepas.. berlepas la kononnn.. kekekke.. perjalanan balik ke kmpg lancar walaupun hujan sekejap2 kat satu2 tempat..

Sblm sampai umah mak abah, aku singgah pekan sekinchan dulu pi pasaraya.. nak cari mknn utk anak2 aku buat kunyah2 spt biskut dan koko krunch.. benda2 mcm ni kena sentiasa ada sbb anak2 aku suka mengunyahhh je kejenye..

Alhamdulillah, aku selamat sampai umah dlm kol 8.30 mlm.. tu pun lmbt sbb terlajak pulak masa tgh cari simpang nak masuk umah.. wakakakka.. balik kmpg sendiri pun boleh terlajak jalan.. kahkahkah..

Kete terpaksa parking kat umah jiran sebelah sbb dpn umah dah psg khemah.. so takde ruang nak letak kete.. masa nak kuar dr kete aku tension betul dgn si bujang bernama apis ni.. kebetulan masa nak sampai umah dia baru terjaga dr tido, makanya dia pun bantai melalak sakan la.. asal terjaga tido je mesti ada sound effect..

Gerammm je dgn dak bujang ni tau.. di pujuk camne pun mmg takkan terus diam punya.. ramai yg tlg pujuk tp sorang pun tak berjaya.. stgh jam gak le dia bantai melalak waktu org masih ramai2 ada kat umah.. masa tu ahli keluarga sebelah abah ramai kat umah tlg2 masak utk besok punya menu..

Dia punya tangisan mmg menghuru-harakan suasana le.. hahahha.. anak sapo la tu kannn.. mesti ikut perangai apaknya masa kecik2 ni.. ekekkeke.. last2 dia diam gak bila abg aku yg paling rapat dgn dia pujuk dia dgn game angry bird.. hahahha.. sabarrrr jelah aku..

Dlm sibuk2 tu aku sempat gak le snap beberapa keping gmbr..

Yg ni abg aku punya keje.. dia tulis semua nama siap tugasan masing2 kat white board.. masing2 kena check apa tugasan yg kena buat.. aku dgn anak2 aku pun ada tugasan gak..

Apis/ain/ica di tugaskan menghiburkan org ramai.. cehhhh.. mmg punnn.. masa kenduri tu ica asyik melalakkk ajelah.. maybe sbb aku kurang bg perhatian kat dia... sibuk lyn tetamu..

Perasan tak nama Ati dgn Liya kat dlm white board tu..? tugasan diorang sbnrnya tukang bg bontrot (bg goodies bag)..

Tp ada salah sorang abg aku ni pi padam huruf dan perkataan kat situ.. makanya jdlah "ukang bontot".. Ukang bontot tu ialah bahasa banjar.. maksudnya gigit bontot.. wakakakakka.. mengong tul abg aku tuh.. ekekekke..


Ni bilik pengantin pertama.. utk adik aku.. simple2 je.. takde nak tabur2 bunga bagai atas cadar tu..


Ni bilik pengantin kedua.. abg aku.. simple gak hiasannya.. siap ada barney lg atas tu.. kahkahkah..

Sementara bilik ni takde sape yg tido kat situ.. makanya aku rasmikan je bilik pengantin tu.. sbbnya tu mmg bilik aku tido pun tiap kali balik kmpg.. hehehe..


Budak yg melalak sakan.. sibuk layan angry bird..


Suasana ruang tamu rumah.. penuh dgn brg2..

Pelamin mmg takde.. sbb takde adegan sanding2 ni.. mmg majlis ni simple2 je.. kalo nak bergambar sila bergambar kat tempat mkn beradab atau pun bilik pengantin je..


Bunga pahar..


Goodies bag.. dlm tu taruk sepeket sumi jelly dgn telur hayam je..


Tempat mkn beradab..


Tempat utk para tetamu.. tema merah hitam putih..


Ni tempat mkn beradab td..


Masing2 sibuk memasak itu ini.. yg part ni aku tak dpt nak tlg.. aku tlg mkn je.. muehehhe


Mereka2 yg rajin.. semua ni makcik2/pakcik2/sepupu2 aku.. masing2 sibuk wat keje sampai lewat pg..

Abah aku lg la, seharian tak tido lgsg.. mmg letih woo kalau buat kenduri kawen ni.. mak aku dpt tido sejam je.. tu pun curik2 masa utk tido.. yg pasti mmg semua mata rabak..


Mak aku (baju biru) and the geng.. hehehe


Ica bersama makcik baru ( pengantin)..

Mlm tu anak2 aku pun terpaksa tido lmbt sbb aku sibuk tlg family aku.. tlg menyibuk pun ye gak.. hahahha.. kol 2 pg kot baru aku ajak anak2 aku masuk tido.. tidokan ica dulu yg penting sbb kalau dia dah tido senang sket aku tlg keje2 yg patut..

Yg pasti, pg tu anak aku bantai bgn lmbt sbb dah tido pun lmbt kan.. sib baik boleh check out dr bilik tu kol 11 pg.. so takdelah aku terpaksa kejut anak2 aku bgn tido awal2..


2 beradik yg masih tido.. ica dah bgn dah masa ni..


Budak berdua ni kalo tido mmg byk aksi tendang menendang.. lasak sungguh time tido.. haihhhh..

Okeylah, kang aku sambung part seterusnya ye.. nak layan anak2 aku jap..




5 comments:

Mymie Sein said...

wahh seronok kan bile ade wddg ni...ramai2 dengan sedara mara..meriah sangat..

wakgelas said...

sungguh meriah jugakkk..,, eeeeE wak dh datang niiii nk komen komennnnn..........

yOn nOy said...

lamer tak merasa g kenduri kawin kat kg...lagik2 kat tali air 7...dah xduk situ, xder la org jemput..

DeQWa said...

wah,balik berempat ek...naik kete besar putih tue ke kak ana..mesti nmpk kete jalan je kan,drivernye xnmpk..hehe...
kenduri kt kg nie yg bestnye bergotong royong...ramai2 pakat tlg xkire tua muda....sampai lewat pagi...bestnyer...

PINATBATE said...

wakakakaka...ukang bontot!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...