NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, December 02, 2011

iCa TaK SiHaT

Start hari isnin lps ica dah mula mcm dedar2 sket bdn dia.. dan mlm tu terus dia demam panas tiba2.. mujur ada ubat standby.. keesokkan harinya demam pun dah takde.. tp di ganti lak dgn selsema dan batuk sket2..

Sblh mlmnya lak batuk terus menjadi2.. makin lama makin terdengar bunyi dia batuk berkahak.. terasa mcm dia batuk tp tak lepas sbb kahak mcm penuhhh sgt kat tekak dia.. ubat batuk lak takde sbb tak bwk dia gi klinik lg masa ni..

Dan hari rabu batuk berkahak dia makin teruk rasanya.. bunyi pernafasan dia pun mcm lajuuu je.. pastu dia nak menyusu pun payah sbb tercungap2 utk curik pernafasan time nyusu..

Last2 aku terus decide bawak ica jumpa doktor pakar kat klinik Serena sg buloh.. anak2 aku serasi dgn ubat2 kat klinik tu.. makanya ptg rabu tu aku angkut semua anak2 aku pi klinik tu..

Seawal pukul 5 ptg aku dah tercegat dpn klinik yg masih tutup sbb waktu klinik tu beroperasi adalah pukul 6 ptg.. nak jd org first la katakan, tu yg semangat lain mcm sket tu.. bknnya apa, cepat jumpa doktor cepatlah aku balik umah.. hehehe..

Kat dlm klinik tu jugaklah aku terjumpa sahabat alam maya.. blogger jugak.. isteri kepada penasyid kumpulan inteam.. hai Aini... tak sangka kita berjumpa utk kedua kalinya kannn.. hehehe.. dan aku adalah selekeh ptg tu.. kahkahkah..


Hari ni hari ke-5 ica batuk2..

Alhamdulillah, dia punya bunyi kahak dah nmpk kurang sket.. hingus pun mcm nak kering dah.. demam mmg takde.. so far nmpk sket perubahan..

Tu pun aku skip2 bg mkn ubat.. sepatutnya siang kena bg ubat 3 kali, dan mlm lak sblm tido kena bg sekali.. tp aku bg siang 2 kali je.. aku bg waktu tghari dan lewat ptg.. pastu lg sekali waktu mlm dlm kol 11 mcm tu..


Penat wooo bertarung bg budak kecik ni mkn ubat..

Sampai tercedera jari aku sbb kena geget dgn ini budak.. terpaksa kepit kedua2 tgn dia guna kaki aku.. pastu masa suap ubat kat mulut dia, dia bantai sembur balik kat muka aku.. tu belum di kira dia muntah selambak kat baju aku lps telan ubat.. huhuhu.. sabarrr sabarrrr..


Ni lak sibuk pegang mopiko mintak aku sapukan kat kaki dia yg kena geget nyamuk siang td.. selagi tak sapu ubat selagi tulah mulut dia bisinggg aje..

Tgh aku karang entry ni, ini budak sudah pun lena.. legaa.. dpt gak aku berehat2 sambil apdet blog.. ngeh ngeh ngeh..

Oklah.. tu jelah aku nak cite psl budak kecik ni.. kat bwh ni ada video aku rakam masa nak bg dia mkn ubat mlm td.. walaupun kesian tp aku tetap suap jugak ubat kat mulut dia.. mujur dia tak muntah lepas tu..






11 comments:

ummi_khalish said...

walau demam,ica tetap comel..semoga sht kembali ye dan jgn geget mak selalu...hihihi...

sal-nurbeena said...

biasa ler budak2 ni, payah nak soh makan ubat.adeh..

esmiera said...

hihihi kelakar tgk video ica...eeiii mak tak suka ... mak tak sedap.... sweet sangat ica... moga ica cepat sembuh yer....

jijasakura said...

ala comeinya walau ica tak sihat...semoga ica cepat sembuh ya...

SM@A said...

Comel lah Ica, suka dengar cakap pelat dia tu !!! Cute sangatttt !!

Akak Kembang said...

musim demam skung ni na..Kak Alin..anak2 demam dulu..kemudian baru mak dorang plak

syalinda johari said...

Ica, moga cepat sembuh yer..jangan ngelat2 makan ubat..mamanya memang kena byk bersabar neh..kekeke..

apa2 pun, gebu betul ica neh, kulit putih mulus ..

Unknown said...

comelnya ica, pintarnya dia cakap.brp umurnya?
*get weel soon ica cute

Yanti Suhaini Binti Ibrahim said...

fair la, kita sama selekeh hari tu..hehe:P, Aini pun kepenatan berulang alik tengok site:P (rumah baru le kononnya:P)..

tapi tak sempat sembang panjang, InsyaAllah nanti ada masa kita sembang2 panjang ya :))

nur~mohd said...

alah kesiannye ica merayu2 kat mak die tank mkn ubat...

cepat baik k ica

dede pon pandai soh buang kat tandas eaaaa...hehehe..

tricksrex said...

mak tanak mak
tanak mak
mak tanak makkk

tak cedapp
tak cuke
mak tanak makkkk

alahai sayunyaaaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...