NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, October 30, 2009

JoM MaSaK MaSaK

Sbnrnya aku nak masak kuah spagetti bolognese jap lg..
Elokkkk je aku pegang pisau nak kupas bawang putih
Alisya dah start bunyi2an..ewah2 ko nakkk..
Tak bg chance langsung..

Mesti ada yg pelikkan, pesal la aku nak msk lewat2 mlm
Sebabnya aku ni asal kol 2-3 pg je dah lapar
Mulalah menggagau cari mknn utk di kunyah..
Paling tidak pun aku masak megi tomyam je..hehehe..


Ni bahan2 utk masak kuah spagetti tu..
cuba perati pinggan plastik aku yg dah cacat tu..hehehe..
Tu tandanya aku rajin masak..muahahaha..
sian pinggan tu smpai melecur..tp aku ttp guna gak..

Opss..asyik membebel je smpai lupa lak nak kenalkan bhn2
Ok..bahan2nya ialah...daging lembu kisar..brand ramly..
kalau korg suka ayam pakailah ayam kisar..
brand apa pun suka hatilahhh...


Pastu aku guna pasta sauce Prego..
biasanya aku guna leggo's...tp ni hubby aku yg beli..
So suka hati dialah nak beli brand apapun..hihihi..

Pastu hubby aku suka kalo aku taruk black pepper byk2
kasi pedas2 katanya..
Pastu serbuk italian herbs..brand Mc Cormick..


Bahan seterusnya ialah sebatang karot..
Sbb aku buat utk 4 org mkn je..so taknak byk2..
Pastu tomato..biasanya aku pakai tomato kecik2 comel tu

Tp hubby aku kata tak jumpa lak...
Bwg putih 4 ulas..hubby aku suruh taruk byk2..
Ni kalo kentuttt..fuhhh..bau bwg putih wooo..kekekeke..

Cara2 aku masak tak dpt di siarkan lg
Sbbnya aku belum sempat masak daaa...
Budak bernama Alisya sudah kacau woooo..aiyyakkk..
Kalau sempat aku masak aku snap ekk..

Kalo takde entry psl cara2 masak
maknanya misi aku tergendala la tu..punnn alisya punya psl
Kalau tergendala, mkn megi lg la aku pg2 buta nanti

2 comments:

liana said...

rajin betul masak mlm2 kekek..tp tulah kalau bf mmg cepat lapa.. dulu akak bf mkn byk mana pon badan maintainn je tak gumuk.. skang ni mkn je skit dah bonjol sana sini hihi

aNa SuZaNa said...

ala kak..saya pun sama jugak..nmpk je kurus, tp selulit sana sini..ekekeke..eceh, bersaya2 la pulak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...