NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, December 20, 2011

BaNgaNg PuNyA OraNg..!!!

Tajuk entry kasar sket arini.. walaupun benda ni tak berlaku kat aku, tp aku geram yg teramat sgt bila adik pompuan aku citer hal ni kat aku pg td..

Citernye mcm ni.. pg td dlm kol 10 pg mcm tu kot adik aku call bgtau yg dia dpt tawaran keje sbg kerani dan jugak di tawarkan keje sbg P.A sekali dlm kompeni yg dia apply tu.. kiranya kerani merangkap pembantu peribadi sekali katanya..

Gaji yg di tawarkan dlm rm1k++ .. kompeni ni terletak kat hentian kajang.. tak jauh dgn econsave kajang kat jalan Reko.. adik aku just hantar resume melalui online aje.. skrg adik aku masih bekerja kat tmpt keje dia skrg.. dia saje2 test/usha2 job baru..

Dan tak di sangka2 adik aku kata pg td bos kat kompeni yg dia apply online tu call.. dia (bos) ckp adik aku di terima dlm kompeni tu sbg kerani.. tp si bos ni td ada permintaan lak kat adik aku, dia ckp dia nak adik aku jd pembantu peribadi dia sekali..

Cuma dia ckp dia nak adik aku rahsiakan hal ni.. Aikkk.. masa adik aku cite mcm tu aku dah syak sesuatu dah.. aku rasa mcm pelik lak bila bos yg call utk bgtau adik aku ni terpilih utk jwtn kerani tu.. pastu siap offer jwtn PA sekali tp dgn syarat sila rahsiakan..

Mau tak pelik kannn.. yg aku pun terus kuarkan soalan bertubi2 kat adik aku ni.. aku tanya la yg dia dah pi opis tu utk interview belum..? adik aku ckp belum lg.. dia kata bos tu ajak jumpa kat luar je.. interview kat luar je tp dgn syarat adik aku mesti dtg sorang je..

Kiranya dia taknak ada org lain selain dia dgn adik aku je.. siap ckp lg kalau nak dia jemput pun boleh.. ha kauuuu.. dah mcm2 tanggapan negatif kat kepala hotak aku masa ni..

Mujur la adik aku ni mengadu dan mintak pendapat aku dulu.. adik2 aku semua rapat dgn aku.. aku ada 6 org adik.. diorang ni kalau ada masalah mmg semua akan mengadu kat aku dulu.. tu yg aku suka.. at least aku tau apa yg berlaku kan..

Mcm kes adik aku ni kira tahap serius dah ni.. mujur adik aku tak pegi jumpa "lelaki gile" tu spt yg lelaki tu mintak.. aku siap ckp lg, kalau adik aku nak pi jugak interview tu sila bawak anak buah kitorang yg lelaki tu.. kalau apa2 senang anak buah aku tu debik je org gile mcm tu..

Aku siap volunteer lg td nak pi sekali teman adik aku tu, angkut semua askar2 utk jd bodyguard adik aku.. tp aku pesan awal2 kat adik aku ni, aku bgtau la kalau org tu mmg nak ambik staff, bkn dia yg akan call ko, dah tentu dia punya staff lain yg akan call ko bgtau yg ko dpt tawaran tu..

Pastu dia takkan senang2 nak ajak ko jumpa secara berdua2an secara rahsia.. yg paling tak boleh blah tu siap cerita yg dia dah bercerai la hape la.. hellooooo.. ape ni.. nak ambik pekerja atau nak carik bini..

Masa aku tgh bersyarah dgn adik aku tu kat tepon pg td, ada pulak panggilan masuk dr lelaki tu kat hp adik aku ni.. aku ckp le kat adik aku apa yg dia patut jawab.. ckp je yg ko tolak je tawaran keje tu..

Ko cuma apply keje kerani, dan bknnya nak jd PA yg kena teman dia ke hulu kehilir kalau dia nak pi mkn atau shopping bagai spt yg dia kata tu.. siap suruh rahsiakan lg.. org mcm ni ada muslihat tak baik.. lebih baik beringat sblm benda tak baik berlaku kan.. mujur jugak le adik aku tak ikut ckp lelaki tu..

Di sbbkan lelaki tu asyik call adik aku waktu kitorang tgh bergayut bincang hal ni, aku suruh adik aku jwb call lelaki tu dulu.. aku pun online le fb sementara menunggu adik aku tu call aku balik.. tak sabar2 aku nak tggu citer terbaru..

10 minit kemudian adik aku call.. adik aku ckp dia dah bgtau kat lelaki gile tu yg dia taknak terima jwtn tu.. tp lelaki ni tadi try pujuk adik aku jugak.. dia kata kalau adik aku nak jwtn kerani tu takpelah, dia bg je..

Tp dia nak adik aku tunaikan permintaan dia.. aku tanya lah apa permintaan lelaki tu.. adik aku ckp, dia nak byr RM500 kat adik aku asalkan adik aku ni sanggup teman dia time dia nak BERONANI.. demmm..!!


Org jenis mcm ni mmg layak kena tampar laju2 je.. grrrr

Adik aku terus putuskan panggilan call tu.. mmg spt yg aku agak dahhh.. org mcm ni ada niat jahat.. niat tak baik.. syukur sgt2 tak jd benda yg bukan2..

