NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, June 12, 2012

MaKaN MeMpeLaM MuDa

Tu diaaaa... banyak tak pelam aku.. hehehhe

Semalam masa gi umah kakak aku kat kajang aku mintak kakak aku petikkan mangga muda yg banyak kat pokok depan umah dia.. memang banyak woo pokok pelam tu berbuahhh.. rasa mcm nak camping dok bawah pokok pelam tu aje..

Gerammmm je tengok sbb dah la lebat buahnya pastu org yg nak bedal pelam tu takde sangat, tu yg tak luak2 pelam tu dr pokoknya.. kalau la pokok tu berbuah depan umah aku, aku rasa tak sempat berputik dah aku ngap.. hahahaha.. melampau la pulak kannn.. kahkahkah..

Tapi semalam kakak aku petikkan dlm 10-15 bijik kot... wahhhhh ape baranggggg.. sikit bebenor.. terus aku ambik plastik dan serang pokok pelam tu sendiri.. zap zapp zapppp aku petik.. terus penuh seplastik.. haaaa.. barulah banyakkkkk..

Tu pun geram lg sbb masih banyak lg buahnya kat bahagian atas2 pokok.. nak panjat pokok tu tak reti lak.. kang ada yg ingat kera terlepas lak kannn.. kahkahkah..

Takpeee.... abiskan stok yg ada ni dulu.. dan mlm tadi saje je ngengada letak kat fesbuk.. sekalinya berduyun2 lak yg komen terliur bagai... ya ampunnnn... leh terlupa lak ramai mak buyong dlm list friends aku.. huhuhu..

Sape yg nak boleh aje aku bg.. yg dekat2 senang sket nak kasi kann.. yg jauh2 tu aku pos kan jelah.. boleh meniaga pelam namanya ni... kikikiki.. aku tak tau apa nama dan jenis pelam ni.. lom sempat berkenalan lak dgn beliau... hahahha..

Yang pasti bagi aku tak le masam sgt.. pelam telor lg masam woo kalau nak di bandingkan dgn pelam jenis ni.. kira kalo kunyah tu tetap gak le berkerut2 muka tu sbb ada masam2 sikit.. cuma takdelah sampai kita surrender makan lepas gigitan yg pertama tu.. hehehe..


Aku kalo makan lg suka cicah dgn garam halus..

Cicah dgn kicap + cili api pun suka jugak cuma malas gile nak buat pencicah dia.. mkn dgn garam lg senang.. hahahha..

Jgn ada yg ingat aku berisi lak ye.. pelam ni memang feveret aku sejak muda2 lg.. ecewahhh.. mcm le dah tua bebenor ehh sekarang.. padahal umur aku baru sweet 17teen... wakakakkaka.... bluekkkk... perasan..!! kuikuikui..

Okeylah korang.. aku ni tgh nak siapkan bekal mknn utk hubby makan kat opis benonye.. tp menyempat lg apdet blog yg terbiar beberapa hari ni.. saje nak kasi korang jeles dgn stok pelam muda yg aku ada... hahahhaha.. kejam tak aku.. kuikuikui.. okey.. tataaaa...

14 comments:

Kesuma Angsana said...

suka makn tp leps tu siaplah duk booking dlm cik j>>ban... he he he perut x tahan kot!

Ana Suzana said...

ana pun kalo makan terlebih boleh jd sakit perut.. tapi rasanya dah kebal sikit kot.. ekekekke

rosnani said...

sedapnya...meleleh air liur baca...

qaseh_fariza said...

salam...sedap la pelam muda. terliur la tgk. mcm mengidam pulop. hehehhe

ciDa said...

agak kejam la gak kak ana....mlm td bt org teliur tgk kt fb....rini kt belog plak....

eh2 sy slh sorg mak buyung dlm frenlist akak tu...muahaha....;p

Me said...

tapi pelam muda tue kalau simpan bbrp hari akan tak rangup.. jadi lembik.. so kena habis kan cepatttt...

Jiejah @ Iza said...

petang ni akak singgah ambik tau hahah

SaRaH SaLiHaH said...

wah wah wahh..
mcm best je..
sy pon tgh pregnant..
nasib ar tak terliur mane..
kl tak, mau nak mintak tlg poskan jgk..
hahhah
take care ya!

Ietams said...

memang best layan pelam muda..

suhailas said...

husssss terluir gak niii.......

nurbeena said...

kalo td ngences di Fb, skrg ngences d blog pulak. hadoiii la...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

saja je tambah terliur gambar pelam dah potong cett

Aisyuhada said...

terliur kita..tskkk.. petang ni kena terjah pasar malam cari mempelam muda ni

Ana Suzana said...

Hahahhaha.. Adeh laaa korang ni.. Geli usus perut ana di buatnya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...