NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, September 12, 2011

aKu NaK TiDo..!! HuHuHu

Masalah negara betullahhhh haiii.. aku ni payah betul la nak dpt tido awal.. selalu sgt tido lewat.. tido lewat sama ada sbb aku sibuk kemas umah, tak pun tido lewat sbb melayan anak2 yg tak tido2..

Dan skrg ni aku tak tido2 lg sbb anak2 aku asyik la dok bukak tutup pintu bilik aku.. sape lg kalo bkn si apis dgn ain tulah.. berbelas2 kali diorang gilir2 kuar masuk bilik aku tau tanpa apa2 tujuan pun..

Saje gatal tgn tu kot nak main pintu bilik aku.. grrrr.. dan kali ke dua puluh kot diorang bukak pintu bilik aku, terus aku nak sergah nak marah2 suruh tido....

Tp si apis lak buat muka kesian sambil pegang perut dan ckp makkkkk kami laparrr laaa.. adeh.. tu tak leh watpe la kannn..

Terus aku suruh duduk atas katil aku dan tggu jap sementara aku pi dapur carik mknn yg boleh di mkn..


Aku buatkan roti bakar keju 4 keping...


dan semangkuk koko krunch dgn susu..

Haaa.. meh sini aku suap mulut tu dgn koko krunch sambil diorang selang selikan suap mulut memasing dgn roti keju..


Budak yg kelaparan.. dah sama peel mak korang jugak.. asal tgh pagi je nak mencekik..


eh ehhh.. apesal ada vicks kat situ lak tu.. kekekke...


Sedap ye mkn atas katil.. pasni bersemut la mak hang ni tido kang..


ica tu aku balut dgn tuala sbb ekon sejukkk.. hehehe


Ain tu dah ngantuk benonye.. tp ngengada takmo tido2 gak.. dah le sok nak sekolah..


Apis org pertama dah kekenyangan..

"mekasyih mak sbb buatkan dede makanan.. dede dah kenyang.. syelamat malam mak.."

Bagus.. dahhh.. pi tido pi.. main kuar masuk bilik lg siapppp..!! nak je aku ikat kaki memasing kat katil tu.. takdelah turun naik katil je kejenye kang.. ekekeke..

Tak lama pastu ain pun ckp dia dah kenyang.. dia mkn sekeping aje.. mata dah ngantuk agaknya, tu psl dia malas nak mkn..


Dia sambung abiskan saki baki roti dia kat katil dia aje.. pastu aku suruh tido.. risau tau kot2 kang dia ngantuk kat kelas lak kang sbb tido lmbt2..


Apis pun segar bugar lg mata dia sbb dia dah tido awal kol 9 mlm td..

Terjaga sbb dgr kakaknye tutup pintu bilik kuat sgt.. gedegang gedegung bunyi pintu.. mau tak terbangun budak tu di buatnya..


Budak ni je lg yg tinggal.. sibuk ngabiskan belen2 roti yg ada.. tp tak abis punnn..


Uwaaaaa.. aku ngantukkkkkk....





6 comments:

DeQWa said...

sabar jelah kan....comel plak tgk si apis memalam nih...hehe...
diorng nak bermanja ngan mak diorng kot,yela abah diorng takde kan...huhuhuhu

nora rashid said...

alahai...x tdo2 lg?? lambat no dorg tu tido..huu

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ila pun ngantuk hari ne.. anak2 buat hal..saja asik buat2 bunyi sbb ila rasa diorang nak main..lepas sorang2 buat2 bunyi..bila ila tepuk diam kejap.. dahler bergurau senda lama2..sudahnya sampai ke pagi ila mcm mamai2..dah le keja luar hari ne.grrrrrrrrrr

Kimchi said...

Ana, rambut Dede dah panjang!

...sWeeT uMi... said...

huhuhu cam tu bile dah ada ank kan...umi plak kalu nak suh diorg semua tido kena tutup semua lampu kasi gelap br la semua tido ihikssss....

Alin Marlini said...

budak2..camtulah na..layan je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...