NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, June 29, 2012

SaYa aDa BaBy BaRu

Ni citer khamis minggu lepas.. awal2 pg lagi kawan aku call aku sbb ada hal emergency.. dia mintak tolong aku jagakan baby dia jap..

Aku okey aje.. hehehe.. dia ni lah kawan yg aku jaga masa dia dlm pantang.. maksud aku, aku selalu masakkan lauk dlm pantang utk dia makan hari2 sbb dia berpantang sendiri kat umah..

Dah la bersalin czer, mana larat nak wat tu ini.. dia ada bibik tp bibik dia tak reti sgt bab2 masak ni.. so aku tolong la mana yg termampu..


Ni la babynya.. baby girl..

Baru nak masuk 2 bln sbb maknya pun baru lg abis pantang 44 hari.. tengok la rambut diaaaa.. lebat sungguh.. anak2 aku dulu masa kecik rambut segan2 je nak tumbuh.. hahahha..

Masa kawan aku hantar baby ni kat umah, baby ni lom mandi lagi sbb baru bgn tido kann.. aku kata takpe, aku leh uruskan.. gayat gak benonye sbb dah lama tak handle baby2 kecik ni.. tapi sukeee..

Lepas kawan aku ni hantar baby dia, dia terus pegi settlekan urusan yg dia nak buat.. aku pun susukan la baby ni jap.. baby ni susu botol (formula) je.. masa ni ain dgn apis lom bgn tido lg.. yg dah bgn ica je..


Ica masa ni teramat la jeles bila tgk aku sgt sibuk dgn baby..

Sebab biasanya hanya ica je yg menyelittt dgn aku.. sikit2 nak peluk aku.. nak kiss2 aku.. tapi pg tu dia terpaksa beralah dlm erti kata lain majukk sbb aku syok layan baby berbanding dia.. kikiki..

Aku bkn ketepikan ica tau.. saje nak tengok reaksi dia mcm mana kalo dapat adik satu hari nanti.. hehehe.. sangat jeles tau ini budak.. tapi dia punya jeles takdelah sampai nak lepuk baby tu ke hape ke kan..

Lepas settle bg baby ni susu, baby ni bg hadiah terbaik utk aku.. memula kentut aje.. pastu muka dia dah herot2.. Ooooo ko tengah meneran yeeee.. hahahha.. hambek kauuu..

Di sebabkan baby tu pun lom mandi, aku mandikan je terus.. mak aihhhh.. rasa mcm baru nak handle anak pertama lak.. hahaha..

Tapi sib baik aku pakar.. kira tak le cuak sgt pun.. tau2 je dah settle mandikan baby.. bkn baby je mandi, dgn aku2 sekali lencunnn.. kahkahkah..


Waaaaa.. dah wangi dahhh.. pas mandi ini budak lapar balik.. so buatkan susu utk dia..

Masa aku bg dia susu, ain dgn apis dah bgn dari tido.. memasing excited bila nampak baby.. terutama si apis la sbb dia sangkakan tu adik lelaki dia..

" makkkk.. ni adik lelaki dede ke..?? bila mak kuarkan dari perut makk...?? yeayyyy dede dapat adik lelakiiii.. bila dia dah besar kang boleh la teman dede main robot.."

Amboiiii... suka ko ye piss.. aku pun satu hal gak, aku gurau2 dgn dia cakap aku kuarkan baby tu malam td.. lagilah dia percaya.. hahahha..

Ain pun sukaaaa sgt bila ada baby tu.. dia pun betul2 ingat aku kuarkan baby tu dari perut aku...

Cuma dia hairan sbb dia kata perut aku tak gemuk pun sblm ni.. kahkahkah.. last2 aku bgtau kat diorang yg baby ni bkn adik diorang.. memasing kecewa.. huhuhu


Yang baby ni lak bila dah kenyang dia pun bantai tido.. dah namanya baby kan, kejenye nyusu, nanges, tido.. hehehhe..


Uikkk.. dah bgn.. lama gak dak kecik ni tido..

Dalam sejam setengah kot... dan anak2 aku sgt prihatin sungguh masa ni sbb diorang memasing tak buat bising..

Diorang main pun senyap-senyap aje.. takut baby terbangun kot kalo diorang bising.. bagusnye anak2 akuuu..

Sepanjang baby ni tido dapat la aku buat keje2 rumah lain mcm mandikan anak2 aku, bg anak2 aku makan nasik, kemas umah..


Baby ni nanges2 masa ni sbb nak susu..

Apa lagi.. kelam kabut ica dgn ain nak tolong pujuk.. tengok la muka ica tu.. mcm prihatin sungguh nak memujuk baby tu kann.. kikiki.. takpe ica.. praktis awal2.. hehehe


Ica hairan sbb baby ni nanges boleh tahan gak kuat dia.. hahahha


Sesi cuba memujuk baby.. bagusnye icaaa.. jeles2 pun still nak jaga baby tu jugak..


Siap kiss lagi tu.. pheewwitttt..


Cubaan memujuk lg sampai berjaya..


Bila dah sumbat susu barulah baby ni diam balik.. hehehhe.. notty yeee..


Dah kenyang masa ni..

So aku luangkan masa utk berinteraksi dgn baby ni.. sembang2 dgn baby ni.. alololoooo rindunya saat2 ni..

Tapi rindu saat2 baby diam dan behave mcm ni je.. takmo yg nanges melalak over2.. kang mak stress.. kahkahkah.. boleh lak cenggitu ye.. hahahha..

Sekian utk citer hari ini.. aku nak merempit pi sekolah jap.. tataaa..



13 comments:

Rinna said...

Lebatnyaa rambut baby.. so cute laa.. :)

ibh_sue said...

Ana..dah boleh menambah lg tu. Mmg nampak diaorg teruja nak dpt adik tu..Hehehee

asyifamustaffa said...

semangat nya bby tu...comel lak tu...! gerammm...!!

ADEEYA said...

Hahahaha keecewa ek masing2 dapat tau tu bukan adik sendiri hehehe :D comell

haryati said...

aik...kene pregnant lagi la nampaknya...memandangkan anak2 ana sgt teruja ngan baby tu...apa lagi bg geng kat apis pulak la...

yanamib said...

mak oiii lebatnya rambut..ank sy pn rambut segan2 nk tumbuh..tmbh2 lps cukur..haa lps 2 bln pn xmuncul2 lg rambut baru..haha =P

lily lotus said...

phewit :) nampak gaya dah boleh sangat berbaby baru ni.

-iLLa- said...

baby..baby....jom tukar rambut sama anak aunty nak x...sorang pun xder rambut cm bb sgt..ekekee

Anonymous said...

Heeee..
seronok ya anak2 dpt 'adik' baru..
hee..dah leh buat kertas keja ni

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

rambut dia lebat nye anaaaa

Nur-nba said...

Sangat comel.. :) Suka dengan rambutnya yang lebat tu.. :D

Unknown said...

Dah lama sebenarnya jadi silent reader kat blog ana ni. Dkt 2 tahun dah kot. Selamat berkenalan. Ada masa lawatla blog saya http://mama-iloveu.blogspot.com/

Unknown said...

lebatnye rambut dia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...