NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, February 04, 2010

UpDaTe PaSaL " SaKiT " Ku..!!

Memula nak ucap terima kasih pd kawan2, adik2 alam maya yg rajin bertanya khabar daku.. so arini ku update kisah smlm masa buat lawatan kat klinik..

Di sbbkan hari selasa aritu gagal berjumpa doktor, so smlm aku pergi lg sekali ke sana.. kali ni dpt gak jumpa doktor sbb tak ramai sgt org.. aku dpt giliran org yg ke enam.. tak ramai kannn..!!


Kaunter yg menyambut kedatangan pelawat dan pesakit.. hehehe.. mana daaa staffnyee..??

Tp kann, wlpun tak ramai org, tp cecah sejam stgh gak aku kat klinik ni tauuu.. adehhh penat sungguh.. ntah apa yg di penatkan pun tatau.. tp mmg letih lorr tunggu lama2 ni walhal bkn ramai punn.. sabarrr sabarrr..


Budak kecik ni di jaga jap oleh adik pompuan aku.. kebetulan diorg ni dtg KL.. adik pompuan aku ni sbnrnya nak ke satu tempat kat shah alam, kat section 26.. abg sulong aku yg bawak..

Dia sdiri tak tau kat mana tmpt tu, tp abg aku ni konfidennn je bawak adik aku ni cari tmpt tu.. last2 jumpa jalan mati, diorg menyasau sampai ke loji kumbahan.. wakakakaka.. sudahnya diorg give up dan dtg ke umah aku.. tu yg aku ajak teman aku gi klinik ni.. miahahaha..


Ain takde masa dlm klinik ni.. meraung2 kat dpn pintu klinik sbb dia ingat dia yg nak jumpa doktor.. asyik melalakkk je sebut " tak nak dokte kerul..taknak dokte kerul ".. yeee, nama doktor tu doktor khairul.. hehehhe..

Dah meraung2 mcm tu takkan la aku nak seret masuk dlm klinik gak, so aku suruh dia lepak je dlm kete dgn abg sulong aku tu.. yg hafiz lak pun sama gak, melalak sakan bila tgk kakak dia melalak..

Sibuk jugak nyebut "nanak dokte makkk..nanakkk dokteee.." sambil duduk2 kat lantai dpn pintu masuk klinik tu tanda protesss.. ewahhh koranggg, mak korang ni ha yg nak jumpa dgn doktor.. bknnya korang punnn..


Alisya je yg ok sbb dia bkn tau apa pun.. happy je dia..


Ni waktu mood dia dah ok, dia mau je teman aku masuk dlm klinik.. aku suruh dia teman si alisya.. sib baik dah takde aksi guling2 kat lantai time ni.. ain je yg berkurung dlm kete sbb ketakutan.. chaittt..!!


Alolololoooo.. hafiz ni kan suka bahasakan diri dia "baby makkk".. dia kata dia je baby.. dan dia je adikk.. tu psl aku panggil dia ni kadang2 "adik".. dia ni mmg manja..sensitif.. tp mudah sebut " cayangggg makkk.." "cayangggg abahhh"... " cayangggg kakak" .. " cayanggg ica "..


2 beradik yg manja.. si kakak tu skrg manja2 tp nakal.. sgt2 nakal lately tauu.. huhuhu..


Uikkk, asyik cite budak2 ni je, tak cite sakit aku punnn.. hehehe.. ok2, ni nak cite la ni.. masa aku sampai je dpn pintu klinik ni kan, tetiba aku rasa tak sedap perut lak.. bkn aku mkn perut aku tau, jgn buat2 tak phm bahasa pulak..

Aku rasa masa ni mcm cik P dtg la pulakkk.. ahh sudahhhh, cek punya cek ( jgn tanya camne aku cek ) haaaaa, komfem aku di datangi cik P.. kekeke.. masuk2 je klinik terus jumpa staff kat kaunter tu.. aku try mintak "mende alah" tu kat diorg.. sbb aku tak prepare apa pun.. :P

Dpt la jugak sekeping.. tp di baginya yg org bersalin punya.. kekeke.. lg satu, yg kelakarnye masa kat klinik ni, paed anak2 aku pun ada masa ni.. dia tanya aku watpe dtg klinik.. aku tunjuk la bilik doktor pompuan yg aku nak jumpa tu.. terus dia buat muka tertanya2 dgn tangan kanan dia buat gaya isyarat org peknen kat perut dia..

Cehh, cpt2 aku geleng kepala isyarat bukannn.. pastu doktor tu terus urut dada dia tanda legaaa.. aikkk, awat dia lak yg lega... kekekeke.. lawak lar doktor ni.. lg satu ( brp byk lg satuu daa ), masa aku jumpa doktor pompuan ni kan, doktor pompuan ni konfiden je tanya kat aku..

" Ok puan Suzana.. dah rasa baby gerak2 belum..??"

Aikkk.. aku pulak kali ni buat muka terkujattt.. kekeke.. pastu doktor tu pun suspen je bila aku wat muka mcm tu.. terus dia kata " cop coppp".. hahahha.. gelak sakan aku masa ni.. doktor tu tgk rekod checkup aku masa aku peknenkan alisya dulu.. lawak laa doktor ni.. main terjahh je..