Aku berharap takde pompuan lain yg terkena jerat lelaki tu.. sbb dia ckp kalau adik aku tak terima jwtn tu, dia bukak tawaran utk pompuan lain lak.. Gile..!!

** apdet : adik aku carik iklan jwtn keje kosong ni kat mudah.my... nama kompeni tak ingat lak, tp terletak di Hentian Kajang di Jalan Reko.. sekian..



30 comments:

aEn+aReaL=Ryan said...

ish..msti llki mental tu..buat report polis je la..

amal said...

huish gila betul. report polis je.. tapi takde bukti lak ek. kalo dia sms leh jugak tunjuk kat polis. tapi takleh biar laki camni... eee teruk!

zack mohd said...

salam,
eii teruk sunguhh jantan tuu..adehhh.. pe kate ana publish name kompeni tuu..atlis utk panduan gadis2 kt luar sane yg tgh carik keje supaya tk masuk jerat dia lagi.. adehh ni mcm manusia pn adee huhuh nway thx for sharing ana <3

Saudah Salleh said...

Ana, tak boleh buat aduan pada website tu ke yg jawatan kosong tu meragukan?contoh kalau jobstreet kan ada admin sendiri? Bahaya ni..

ADEEYA said...

Ewwww, geli gilaa. Tak profesional je guna tawaran kerja buat macam tuh -.-" Hmmm

Ana Suzana said...

kang ana tanya adik ana apa nama kompeni tu..

Makbed said...

huih...gilo sungguh!

ceritera fuza + ...............? said...

isyh.. bahaya tol.. kena jaga2 la.. tq kak, sbb kongsi cerita ni..

Unknown said...

ya Allah bahaya ni, kes macam ni la yang selalu terjadi, nasib baik adik ana cerita dulu kan, akibat kelalaian kita nak duit gaji yang banyak kekadang kita lupa ada jerang yang dipasang. apapun hati2 la semua wanita2 kt luar sana. berita cam ni kena hebahkan kt semua orang.... biar semua org tau kan..

DeQWa said...

ish3,BAHAYA tul...giler laki tue...
kena hati2 nie nak cari keje...
macam2 muslihat sekarang...

ietams said...

bahayanye..!

iduraz said...

bengong betul mamat tuh..ish, moga dijauhkan la dari jadi mangsa dia kan...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

memang bangang pun!!

Mymie Sein said...

ni gile sex namenye.. sanggop ads jawatan kosong nak cari mangsa2 die.. tah berape ramai la dah terkena.. ya allah nasib baik adek sis berfikir n tak terburu...amin...moga dijauhkan gak pada kite semua..

aYenZ JamiL (^0^)/ said...

yg ni ke??

http://www.mudah.my/Kerani+Pentadbiran+di+Jalan+Reko+Kajang-12060725.htm?last=1

ayeesha anna said...

uishhh mental failure betoi lelaki tu

:: Riri-Fatieha ::~ said...

ish, memang bangang lelaki tu.. malah lebih dari tu... semoga tak ada la wanita2 yg tngh cri keje yg jadi mangsa lelaki ni.

Ana Suzana said...

Ayenz Jamil..
Wallahua'lam.. adik ana tau la kot cumanya dia lupa nama kompeni tu.. kalau dia tgk iklan ni mesti dia dpt sahihkan betul atau tak..

Zareene Saifuddin said...

sharks! kurang ajar betul la lelaki tu... ishk... ni leh bat report polis ni ana... gangguan seksual....

Muhammad Mohsin said...

Nak mohsin tlg settle ke? mohsin dok bangi.. jalan reko tuh dekat je.. tak smpi 20 minit perjalanan .. minx no telepon org tuh.. nama kompani.. settle cite... hehee... dh habis settle.. balai polis dh dekat dh situ.. senang nk habiskan cerita.. =)

yanamib said...

kak..tepek nombor fon mamat giler tu kt cni kak..hentian kjg tu sgt dkt dgn rmh mak sy..klu t'jmpe leh bg flying kick sket..muahaha~ =)

Me said...

citer adik ana nie sebiji sama dengan citer kat sini >>

http://www.hmetro.com.my/articles/TawargajiRM6_000tontonaksipelik/Article

lokasi pun sama kan kan kan... adik ana tolak dia naikkan gaji jadi 6K memang mental nauzubillah

Unknown said...

Salam, perkara yg hampir sama jadi kat sy, dan sy rasa dia adalah org yg sama cuba perangkap sy dgn keje dan gaji yg besar. Dia maklumkn pd sy dia ada company yg urus pekerjamasing juga, nama pun sama cik riduan.. contact no : 01111277777

Unknown said...

ai baru je dapat contact dari lelaki ni... mujur saya search dulu.. ya allah bahayanya..

Cik Cutiee Piee said...

Saya pun sama awak dia kacau saya jugak

Cik Cutiee Piee said...

Saya pun 😭😭 nasib sy search dlu

Cik Cutiee Piee said...

Saya pun 😭😭 nasib sy search dlu

Cik Cutiee Piee said...

Saya pun sama awak dia kacau saya jugak

Unknown said...

Rupanya no ni dah ada kes lain ye... esk ingt nk buat report polis ats no hp ni 01111277777

Unknown said...

Rupanya no ni dah ada kes lain ye... esk ingt nk buat report polis ats no hp ni 01111277777

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...