NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, February 05, 2010

TraGeDi aYaM GoReNg

Tu ialah kulit ayam.. isi ayam dah abis ku bedal..

Sebenarnya ada cerita di sebalik kisah ayam goreng ni.. yelah, kalo takde cite takkan aku buat entry lak kan.. hehehe..

Begini ceritanya, ecehhh... skema lak ayatt.. kuikuikui.. Kol 11.30 mlm td aku tetiba lapar nasik.. tp di sbbkan time tu sume anak2 ada dlm bilik termasuk hubby aku, maka aku pun bercadang mkn nasi dlm bilik jelah..

Cpt2 aku gi dapur, kaut 3 senduk nasik masuk dlm pinggan, ambik lauk dan ayam goreng dlm bekas di atas.. sbnrnya dlm bekas tu ada 2 ketul asalnya, tp tinggal seketul sbb yg lagi satu hubby dah bedal..

Pastu apa lagi, bawak masuk bilik la.. mkn atas tilam lg tau.. hehehe.. tp mkn dlm situasi yg gelap la kan sbb lampu dah tutup.. hanya bertemankan cahaya dr tv yg di pasang... sedap woo mkn time tu.. ayam tu aku ratah last sekali..

Waktu aku mkn ni anak2 sume buat hal sdiri.. main2 sesama sdiri.. hubby aku lak khusyuk lyn game iphone.. tgh aku sdp2 ratah ayam tetiba hubby aku tegur..

" awak mkn ayam mana tu..?"

Uikk, aku pun ckplah mkn ayam mana lg, ayam yg dlm bekas tu lee.. tu je pun yg tinggal.. dlm hati aku dah terfikir yg dia nak join mkn gak ayam tu.. ehhhh, mana bolehhh.. cpt2 aku mkn dgn lahapnya.. muahahaha.. buruk sungguh perangai kann.. kekeke..

" awak tak perasan ke ayam tu bersemut laaa.. byk semut kecik2 yg dah mati melekat kat ayam tu.." kata hubbyku..

Terus automatik aku benti mkn.. tp tgn masih pegang sisa ayam yg dah tinggal tulang tu.. pastu kami sama2 ketawa sakannn.. aku tak tahan sgt memikirkan yg aku dah mkn sume semut2 tu.. walaupun dlm hati ni rasa nak nanges je sbb dah berjaya telan sume semut2 tu..

" tu pasallah abg tak mkn ayam tu, kalo elok dah lama abg abiskan je.. takdenye nak tinggalkan utk awak " kata hubbyku lagi.. kami sambung ketawa lagi.. kah kah kah..

" Abislah ayang banggg.. pasni ayang jd pelupa lah sbb byk mkn semut.. pasni jgn suruh ayang ingatkan abg apa2 dah, sbb tentu ayg tak ingat punya.." kata aku..

" tulah pasal... kalau sekor semut bersamaan dgn 40 hari .. huiii, byk semut tu yg awak mkn... kali jelah 40 hari.." kata hubby aku sambil ketawa..

Ewaahhhhh.. kan main lagi ye banggg... cis cisss cissss... moral of the story, jgn mkn dlm gelap.. kang tak nmpk apa yg di mkn.. hehehe..


6 comments:

eynda said...

Hihi...sabar je la...boleh masuk fear factor nih ...makan semut :-p

ammi said...

haaa..hambek..makan semut terus!!

aNa SuZaNa said...

kak eynda..
sedih sbnrnya tertelan semut2 yg sedap itu... kekekke

aNa SuZaNa said...

ammi...
takpe, aku lagi salute pada mu yg dah mkn mcm2 mknn.. mcm citer roti tu.. kikiki

tricksrex said...

hahahahahahahahahahaha..
leh wat lawak lg tu..
bagus2

aNa SuZaNa said...

tricksrex..
yelah, kelakar rasanya bila termakan semut2 tu.. hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...