NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, January 09, 2013

RuTiN HaRiaN LaGi

Haiii.. baru ada kesempatan nak apdet belog.. skrg ni dah ada kat umah.. kol 4 ptg tadi dah sampai umah dah sbb anak2 yg sekolah tadika abis kelas kol 3.30 ptg utk mggu ni..
 
Lepas ambik bebudak terus je merempit balik umah.. tak singgah mana2 pun.. malas..!! pagi tadi lak memanggg aku tak sempat nak hadap laptop.. bz memasak pepagi hari..
 
Pagi tadi bekfes aku buat nasik lemak.. encik suami tak mkn nasik lemak, menu bekfes dia tetap style english bekfes.. senang pun senang.. hehehe
 
Mcm biasa, encik suami yg hantar ain pegi sekolah kafa pepagi hari.. time balik lak aku yg akan jemput ain..
 
 
Lepas jemput ain balik dari sekolah, aku ajak ain singgah jap pasaraya yg ada kat depan sekolah ain tu sbb nak beli brg sikit..
 
Tapi masa ni takleh lama2 sbb ada gap sejam je utk pegi ke sekolah kebangsaan lak.. so dengan pantas aku sap sap ambik tu ini yg memang dah di plan.. ain sempat pow aku eskrem.. redha jelah sbb dia kan rajin pegi sekolah.. hehehe..
 
Lepas tu cecepat balik rumah.. cepat2 suruh ain makan nasik dulu sblm gi sekolah kebangsaan.. yg aku lak pi siapkan ica dgn apis.. ica bangun tido lambat lak arini.. kol 11.30 pg masih lom celik2 mata.. orang dah le nak kuar cepat nih..
 
Di pendekkan citer, kol 12.10 tengahari memasing dah siap2 duduk dalam kete.. vroommmmm terus ke sekolah kebangsaan.. Mujur la aku dah makan nasi masa bekfes awal2 pagi td..
 
Kalo takkk, time bawak kete tulah cacing2 dalam perut berbunyik2 mintak makanan.. sib baik cacing2 baik arini, kalo takkk aku lempang gak kang kalo tetiba bunyik2 lagi..
 

Sampai je sekolah ain, terus aku ajak ain pegi kantin jap..
 
Ajar dia pegi beli minuman atau apa je yg dia nak.. sbb yelahkannn, aku mana de masa nak teman dia waktu rehat dahh..
 
Lagipun ain hari2 bawak bekal nasi pegi sekolah.. lepas pegi kantin ain pun pegilah dok dalam barisan.. yg aku lak terus berambus nak pegi hantar budak lagi 2 org tu ke tadika..
 

Sekali jammed la pulakkkk bila dah hampir2 nak sampai ke sekolah.. lama lak tu.. 20 minit gak le sangkut kat jammed.. sepatutnya aku boleh sampai tadika awal2 tapi dek kerana jammed terus jadi lambat.. huhuhu..
 
Ica dgn apis mujur okey je.. ica sepanjang perjalanan ke sekolah asyik mengunyahhhh je kejenye.. hahahha.. ikut perangai sape la tu agaknye.. mujur gak diorang tak tido dalam kete arini..
 

Sebab semalam masa ontheway gi tadika, ica bantai membuta dgn jayanya.. risau gak aku kalau2 dia takmo gi sekolah sbb ngantuk.. ica ni kalo membuta, 3 jam pun tahannnn..
 

Masa ni mcm tak sampai hatii je nak kejut dia.. sbb mcm tahun lepas, memang aktiviti dia dlm kete selain makan adalah membuta..
 
Tapi bila dah sampai sekolah semalam aku dokong gak dia kuar kete pi masuk ke kelas.. selow2 aku kejutkan dia dari tido.. seperti yg dah di duga, ica moody je masa ni.. merengek2 tapi tak nanges..
 

Dia masa ni malas nak join aktiviti dalam kelas..
 
Dah la buat muka penat, pastu siap komplen ekon sejuk sangat lak tu.. kekeke.. tak pasal2 teacher dia kena ejas suhu.. hahahha.. banyak cekadak ko ye icaaa..
 
Aku masa ni nak carik alasan utk kuar dari kelas dia sbb aku nak biar dia join kawan2 dia buat aktiviti.. tapi dia merengek2 gak tak kasi aku pegi.. alahaiiii..
 

Last2 pujuk dgn makanan.. dia angguk tanda setuju.. hahhaha.. cettttt, makanan gak ubat dia rupanya..
 


