NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, May 05, 2011

TeNgaH2 PaGi BuTa NaK MaiN "BaBeNg"

Tgh aku taip entry ni aku masih ngantuk lg ni walaupun jam dah kol 10 pg... nak sambung tido kejap tak leh, kang terlajak sampai tghari lak kang.. dulu2 masa ain lom sekolah boleh la buat mcm tu.. sekarangggg.. sory..!!

Aku ngantuk gara2 ica banyak kali terjaga dr tido mlm td.. dia ni aku tidokan awal.. kol 9 mlm dah tido dah sume anak2 aku.. mungkin gak sbb effect ubat yg diorang mkn, tu psl diorang ngantuk awal.. kalau tak, komfem membuas mcm selalu.. spesis tido lambat bebudak nih..

Tgh2 lena tu tetiba ica leh terjaga lak.. masa tu kami laki bini pun dah sakan membuta buat peta kat bantal memasing.. ekekkeke.. tp di sbbkan si ica ni merengek2 bgn terus kami terjaga..

Ica tido dgn kami sbb dia menyusu lg kannn.. kalo terjaga pastu sambung tido balik takpe gak.. ni tak, asyik sibuk sebut

" nak ipaddd nak ipadddd.."


Tgk la tu.. kol 3:37 pg mintak ipad... huwaaaaa...

Sempat gak tu aku snap jam berapa.. hehehe.. sbbnya tulisan jam tu terpampang je kat plaster ceiling bilik tido kami..

hubby aku beli jam yg jenis ada lampu laser mcm lampu batman tu.. bila lampu tu tala kat ceiling, kita pun dpt la tgk kol brp.. takyah la gigih bgn tgk jam kat tepi katil atau pun kat dinding (khusus utk time tido ye sbb gelap kannn)..


Memula aku bolayan je tau.. mulut aku bebel2 suruh dia tido balik.. tp dia tetap gak nak ipad nak ipad.. last2 hubby aku hulur gak ipad tu kat dia.. malas nak dgr dia memekak.. ekekke..

Bila bapak dia bg ipad tu kat dia, 2 kali tau ica cakap " asyehhhh.. asyehhhh.." maksudnya tima kasih la tu.. amboiiii.. pandai betul bodek yeee...


Aku tanya la ica nak main apa..

" main babeng.. babengg.."


Haaaa.. ni la babeng yg ica maksudkan tu.. kambing2 tu ica panggil babeng.. ekekke.. game ni nak kita masukkan kambing2 tu dlm kandang.. caranya ialah dgn cuit kambing tu bila kambing tu dah dekat2 nak sampai kat kandang tu..

Yang ica ni ada masanya dia reti.. ada masanya dia tak reti main.. kekeke.. bila dia tak berjaya masukkan kambing tu dlm kandang, dia akan sebut " lamakkkk" maksudnya alamakkkk.. kah kah kahhh..


Pandang jam kat atas syiling.. mcm le tau dah pukul brp..


Aku snap guna hp.. so ada flash sket.. terus sebut " ilauuu.." silau katanya.. hehehe..

Pastu aku pun lantak pi la kat dia nak main ke hape ke.. sbb aku nak sambung membuta.. ntah kol brp dia tido balik aku tak pasan lak..

** bln dpn ica 2 thn.. mcm tak sampai hati lak nak ceraikan susu.. tgklah dulu mcm mana..



14 comments:

misya said...

haha mcam2 yer,sabar je la karenah anak2 kan

Ena said...

cute je sebutan ica tu kan.. hihi..

pandai ica main.. :D

ameris said...

ica main babengg yer...
mak layan aje si ica tu. bila dia dh besar nnt mesti rindu sgt saat2 nie. alahaiii... cepat nya masa.

!✿❤Cik Puan Izan❤✿! said...

pandainyaa ica... ica dera mak yer...siannn...hehehe...

psstt...berkenan ler jam tu...mn nak dpt yeh?

Ana Suzana said...

misya..
ni kira sabar la ni.. kekekke..dlm hati tu nak berubah gak jd makhluk ijau.. kah kah kah

Ana Suzana said...

Ena..
ica ni tgk abg dgn kakak dia main.. dr dok perhati org main last2 dia reti sendiri..

Ana Suzana said...

Ameris..
mesti masa tgh rindu saat2 mcm ni kita dah pun ada anak kecik yg baru kan.. so mcm tak sempat nak rindu lg.. kekkeke.. tggu sume dah besar2 panjang baru rindu.. hehheh

Ana Suzana said...

Cik Puan izan..
hubby ana beli kat hong kong.. di pi hongkong lg kang next week.. mau kirim ka.. hehhe

Yan said...

Tengok tu punya syok main, boleh bangun mintak I pad pagi2..

- dieyana - said...

Ya ampun ica, mu nak main babeng tengah2 pagi, hahahah, macam2 anak2 nih....

Mama Hanim II said...

hehe..sabar je lah kan dgn keletah anak2 ni.. x kira masa dh kalo dorg nk main..

N3 Baru Karimah Mati Ditikam Tunang Di Bukit Mertajam P Pinang

Jiejah @ Iza said...

sabar jekkk nak main babeng pukul 3pg ekekekke

"CT CoMeL" said...

babeng...babeng...hehehehhe

never ending story said...

ana, susu tu masih boleh sambung wpun anak dah 2 tahun...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...