NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, September 09, 2011

KaKaK NaK TiDo DeNgaN MaK..

Dlm seminggu ni ain ada buat peel pelik sket.. dia sejak akhir2 ni suka ketuk pintu kami dan jenguk kami laki bini.. err maksud aku jenguk waktu tgh membuta tau.. jgn pikir songsang lak ye.. hehe..

Bebudak ni aku dah kerah tido awal.. kol 10 mlm aku dah perhambat diorang masuk bilik tido.. tido ke tak tu blkg kira, yg aku tau diorang mesti masuk bilik tido time tu gak kecuali ada hal lain la kan..

Biasanya apis yg pengsan dulu dr ain.. yg ain lak terkebil2 cuba nak tido tp tak leh tido.. dia ni seakan2 mcm payah betul nak lelapkan mata.. apetah yg di fikirkannya pun aku tatau..

Kekadang aku dgn hubby pun pengsan awal gak.. tgh syok2 layan mimpi tetiba kang adaa je bunyi org ketuk pintu.. tgk jam baru kol 12.30 mlm..

Nak taknak hubby aku gak la yg bgn pi jenguk.. aku tak leh sbb aku kena peluk ica.. hehehe.. Rupa2nya si ain tercegat berdiri dpn pintu..

Saje je dia nak bgtau supaya jgn kunci pintu bilik.. senang dia nak masuk katanya.. ehh.. pastu dia pi masuk bilik dia balik.. tak pasti apa dia buat sama ada dia tido balik atau sebaliknya..

Kitorang pun sambung tido balik.. pastu kang kol 4 pg ain dtg lg sekali ketuk pintu bilik.. sbbnya kitorang kunci gak pintu walaupun dia suruh jgn kunci.. kekeke..

Lg sekali hubby aku yg bgn layankan apa yg ain nak.. aku..?? aku buat2 tido je.. kekadang aku sendiri tak sedar ain ketuk pintu.. aku tido mati kekdahnya..

Yang aku hairan dia ni, dah le tido lewat.. pastu berkali2 bgn tido tgh2 pg buta dan masuk bilik kitorang.. tau2 je kang kol 7 pg dia dah bgn dah.. dia kata hari dah siang dah.. aikkk.. tak ngantuk ke..??


Ni la budak yg ngacau kitorang tetiap pg buta.. elok gak tu.. petanda suruh bgn solat tahajjud tu.. yg atas ni gmbr ptg smlm, aku mintak dia tlg lipatkan kain2 yg melambak tu..

Tak sudah2 keje lipat kain ni tau.. makin bertambah2 ada le.. nak2 lak lps raya, lg laaa byk kain menimbun nak di lipat dan di susun.. nak iron dah satu hal lg tu.. pengsannn..


Dan ni gmbr kol 1 pg td.. dia masa ni baru kena ceramah dgn aku sbb ketuk2 pintu bilik kami..

Org suruh dia tido tp dia bantai berjalan kuar dr bilik lak semata2 nak ketuk pintu bilik kami.. pastu tanya aku kenapa aku kunci pintu.. adehhh..

Terus aku hantar dia masuk bilik dia balik.. selimutkan dia dan suruh dia tido.. kalau sok siang cuti takpelah.. ni sekolah wehhhh.. kang ngantuk kat kelas kanggg... pung pang pung pang aku kasi ceramah..

Aku ckp kat dia kalau nak masuk bilik kitorang boleh aje.. tp tggu le hari dah siang.. kalo gelap tu maksudnya mlm lg.. kena tido..

Tp dah byk kali aku pesan.. still dia bgn gak pi jengah bilik kitorang.. ish ish ish..


Yg ni je ok.. elokkk je tido.. dia ni biasanya nak dekat pukul 8 pg kang baru masuk bilik kitorang.. tu kira oklah kann.. sedang elok la waktu tu..

Pas aku kiss2 dahi ain, aku pun kuar le bilik.. sblm tutup pintu aku pesan kat dia lg sekali

" jgn masuk bilik mak selagi hari masih gelap.. tggu siang aje baru leh masuk.."

Pastu yg ain lak pesan kat aku jgn kunci pintu.. hahahha.. aku pun dpt pesanan jugak rupanya.. sabar jelah..


Tapiiii... dlm 20 minit mcm tu kot tau2 je pintu bilik kami di bukak.. ain dah berdiri tercegat kat pintu bilik kami.. adoiyaiii..

Nasib baik aku tak layan citer Santau kat tv mlm td.. kalau tak komfem aku terperanjat...


Dah le berdiri tercegatttt je kat situ dgn mata merenung aku.. mau aku tak suspen..

Terus aku capai kamera kat tepi katil aku.. snap guna flash.. dan dia lak yg terperanjat masa ni sbb terkejut dgn flash kamera.. wakakakka..

Aku pun tanya la kenapa lg nih.. kan dah berselimut elok2 td.. dia ckp dia takleh nak tido.. dia nak tido ngan aku katanya..

Tp aku suruh gak dia masuk bilik dia balik.. aku ckp kalo nak tido dgn aku waktu hari cuti sekolah bolehlah.. waktu sekolah tak leh.. tp dia takmau.. tetap setia berdiri tercegattt kat situ..

Malas nak berbalas soal jawab dgn dia sbb kang ica terjaga lak dr tido kang.. nak taknak aku bg jelah dia peluang tido dgn aku.. rindu kott sbb dah lama tak tido dgn aku.. hehe.. mana muat katil wooo nak tido sama2..


Ni gmbr dia kat sblh aku skrg..

Baruuu dia leh tido dgn tenang.. jgn dia ngigau bgn ketuk2 pintu bilik dia pulak sudahhh..!! cian apis tido sorang2 kat bilik tu..

Tu kalau dia tau kakak dia tido bilik kitorang tu mau dia ngamuk tu kang.. sib baik dia lena dan taktau kakak dia takde kat sebelah katil dia.. hehehe..



8 comments:

"CT CoMeL" said...

ain nak maknyer peluk diela tue...tue yg asyik dok ulang2 alik ketuk pintu akak tue...hehehehe...

suzy said...

ana,

cuba u tanye ain kot2 ade "bende" yg kacau die sampai die takut n xleh tido? just ask her sbb budak2 ni slalunye ade yg takut nk ckp ngan kite kalu die ade ternampak sesuatu..bukan nk takut2kan u but it might be true..

Jiejah @ Iza said...

ada masa²nya budak baya ain ni nak bermanja² .. anak akak si adam pun sama , kalau lama tido x pelok dia mula la peel menyelit² celah tiak dia datang hehehe . layankan aje sekali sekala .

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

nak manja lah tue

SM@A said...

Salam Ana ...

I pun setuju dgn Suzy. We have to check whats going on. Bukan saja kat rumah malah kat sekolah. Experince that before. Alhamdulillah, solved lepas tahu puncanya. Bagi kita mungkin masalah tu ahh no big deal, tapi budak-budak take it differently.

Ana Suzana said...

Ok.. kang ana tanya ain kang psl hal ni..

Cik Puan Axa said...

peliknya ain..better tanya dia kak..

nieza said...

hahah.. kelakar la bila dia datang sergah tiba2 tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...