NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, December 14, 2011

CeRiTa MiNgGu LePaS

Sgt bz sebenarnya sejak kebelakangan ni.. tu yg tak nyempat nak apdet tu.. setiap mggu penuh dgn kenduri kawen.. mggu sudah baruu je dpt kakak ipar baru... hehe.. yg tu kang nanti aku citer..

Ni pun sibuk nak citer perkara yg dah basi dah ni.. kikiki.. masih ada terselit citer tentang masak2.. tp aku ni kalo masak mmg byk sgt dugaannya.. byk sgt pengacaunya.. sape lg kalau bkn budak 3 org tu le..

Jap2 masa tgh masak mesti kena jenguk diorang.. kekadang dr dapur aku berteriak suruh diorang jgn bergaduh.. diorang ni kalo main mesti ada adegan gaduh2.. aku lak kalau masak mesti ada adegan jerit2.. jd tarzan jap.. kahkahkah..


Ni haaa budak 2 org ni.. nmpk mcm elokkk je bila tgk tv.. padahal jap2 ada je aksi bertelagah..

Rumah pun sampai tak nmpk rupa rumah lg dah.. bersepah.. tp aku biarkan je dulu.. tak guna pun kemas awal2 sbb kang sepah balik.. huhuhu..


Bukti sedang bertelagah.. nmpk tak reaksi muka tak puas hati budak 2 org ni.. ni gara2 kalah main game angry bird la nih..!!

Masa ni aku mmg tgh sibuk tetak ayam kat dapur.. bila dgr diorang mcm nak bergaduh, cepat2 aku dtg sebagai penyelamat.. hahaha..

Pung pang pung pang mulut aku menceceh bebelkan diorang.. mcm2 ayat psiko yg kuar.. dan dlm pd masa yg sama jugak, aku bwk satu benda dlm pinggan.. nak kasi diorang tak bergaduh punya psl..


Ni benda yg aku bawak..


zoom sket.. beliau ialah kepala ayam.. kekekke..

Aku letak atas pinggan dan taruk dekat2 dgn tempat diorang main dgn pesanan, sape gaduh2 nanti kepala ayam ni masuk dlm baju dia.. pahamm..!!

Terus berdamai bebudak tu.. tp ada gak gaduh sket2 cuma tak ketara sgt la kan sbb masing2 takmau kepala ayam masuk dlm baju lak kang.. kahkahkahhhh..


Dan aku kembali sambung memasak kat dapur.. menu hari tu aku masak nasik ayam goreng.. ayam yg di goreng aku masukkan atas beras yg sedang di tanak dlm periuk..

Sape2 yg nak resepi boleh klik kat LINK ni.. aku tak dpt nak copy paste.. dlm resepi ni ada masukkan rempah kari.. tp aku tak masukkan sbb kang anak2 aku takmau mkn lak.. tp nasik ni mmg sedap.. korang try la..


Sesudah siap di masak.. wangiii je bau ayam goreng dlm tu.. dlm resepi tu pakai beras basmathi.. tp aku hanya guna beras wangi je..


Sambil aku masak, ini anak dara bz melaram kat dapur dgn kasut tumit tinggi.. yg kat kepala tu pun dia yg pakai sendiri..

Budak ni mmg suka menyelit2 dgn aku.. jap2 terpaksa benti masak sbb nak layan dia.. haihhh, bkn senang tau nak masak bila ada anak2 kecik..


Bersepah betul umah.. padahal kita pg2 dah kemaskan elok2.. hubby aku kekadang tanya gak kita kemas umah ke tak..

Ewahhh, dia tak tau berapa kali dlm sehari kita dok mengemas benda yg samaaaa je.. tiap kali hubby aku balik keje mesti umah dlm keadaan tgh berterabur dgn menan.. kekekke..

So buat para suami sekalian, umah bersepah bukan bermakna bini tu tak mengemas ye, ada anak2 kecik ni memanglah kejenye mainnn aje.. kalo tak bg main kang kita lak yg di kacaunya kang.. hehehe


Sementara melayan karenah ica, aku masak pulak ayam panggang rosemary.. mmg hari tu masakan di taja oleh lauk hayam aje.. hehehe


Aku guna serbuk ni ye..

