NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, January 01, 2013

MaSiH BeLuM SeLeSai

Aku baru je bangun tido ni.. tadi lepas isyak aku sambung wat keje melabel buku2 ain sampai tertido atas karpet..
 
Punyalah keletihan yg amatttt.. laki panggil kat tingkat bawah pun tak sedarkan diri.. hahaha.. mujurlah aku ni tido jenis sopan santun tak berdengkur.. kahhhhhh..
 
Esok dah nak sekolah dah.. sepatutnya aku tido awal malam ni sbb nak kuar umah awal2 pagi dah mulai esok.. tapi tulah, akibat tertido tadi tak pasal2 ada keje yg masih tertangguh.. huhuhu
 
So sekarang ni aku pulun nak siapkan dulu.. pastu nak iron baju lak.. pastu mungkin nak makan dulu sebelum membuta.. sbb aku tau aku mesti lapar di tengah2 malam buta.. hehehe..
 
Berdebarnya sok hariiii.. perkara pertama yg aku risaukan ialah mampukah aku sampai sekolah sebelum start sesi persekolahan bermula.. jammed toksah cakap lee.. tu yg buat aku terlampau risau tu..
 
Nak je aku siapkan ain awal2 pastu silalah tido dalam kete.. wahahahha.. melampau la kann kalo wat camtu.. standart la kan, first day komfem akan gelabah dan huru hara sikit..
 
Pastu aku lak dari siang tadi sampai la ke saat ni asyik dok ulang pesanan yg sama kat ain suruh dia tido awal.. tapi tulah, dia pun payah gak nak tido secara paksaan ni.. sbb belum ngantuk katanya..
 
Aku bukan apaaa, sok dia dah start sekolah.. bangun awal itu dah tentu.. pastu sesi persekolahan akan bermula dari pagi hinggalah 6.30 ptg baru selesai..
 
Aku risau kalau dia tak cukup tido nanti badan dia letih.. kalau badan dah letih otak pun dah letih.. kalau otak letih camne nak tumpukan pelajaran..
 
Tu yg aku takmo.. harap2 ain mampu hadapi rutin baru dia pasni.. mesti lepas ni dia akan tido awal secara otomatiknya sbb dah letih sepanjang hari..


Haaa.. ni lah keje aku.. taip pastu print dan lekat kat buku.. senang..!! semalam nak buat dah tapi tulah, kertas print dia abis pulakk.. petang tadi baruu beli yg baru..
 

Mudah sikit keje aku.. tapi dah tau keje tu lom siap masih sempat lagi tu nak apdet belog.. kekekke..
 

Okeylah korang.. nak sambung wat keje.. byk lagi tugasan ni.. dah macam aku lak yg nak sekolah sok.. kekeke.. ain tadi ada gak teman aku masa wat semua keje ni..
 
Pastu aku sempat gak la ajar dia cara pakai duit.. dia dah paham sikit2 dah.. sok InsyaAllah aku akan teman dia cara nak belanja kat kantin sampailah aku konfiden yg dia mampu belanja sendiri..
 
Okey.. sambung lagi di entry yg akan datang.. wassalam..
 
 


9 comments:

Maz Aznee said...

Salam Ana.. nak tanya, mesin type nama tu boleh beli kat mana..? Kedai stationery ada ke agaknya.. nampak mcm menarik.. sbb skrg saya print atas A4 pastu kena gunting.. pastu kena buh selotep.. pastu baru tampal.. mcm renyah ke keje2 tu kan.. hehe..

Lagi satu, tgh mencarik sharpener yg masuk je pensel / kaler dia terus sharp.. apa ke ntah namanya.. yg guna elektrik atau pun bateri.. ana penah jumpa ke..? Kalau ada, share share ye..

Farah Zamri said...

kak,comel sungguh label nama Ain :)
caiyok2 kak!mesti akak semangat Ain nak masuk darjah 1 dah kan?
moga Ain menjadi pelajar yg solehah,baik & bijaksana inshaALLAH.
moga maju jaya Ain!

Ana Suzana said...

Maz Aznee..
Kedai stationery memang ada jual.. cakap je nak beli mesin label Dymo (sebutan :daimo).. harga dalam rm100++.. dia punya refill kertas print dalam rm25.. ada macam2 kaler kertas label tu.. beli la.. memang memudahkan keje..

Yang sharpener tu ana lom pernah jumpa dan beli lagi.. tapi kalau ana jumpa ana akan share kan ye..

Ana Suzana said...

Farah Zamri..
Amin.. mekasih doakan utk ain.. akak memang tgh gigih ni.. dah kol 1 pagi pun lom tido lagi.. padahal kol 6 kang dah kena bangun dah

Noradila Ali Hanafiah said...

As salam dear,..

Rasanya label itu lagi practikal dari cop2 itukan,..urmm kenapa erkk tak terpikir sebelum ini hehehe,..urm nanti nk carilah,..byk kegunaan untuk melabel juga nantikan, ..

Elly_z said...

salam ana, kalo nak refill label murah, sila ke Becon Ent kat Glenmarie, apa2 jer bab stationery ada kat situ, murah lak tu n leh jd member utk dpt discount.. elly pon pakai Dymo gak, reflil 3 biji dpt RM55.. kedai satu lajur ngan secret recipe glenmarie n ngadap ngan CIMB glenmarie, hari sabtu tutp kul 4, hari biasa tutup kul 6... esok sesamalah kita hantar anak masuk standard 1.. gd luck to Ain n to Ana too...

Chekgu Azrine said...

Syok tgok mak2 yg excited ank2 ke sekolah yek...hehe

mamawaiz said...

festime tgk alat yg kak guna ni..canggih ye (tgk dgn mata tak berkelip!)

H.U.S.M.Y.N.A said...

hehehe...akak guna cop ngan stamp pad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...