NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, January 16, 2012

iCa JaTuH KaTiL

Dah lama aku tak apdet blog sbb seminggu lepas aku hanya fokus melayan mertua yg ada di rumah.. lani mak mertua dah balik pun semalam..

Baru sehari mak mertua aku balik, tup2 kejadian tak di ingini pulak berlaku pg td waktu subuh.. Aku dgn husband terkejut dr tido sbb tetiba bunyi benda jatuh kat lantai dgn kuat.. tgk2 ica takde kat tgh2 kami..

Rupa2nya ica yg jatuh.. jatuh dari katil lak tu.. boleh tahan tinggi gak le katil kami.. huhuhu.. ica masih tido dgn kami sbb dia masih dlm proses cerai susu badan..

Seingat aku sblm kejadian ni berlaku, ica tido meniarap atas badan aku.. agaknya dia terjatuh bila cuba nak tido telentang balik kot.. tp tersalah arah agaknya, tu yg jatuh ke lantai tu.. aku pulak tak sempat nak buat apa2 waktu dia nak terjatuh tu..

Memang aku tak sedar pun, tau2 je bunyi gedebuk dan di ikuti bunyi meraung kuat2.. sian ica.. kami laki bini terus panik.. bukak lampu dan tgk2 ada bleeding sket kat hidung, mulut dan dahi ica..


Korang tgk la sendiri muka ica kat atas ni..

Sayuuu aje kan.. sedih betul aku tiap kali tgk muka dia skrg ni.. dia cakap mulut dgn hidung dia sakit.. tp aku tau badan dia pun tentu sakit2 sbb jatuh katil kan.. huhuhu..

Terkilan sungguh sbb tak dpt berbuat apa2.. aku tak nanges, cuma aku peluk erat2 ica masa ni.. peluk dia agar dia rasa selamat dlm pelukan aku..

Aku tak nanges mungkin sbb aku dah cekal sikit hati aku berbanding dpt anak pertama dulu.. dulu masa anak sorang (ain), ain kena gigit nyamuk pun aku leh nanges sbb cuai sgt.. ehehhe.. tp skrg aku lebih tabah, tak panik.. tp kena pandai la handle keadaan..

Ica nanges2 sampai tertido balik dlm pelukan aku.. agaknya masih ngantuk lg kan.. aku nak lap darah kat hidung dia pun dia tak kasi... aku harap luka dia cepat baik.. luka ni mungkin sbb terhantuk kayu sisi katil.. huhu.. sakitnyaaa..

Okeylah.. tu je nak cite dulu.. ada masa kang aku apdet lg.. nak uruskan anak2 pi sekolah jap..





28 comments:

DuNia KeBaHaGiaaNKu....... said...

sian ica......letak gamat kak cepat kering darah tue...

@e_da said...

duhai kesiannya icha.. mulut semua mesti berdarah ni kan.. sedihnya tgk.. kalau sy mau sy nangis skali tgk anak camtu.. hihi

adarnadzmie said...

siannya ica... moga ica cepat sembuh yer... ica budak kuat ok...

Jiejah @ Iza said...

siannn ica ..
x per ana , dugaan tuk kita gak mak-mak ni . kadang² mcmmana hati² pun benda dah nak jadi kan ..

cepat sembuh yer ica .

mun said...

siannya ica....tengok dr luka tue boleh tau dah katil akak tinggi...papepon salam kenal akak...

rose ~ Ibu Rafiq dan Aishah~ said...

siannye.tinggi ke katil tu sampai darah camtu sekaliek..
adui..tula benda nak jadi kan..haihhh

@lfidah @dim said...

kesian ica..smpi luka dan berdarah cam tue.kalau saya pun nangis.samalah kita masa anak 1st pun nangis bila tengok anak apa2..semoga ica cepat sembuh..

SYANI said...

Kesian tengok muka Ica... Aleeya pun pernah gak jatuh katil tapi takde la luka2 cuma ada benjol sebeso bola golf jer..

aida zain said...

alaaa siannyer ica...sy lak yg nangis tgk gambar luka2 ica ni...tetiba sedih lak, rasa cam kita lak yg bersalah kan..xper..moga ica cepat sembuh yek :)

SM@A said...

Salam Ana

Saya tengok Ica, saya pulak rasa nak nangis ....
Saya tak boleh, bila melibatkan anak-anak, cepat je airmata ni nak keluar !!!

DeQWa said...

ish3,cian ica....tue la tdo wat kapal terbang atas maknyer,pastu tersalah landing balik....gedebuk jatuh....
xpe,ica kuat kan....still comel..

cerita mama said...

ms anak sy jatuh katil sy pon rs bsalah sbb cuai w/pun ank mmg tido lasak..dlm 1week tu anak mcm trauma..bl tido asik tkejut..

so kitorg laki bini keluarkan kayu kat tgh2 katil tu..letak tilam betul2 muat katil..maknanya katil dh jd rendah..bila ank dh 2thn bru psg balik kayu2 tu..hehe..

apapun sian ica..sbr ye darling..

yana halim said...

kesiannya ica...moga cepat baik lukanya tu...

ameris said...

alahaii.. ciannya ica.
anak saya pn penah jatuh katil dulu. mmg kuat la dia nangis.
peluk2 smbil pujuk anak. huhuhu

ibh said...

Siannya ica..seriau lak dgr cerita ana ni.

livelifethefullest said...

abis calar muka cute ica...semoga cepat sembuh..huhu

Mamatasnim said...

alahai ciannya ica..sampai berdarah2 camtu..tasnim dulupun masa jatuh katil memang rasa bersalah sgt tapi tak teruk sgt mcm ica ni..smg sembuh ye ica..

Kh@iLi said...

tgk ica je air mata da bergenang...get well soon ica..

Husna said...

siannye budk comeyy..tgk gaya luka tu mcm dasyat jerr..

me said...

adoii ciannyaa...

en 'Boss' said...
This comment has been removed by the author.
suhailas said...

adussss ciannya.....sayu pulak tgk gambar ica...moga cepat sembuh yeee.....

amal said...

aduhh sian ica... cepat sembuh ye ica!

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ana kena letak bantal kat bawah keliling katil . dulu ila pelik nape hubby letak bantal keliling katil. ila asik tersepak & ila yg terjatuh tp kita jatuh takle seteruk budak jatuh katilkan?

eila said...

ciannya...semoga ica cpt sembuh!!!

yatt said...

alahai cian ica

Juju said...

Sedihnya tgk ica. Semoga cepat sembuh.

Liyana Aziz said...

akak letak minyak gamat la, mungkin elok sikit... eh, dah bawak g check? risau pulak since bleeding, x tau belah dalam cane...

kisses and hugs for her...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...