Org lain belajar tapi dia sibuk mencekik kat hujung kelas.. kekeke
 
Aku teman la kejap dalam 10 minit gitu.. pastu terus bagi alasan aku nak pegi tandas, aku cakap aku sembelit.. hahahha.. dan ica terus benarkan aku kuar.. yessss...!! berjayaaaa..
 

Aku tak sembelit pun tauuu.. aku saje kasi alasan je.. pastu aku skodeng ica dari luar kelas.. nampak mcm mood dia dah okey dah masa ni..
 

Aktiviti semalam ialah buat doh karipap.. ica memang suka main masak2 ni.. meh sep sep dgn mak ica.. hobi kita samaaaa... hehehe
 



Ni la hasil keje tangan ica..
 
Masa bawak balik umah, dia asyik marah2 abg dgn kakak dia lagi supaya jgn kacau karipap yg dia buat tu..
 
Pegang pun tak boleh... tengok je boleh.. kalau pegang brg dia kang terus dia melalak kuat2 pastu cakap nanti teacher marah.. hahaha.. garang sungguh..
 

Tapi berlainan mood ica arini.. ica sangattt cool.. relaksss je.. senyum lak tu.. agaknya sbb tak tido dalam kete so mood dia fresh gitu..
 
 
Masa balik sekolah mulut dia tak abis2 citer kat sekolah dia main lukis2 jari.. besttt katanya.. pastu dia cakap tak sabar nak tunjuk kat abah dia.. ehh jap, bila masa nama ica jadi aisyah lak nih.. hahaha
 
Lega hati aku sbb ica seronok kat sekolah.. aku bkn apa, risau gak kalau2 dia bosan je kang.. yelahkan, dah 2 tahun kejenye asyik ke hulu ke hilir dgn aku naik kete..
 
Sbb tu aku hantar ica utk trial je dulu skrg ni.. aku nak tgk dalam masa sebulan.. kalau dia okey aku akan teruskan je daftar ica sebagai pelajar tetap..
 
Lepas tengok ica aku pi tengok apis lak kat tingkat atas.. semalam dia komplen kat aku cakap kenapa aku tak pi tengok dia kat kelas? asyik tengok ica je katanya.. ewahhhh, pandai2 je tauu.. padahal aku pi jenguk dia gak cuma jenguk senyap2 je..


Ni aktiviti dia masa sesi sekolah tadi.. aku terjah senyap2 je pastu terus panggil nama dia utk snap gmbr.. mcm biasa, budak ni memang payah nak senyum.. mahal sungguh senyuman dia tu.. cettt..
 
Alamakkk.. dah kol 5 la pulakk.. aku takleh nak bebel panjang2 ni.. sbb jap lagi nak kuar pegi ambik ain lak.. kena kuar awal walaupun dekat sbb kang parking penuh..
 
Arini masih tertanya2 nak masak apa utk encik suami malam kang... encik suami kata tema arini biarlah ikan pulak.. adehhh.. pening gak kepala ni..
 
 
Ni menu semalam khas utk encik suami..
 
Menu ni aku cipta sendiri ikut apa yg aku imaginasi dalam kepala hotak tanpa rujuk kat mana2 website pun..
 
Menu ni aku reka masa dok dalam kete menunggu ain abis waktu persekolahan.. nama menu ni ialah " chicken roll with spinach.." ecewahhhh.. speaking la sangatttt.. tak sedar yg diri tu adalah kaum banjar.. kekekke..
 
Okeylah.. nak bersiap2 dulu.. tataaa.. ada masa kang aku apdet lagi ye..

9 comments:

Linda said...

salam kak ana, sy silent reader blog akak. suke baca bebelan akak and recipe yg akak share. i like it !! :D

Unknown said...

Blh bygkan pe yg Ana lalui..bz, hepi n puas ati wp bdn letih..keep it up!

IdaShazana said...

Bersama-sama la kita mengadap jam

Yong Is My Name said...

Good job Ana,
lama tak tengok jam cam gitew ;-)

Syue Mustafa said...

Resepi please. :)

Faridah Amran said...

Saya suka dengan rutin harian akk. harap saya juga punya masa dan tenaga seperti akk. Salah satu impian dan perancangan saya adalah jadi macam akk, uruskan rumah tangga, tulis blog dan saya mahu bekerja dari rumah. Owhhh, sangat indah bile baca rutin harian akk. Semoga terus rajin menulis dan berkongsi resepi akk yang menarik tu pada kami.

Jannah said...

aduhhh.... terlalu bzzz~~ still ade effort hapdet blog! cayalar!

yatie said...

memang hebat laaaaaa ...boleh cipta resepi lagi tuh dalam kelam kabut uruskan rumah tangga....superwman betoll

mamawaiz said...

kaum banjar pon boleh speaking ape kak..cayalah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...