NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, December 06, 2011

KeNduRi KaWeN aDiK aKu

Hari ahad lepas, kami awal2 pg dah gerak balik kmpg aku kat sekinchan sbb nak menghadiri majlis kawen adik lelaki aku kat sebelah pihak pengantin pompuan..

Umah pompuan terletak di kmpg tebuk pulai, sg besar.. umah di tgh sawah bendang nan menghijau.. tp cuaca mak aihhh, panas terik wooo... payung ada, tp malas nak pakai lak..


Kmpg kitorang memang terkenal dgn sawah padi.. hehehe..


Kelihatan seorang gadis sedang mendokong adiknya.. barangkali adik yg bongsu agaknya.. bagus betul gadis itu kannn.. ** wakakakka.. gelak guling2 jap sblm kena pelangkung dgn laki aku..

Sblm ke rumah pengantin pompuan, mcm biasalahkan, mestilah kena transit dulu kat umah lain utk pengantin lelaki dan pihak keluarga lelaki bertandang dulu.. maka melepaklah kami beramai2 di rumah jiran sblh umah pengantin..


Umah yg sgt selesa utk kami melepak2 dgn jayanya.. anak2 pun hepi sbb kawasan rumah agak luas.. so senang diorang nak berlari2 lintang pukang..


Adik lelaki aku yg dah siap di andamkan oleh mak andam.. kaler kuning wooo.. so marilah kita ambik berkat jap bergambar bersama pengantin.. ahahaha..


ica yg hairan tgk maknya over bergambar.. ini budak sgt baik.. sib baik tak buat peel.. apis pun sama, mujur ketiga2 anak aku mood baik2 belaka.. takde nanges2.. senang sket aku nak mencekik mkn masa ni..


Ain & apis serta the sepupu sepapat..


Abg aku ( baju putih) yg bakal bernikah ahad ni pulak.. maknanya mak aku dpt 2 menanti terus thn ni.. hehehe.. menantu2 sekalian, sila tlg mak kat dapur pasni ye.. hehehehe


Aku memang suka menyelit sama.. nak2 kalo yg tukang snap tu adalah laki aku sendiri.. kekeke.. encik suami lak mmg tak suka org ambik gmbr dia.. dia lg suka snap gmbr org.. tu psl mmg susah gile nak nmpk gmbr kami berdua2an.. sob sob sob.. nanges...


Okey, tiba masa utk bergerak ke rumah pengantin pompuan lak.. geng2 kompang dah sedia menanti dah time ni..


Muka raja stgh hari.. sbb dah kol 1 tghari masa ni.. tu yg stgh je tu.. kekekke


Anak angkat family aku.. anak angkat yg lg sorang yg bela byk kucing tu tak dpt dtg lak.. bz katanya..


adik pompuan aku.. ramai kata kami ni kembar.. apekah maksudnya aku nmpk mcm umur 25 thn atau adik aku mcm umur aku.. muehehehe..








Masa ni mmg panas terik betul wooo..


Makanya aku jalan laju2 rapat2 dgn pengantin sbb nak tumpang berteduh di bwh payung yg sama.. kahkahkah..


Mujur tak jauh nak menapak kat umah pengantin.. jalan kejap je dah sampai.. tu pun cair gak le mekap aku sbb berpeluh2 punya psl.. hahaha



Di sambut dgn kanak2 riang yg memakai ala2 princess/pari2.. ain masa ni teruja tgk bebudak ni punya pakaian..


Masa ni dah la panas terik, pastu pengantin di suruh bersanding kat laman dulu dlm keadaan cuaca mcm tu.. hahahah.. lantak korang le ye.. yg aku tau masa ni masuk dlm umah pengantin dan duduk bwh kipas.. fuhhhh nyamannn..

Bkn aku mandai2 masuk umah pengantin tu tau, ni keluarga pengantin yg jemput masuk umah sbb pasni pengantin nak bersanding dlm umah pulak.. pastu baru acara mkn biadap.. ehh.. beradab.. hehehehe..


Nmpk mcm cool je kan diorang masa ni.. padahal kepanasan.. nak2 pulak payung dah di tutup.. kehkehkeh.. aku masa ni dah elok berkipas2 dlm umah.. gmbr ni encik suami yg snap.. kalau dia tak snap mmg aku taktau apa la yg pengantin buat kat luar tu.. hahahha


Pengantin baru selesai mkn beradab.. aku tak join diorang masa ni sbb aku angkut pinggan aku mkn dlm umah je.. lg selesa.. selesa buat anak2 aku jugak.. senang nak suap diorang mkn..


Sblm berambus balik umah mak, kami bergambar dulu.. pelamin simple tp cantek sgt bg aku.. kalah pelamin kawen aku dulu.. hehe


my kakak.. over lak kakak aku punya tgn.. kahkahkah..


bergambar ramai2...


sapekah yg lebih menyerlah di situ.. aku atau pengantin.. wahahahhaha.. perasan..

Sekian..!!




13 comments:

ayeesha anna said...

slmt pgntn baru utk adik nyee :)

sal-nurbeena said...

selamat pengantin baru untuk adik ana n pasanagn. Sory, tak ingat nama x juniour akak nih.

Ana...konpem...ana lebih menyerlah...sumer gambar ana sengih kegembiraan...tanda gembira sangat2

SYANI said...

Selamat Pengantin baru untuk adik Ana..

Yelah, sekali pandang Ana & adik Ana tu cam kembar.. Nak pulak gambar sebelah menyebelah kat pelamin tu..

[leily.laily] said...

selamat pengantin baru.. =)
sukenyer dpt kumpul ramai² adik badik...

shantek la kwsn kg awak, cam dlm crite Nur Kasih plak..
tenang n damai ghitu.. =)

Izza - Jiejah said...

selamat pengantin baru tuk adik ana.
tgk gmbr sawah padi terus rindu nak balik sekinchan ..mcm lama je x balik padahal sekangkang kera jek jauh nya hehehe

syalinda johari said...

akak, betullah mcm kembar akak dengan adik akak tu...

hehehee.. dua2 awek mudaaa..

DeQWa said...

family akak muke lebih kurang jer...sepesen jer..hehe..dah nama pun adik beradik kan...iras tue tetap ade...
cantik pelamin dia...meriah...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

seronoknye org g ada kampng tue

cerita ibu said...

salam ana,

baru td abg sy call ajak kami adik bradik balik kmpg kat tali air 1 tnjg karang ramai2..bendang tgh nk menguning..ikan puyu byk nih..yg pasti aktivi bbq mmg wajib..ouh..rindu sgt..

mrs.ecam said...

lawak la ayat puan blog...gelak2 jek aku bce...hikhik...pape pong...walo coce pns terik ape sume...aku ttp suke pemandangan sawah padii...heeeeeeee eh eh slmt pngtin br utk adk cik puan blog yek...heeee

diari hati said...

adik ikut muka akaknyer..sepesen jerk..mmh, lm da x jenguk blog k.ana..lappy rosak, kt ofis lak kne blog..enth apsal enth ari ni ttbe leh bukak lak..huhu~

mrs smith said...

Kak, suk a sgt dgn story akk..hari ni say a Cuba buat lasagna ikuttttttttttttttt resepi akak..mudah2an jadi kak..apa pun resultnyerr Akan sy bgtahu esk...nice knowing u kak.....

mrs smith said...

Kak, suk a sgt dgn story akk..hari ni say a Cuba buat lasagna ikuttttttttttttttt resepi akak..mudah2an jadi kak..apa pun resultnyerr Akan sy bgtahu esk...nice knowing u kak.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...