NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Sunday, January 27, 2013

BaLiK kaMpuNg

Semalam pagi kitorang gerak balik kampung kat kulai.. balik kampung sekaligus hantar mak mertua aku balik sbb dah 2 minggu mak mertua aku dok kat umah kitorang..

Sunyi balik la umah kitorang bila nenek budak2 ni dah balik.. kalau takkk, mesti ada sesi berebut channel di mana anak2 aku nak tgk kartun dan mak mertua aku nak tgk tv9.. kekekke


Masa otw balik semalam kitorang sempat singgah melaka jap sbb nak pi makan tengahari kat satu restoren yg biasa kitorang pegi tiap kali kalau turun melaka..

Tapi malangnya restoren tu tutup lak utk org luar smlm sbb ada majlis kenduri kawen di buat kat situ.. cisssss.. 

Dah le cacing dalam perut aku ni kelaparan tup2 tutup lak sbb diorang tak ambik order.. grrrrr.. ikut kan hati nak je menumpang kasih dan menumpang mkn kat majlis kawen tu.. hahhaha..

Last2 berambus jelah dari situ pi carik tempat makan lain yg ada kat melaka ni.. tetiba ternampak 1 food court... cantek ahhh.. terus decide makan kat situ je.. kitorang order lauk asam pedas daging tetel.. okey gak la rasa dia..

Siap tapau nasi hayam lg kat situ sbb tau mana sempat nak masak apa2 kalau dah sampai kulai..


Lepas makan dan solat, kitorang singgah lak kat satu tempat.. aku tak sure apa nama tempat tu sbb aku tak hafal jalan2 kat melaka ni..


Haaa kat sinilah yg kitorang singgah.. tapi bkn nak tengok buaya.. kitorang parking kat situ je..


Kitorang pi singgah kat gerai2 sini ha benonye.. terletak bersebelahan taman buaya..

Kat sini kitorang beli cencalok, belacan, kopok2, sagu.. yg penting beli cencalok laa sbb tu feveret kitorang laki bini.. nak2 pulak botol cencalok tu dah siap2 ada cili dgn bawang.. perghhh boleh terus melantak gitu je dgn nasi.. 

Lepas menyopping kat sini kitorang teruskan perjalanan ke kulai.. tak singgah mana2 dah.. aku tido byk kali dalam kete.. ada la 4-5 kali kot.. tidoo pastu terjaga balik... 

Sembang jap dgn laki.. pastu tup2 terlelap balik.. then terjaga balik.. bila tgk masih lom sampai2 sambung tido balik.. hahhaha.. 

Aku hanya mengharap mak mertua aku layan sembang encik suami kasi dia tak ngantuk masa memandu sbb aku memang ngantuk giler.. ngantuk yg tak boleh di tahan2 dah..


Kalau balik kampung memang camnilah gaya tido kitorang anak beranak.. melintang2 susun bantal asalkan boleh sumbat 5 org sekaligus.. kikiki..


Ni gmbr subuh td.. nmpk tak mende panjang hijau bawah bantal biru sblh apis tu..

Menjerit aku tau sbb terpijak menatang tu dalam gelap.. ni terang sbb snap guna flash kamera.. 


Ni ha menatang hijau tu.. kuss semangattt..


Ular menan yg aku belikan rupanyaa.. sendiri yg belikan sendiri gak yg terperanjat.. kekeke..


Atas kepala ica tu tempat aku tido.. tu psl aku ckp kitorang tido melintang2... Kikiki.. mujur aku tido tak berapa nak lasak.. sesekali je terbabas kaki kat kepala diorang.. kekeke..

Okeylah.. nak berehat jap sbb baru lps sarapan nasik lemak td.. tetiba berat lak kelopak mata ni nak bukak.. hehehe 


25 comments:

Ibunda said...

ya Allah saya yg tgk mula nih pun... terkejut ingt ulor btul2... sempat terdetik dlm hati. ..hishhh ana nih nyempat2 tangkp gmbar bagai dh tau ular kt apis... kusss semangat

Ana Suzana said...

Ibunda..
Kekeke.. sekalinya ular menan..

IdaShazana said...

bergumbira la dpt balik kpg

Yong Is My Name said...

kuss semangat ana oiii..
nie kalau mlm2 tejaga nak buang air maunyer tarzan sekejap.
ooo balik kampung
ooo balik kampung

PiNkYCaT said...

hahaha..klakar betul..ingat ular betul td...ish2;)

Nizam.Ariff said...

salam,
hujung minggu, hujung bulan, cuti panjang sikit... mungkin jalan jem nanti... tak sanggup nak hadap.

Ina Mohamed said...

kussss semangat. ingatkan betol2 la mende ijau tu, huhuhu. waaaaa...tak sanggup beli mainan camtu...hehe.

Fyda Adim said...

ish..terkejut tgk ular tue.ana berhenti kat melaka tue xberapa jauh dari rumahku..:D

Unknown said...

sy terkejut tgk ular 2..ingtkn ular btul..hehe

akak free singgah blog sy ek..sy bdak bru blajar.. :-)

ieda said...

saya tgk awl2 pun tkejut ingatkn mmg ular btl.huhu...

ifa said...

terkekek-kekek kita baca post 'ular' ni taw.... kah3

Ana Suzana said...

Ida shazana..
Tapi gumbira kejap je sbb tau2 cuti dah abisss

Ana Suzana said...

Yongismyname..
Kekekeke.. saje kasi suspen.. kekkeek

Ana Suzana said...

Nizam.ariff
Alhamdulillah jalan tak jammed masa balik ke shah alam tu hari walaupun gerak dr kmpg lewat ptg

Ana Suzana said...

Ina ku..
Bebudak ni yg dok pilih menan tu sdiri.. ana bayarkan je.. kekeke

Ana Suzana said...

Alfidah..
Lorrr yeke.. kalau tau leh ana pow.. heheheh

Ana Suzana said...

Nsmin..
Nanti akak singgah belog ye

Ana Suzana said...

Ieda..
Kekekek..

Ana Suzana said...

Ifa..
Ooo gelakkan ye.. kikiki

Unknown said...

kak....sape kah gerangan yg duk nyuruk blakang ica tu?hiihihi

-iLLa- said...

ya ampunnnn,,,ku ni alergik btul tgk ular tawww..mcm real jek ana..

ifa said...

kak...nak tanya...cantik la set pinggan makan akak..ada segitiga, segiempat...mana nak carik eh?huhuhuh

Ana Suzana said...

Ifa..
Kat ikano ada. . Ikea pun ada kot..

ifa said...

oo...kita kat johor...xde ikiea..huhuh

Checky said...

balik kulai? kulai tang mana tu? kg sy pun kat kulai gak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...