Sape2 yg nak resepi korang boleh jenguk LINK ni jugak.. ada sket2 la yg aku ejas dlm resepi tu.. sikit aje.. yg lain semua sama.. try la.. sedappp.. bg yg dah pening nak masak apa dgn ayam, korang leh try resepi ni..

Sementara menunggu ayam siap di panggang, aku jenguk jap apa anak2 aku buat kat ruang tamu tu...


Ohh.. tido rupanya si kakak..


Apis pun tido..


Ni dia hasil ayam aku yg dah di panggang dlm oven.. wangiii je bau rosemary..


Di kesempatan yg ada, aku buat pulak dessert utk hari tu.. aku buat kuih tepung pelita.. tp boleh gak di mkn dgn air gula merah dan anggap le ianya bubur som som.. hehehhe..

Ok bye, ica dah nanges ni.. ada masa kang aku apdet lg..




10 comments:

nurbeena said...

harus dicuba nasi nya..InsyaAllah.
Mekasih ana yg sudi berkongsi resepi2

adarnadzmie said...

walaupun sibuk ngan anak sempat lg tu ana masak mcm2... hehe...

cinta03 said...

rumah saya pun cam nie kak....baru jer kemas..dah sepah balik...satu hari mau 4-5 kali mop lantai...yang tunpah air lain...yang mainan lain..aaaddduuuhhh..penat...tak kurus2 gak...hihih..anak...anak...

DeQWa said...

adoii...buat lapo je...lunch lmbt lg nih...hu3,
nak pergi melawat rumah akak la nnt...nak makan sedap2...boleh x camtu???hehe

mrs.ecam said...

waaaaaaaa...dlm pd sebok2 kt dapo...siap leh handle ank2 lg ek...terbaekkk la...tp mmg btol pong kn...kdng ssh nk xplain kt asben yg kt ni kjenyer asikkk la kmas umh..sbb nyer time die blk umh msti bersepah...nk buek camno...de ank kcik mmg cenggini...rsnyer nk suh sehari asben duk umh jg ank tngk die bleh handle x...hikhik

illa said...

salam..hai ana..rajinnya awk nie..nak try jugak la resipi tuu..tQ ek share link.. :)

Hilmirda Daud said...

setiap kali singgah kat sini mesti tegelak...
Part kepala ayam tu memang kelakar..tegelak sorg2 kat sini.

http://hilmirdadaud.blogspot.com/

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

betul!! dah mengemas tapi bila budak2 ada dia mengemas lagi "kemas!!"

SaRaH SaLiHaH said...

ALAHAII..sgt best blog akak..
jujur dan ikhlas aje..hehe

Unknown said...

wah bagus" kreasinya kaka yg cantik pinter masak nich pastinya ....aq numpang promong yea mksh
Salam para POKERMANIA....
Dalam Event Ulang Tahun Poker99.net situs poker online terbaik & terpercaya mengadakan
Hot Promo Poker99.net Edisi Ramadhan :
- Bonus Extra Deposit 10% ( Max 50Ribu )
- Dalam 1 hari bonus hanya di berikan 1 kali
- Maksimal bonus yang di berikan 50.000 / hari
- Pengambilan bonus harus di konfirmasi ke live chat terlebih dahulu
- Minimal turn over harus mencapai 3x dari nilai deposit anda
NB : jika ada terdapat unsur kecurangan maka bonus akan kami tarik kembali

Mari segera daftarkan diri anda dan nikmati bonus deposit nya setiap hari :)
LINK >>> http://poker99.co/

Jangan Lupa Memberitahukan Promo Menarik ini kepada Kerabat Anda.
Silakan hubungi kontak kami di :
WEB : http://poker99.net/
LINK ALTERNATIF : http://kartu99.net/
LIVECHAT : http://bit.ly/1TTxFqq / http://bit.ly/1WCbo4A
FB : http://bit.ly/1TP3NJ2
PiN BB : 5C0356AE
WA : +669 8314 500
YM : Poker99_cs1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...