Aku ckp la yg aku dtg sbb nak check kedudukan IUD... so dia pun suruh aku baring utk scan perut.. eiii, lamanya tak main scan2 perut ni.. so masa dia scan tu nampaklah kedudukan iud tu kann, Alhamdulillah, iud tu berada di tempat yg sepatutnya kata doktor tu..

Aku pun cite gak yg aritu punya sakit kan, dia kata tu mmg biasa akan kita alami sbb gangguan hormon akibat dr pemakaian iud.. mmg betullah sbb mcm ada sekatan gitu kann.. dan bila cik P dtg segalanya ok.. kembali normal spt biasa.. sakit pun dah hilang.. fuhh.. legaa sgt.. Alhamdulillah..


Mekasih pd yg risau dan mendoakan tu ye.. korang mmg bestt.. kuar je dr klinik ni aku decide nak jumpa doktor gigi pulak.. klinik dia kat sblh klinik Naluri ni je.. dah alang2 kan sbb aku tgk lenganggg je klinik gigi tu takde orang.. hehehe..

Aku ajak ain masa ni sbb dia yg nakk sgt jumpa doktor gigi.. Ain buat polish gigi.. aku lak nak wat scalling.. pestaim aku nak buat ni wehhh.. memula aku suruh ain dulu, ain pun pestaim.. tp aku dah nmpk muka ain yg sgt la cuak bila di suruh baring..

Mmg tak dan la aku nak snap gmbr sbb aku melutut sblh ain utk tenangkan dia.. ain dah mula melalak masa ni.. doktor suruh nganga pun dia takmau... jenuh tau pujuk sampai doktor tu sdiri give up..

Last2 aku dgn doktor tu kata takyah la.. tak guna nak paksa2 pun.. huh, neng yatimah sungguh anakku ni.. selama ni bkn main eksyen lg tau nak jumpa doktor gigi.. alih2 mcm ni jadinya.. chaittt.. kikiki..

Tiba giliran aku pulak.. hati dah berdebar2 dah masa ni.. huhuhu.. tp kontrol macho sbb ain lak tgk aku masa ni.. tgk dekat2 lak tu.. cehhh.. pastu bermulalah aksi scalling di buat.. siyesss sakit wehhh.. rasa ngilu dan mcm di siat2 je gusi ni.. huhuhu.. tp tawakal je lah.. selama 15 minit proses ni berlangsung.. hasilnya sgt best.. tp sakittt.. huhuhu.. ke aku je yg ngada2 kata sakit..??


Pas settle tu apa lagi.. balik laaa.. jem tak hengat masa ni.. lama sungguh nak sampai rumah.. huhuhu


Ni dah area kepong..

Oklah.. panjang lebar lak cite aku ni.. hehehe.. skrg aku dah jarang update blog pagi2 buta.. sbbnya aku skrg suka blogwalking je time2 tu.. kadang2 baca blog org sampai tertido terus sbb ngantuk.. hehehe..


14 comments:

iLLa said...

adam pun takut nk jupe doc..
ari ikut papa dia g klinik..nk amik mc..dia plk yg melalak2..mcm kena histeria..ekkekee

Ain said...

patut la budak2 takut jumpa dokte kan....

abih tu dokte asyik nak injek dorang jer....

mana la dorang tak melalak...

tricksrex said...

hahahahaha..neng yatimah btol la kak..yg hafiz tu kire kes berjangkit la ek..hahahaha..adeh lawak2..

Lia said...

klinik gigi le yang paling digeruni org kan.. hihi

Ana Suzana said...

iLLa..
anak2 ana kalo klinik2 lain dia ok je nak masuk.. tp kalo klinik yg satu ni mmg diorg pantanggg nmpk.. sbb diorg dah tau paed diorg ada kat situ

Ana Suzana said...

Kak Ain..
hahaha.. rasanya majoriti budak2 takut doktor..

Ana Suzana said...

Tricksrex..
ain mmg neng yatimah junior.. kalo menangis, lebat selebat2nya air mata tu turunnn..

Ana Suzana said...

Idzalia..
mmg lorr, ana sdiri jrg jumpa doktor gigi.. hua hua hua

mirah said...

teringin juga nak bawa anak pg klinik gigi, tp tak boleh imagine bagaimana jadinya nanti.. huhu..

Ana Suzana said...

Mirah..
try le dulu.. kot2 ok ke.. anak2 ana ni mmg anti sket dgn doktor2 ni.. tp bila di tanya besar nanti nak jd apa.. dia ckp nak jd doktor.. boleh gitu..??? kekeke

iNa said...

Alhamdullilah xde ape2.. :)

lame gile ina x p buat scalling...
ade gak hajat nk ajak hubby p...ntah bilenye..huhu...

Ana Suzana said...

Ina..
akak ni baru terhegeh2 nak buat.. hahahha..sekali dah buat, ngeri la pulak nak ulang lg.. huhuhu

shabiela said...

soalan dh trjwb.. sib baik xde ape2 kan.. heheh.. balqis pon dok ajak pi jumpa doc gigi, tp sha je yg x konpiden, kot jd cm ain.. ekekek..

Ana Suzana said...

Sha..
tulah pasal..mujur xde apa2 yg siyess pun.. ehehhe.. hampir2 nk buka iud ni dah..kikiki

test la bwk balqis.. leh jd entry baru nanti..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...