NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, May 20, 2010

PaNgKoR iSLaNd BeaCH ReSoRt PaRt 1

Masa Hari Ibu tu hari, hubby ku ajak pi bercuti kat Pulau Pangkor.. Kami duduk kat Pangkor Island Beach Resort.. asalnya nak dok kat Pangkor Laut, tp kat situ tak happening, situ lebih kpd privacy sket..

Dan sempena hari Ibu, hubby aku bwk mak dgn abah aku bercuti sama2 kami.. adik pompuan aku pun aku angkut sorang.. leh tlg2 aku handle bebudak ni sama2.. ngeee :-p

Sok nak pegi bercuti tp mlm tu aku br bz packing baju bajan.. sudahnya, kol 4 pg br settle mengemas.. mana taknya, dgn nak iron baju2 sekali.. huhuhu.. dah le pastu bgn awal sbb nak bertolak balik Sekinchan dulu ambik mak abah aku..


Kami sampai terminal jeti dlm kol 11.30 pg kot.. So ada masa utk mkn tghari dulu.. perut pun mmg tgh lapar sgt2 sbb pg tu mkn koko crunch je.. huhuhu..


Kami mkn di sini.. kat tepi terminal ni je.. ingatkan kedai melayu.. sekali mamak daaaa... mamak pun mamak lahhh.. =)



Ahli jemaah yg pegi.. hihihi.. oh ye, ni pestaim kami bercuti dpt ajak abah sekali.. biasanya abah aku sgt ssh nak ikut org bercuti..

Bz wooo dia, kalo ada kenduri kat kampung dialah chef tukang masaknya.. pastu kalo ada kes org berkhalwat, dialah tukang tangkapnya..masa bercuti tu pun hp dia tak benti2 berbunyikkk je.. ahahaha...


Hubby tgh check reservation yg dia dah buat..pastu ambik tiket dan terus naik feri khas yg sampai ke jeti teluk dalam je.. best woo sbb tak crowded sgt time ni..


Ni beg kami..tp yg barisan dpn tu je ye.. yg paling gabak hat belakang tu BKN kami punya..


Keadaan dlm feri.. naik feri dlm masa 40 minit kot baru sampai destinasi..


Kakak yg terlebih happy.. seronok katanya.. mcm citer kartun yg dia tgk Dive Olly Dive tu.. Hafiz pun sama.. suka aku tgk bila budak2 hepi..


Ini budak sgtlah tak reti dok diam.. menggelitik2 mcm cacing kepanasan, nak manjat je kejenye..


Ni feri lain.. bkn feri yg kami naik.. saje snap.. =p


Dah bosan dok kat dlm kabin, kami dok lepak kat luar lak.. perghhh.. best gile wooo.. tgk ombak, laut luas dan angin yg bertiup.. syokkk je masa ni.. =) Abah aku pun nmpk seronok je..


Alisya pun suka sgt2.. tgk muka pun dah tau yg dia seronok jalan2..


Awat buat muka mcm tu mak.. kikiki.. susah betul nak snap muka mak aku ni.. dia malu sket dpn kamera..


Masa ni dah sampai kat jeti teluk dalam.. dan kenderaan dah sedia ada utk angkut kami terus ke hotel.. nmpk tak transport kaler putih tu.. masa naik kenderaan tu kan, dah rasa mcm banduan yg nak di bawak ke lokap je.. kekeke..


Best betul tgk laut.. =)


Sampai je kat lobi hotel, kami di sambut dgn segelas air sirap lemon... bg aku tak sedap sgt la sbb tawar.. hahaha.. tu yg minum tak abis tu.. gelas yg licin hat belakang tu bkn aku punya ekk.. tu abah aku yg punya..!!


Tengokkk..kan aku dah kata, ssh tol nak ambik gambar mak aku dgn elok.. grrrr..


Si kenit yg tak reti dok diam2.. sib baik adik aku rajin jaga dia..


Hafiz kepenatan, so dia baring2 kat sofa lobby sementara hubby aku check in..


Dan inilah bilik yg kami dapat.. ocean wing.. rm500 satu mlm complete bekfes dan dinner..

Ni cth bilik adik aku dan mak abah aku.. adik aku tido dgn ain sebilik.. bilik aku lak katil king size.. tak sempat nak snap gambar bilik lak.. bilik2 kami semua sebelah menyebelah je..so senang nak ketuk2 pintu kalo ada apa2 hal.. hehe..


Sampai je kat bilik kami semua berehat dulu.. penatttt.. tidokan alisya dulu.. sian dia keletihan..


Tgklah aksi dia tido.. hahahaha.. penat sungguh namanya tu..


Sblh ptg lak kami kuar jalan2 kat tepi2 pantai kat dpn hotel.. bersihhh je pantai dia.. ain dgn hafiz seronok betul.. dulu2 ain sgt takut dgn pasir.. ingat lg masa kat Karambunai, punyalah penakut pasir, kasut kena pasir pun melalak tak hengat.. cehh..!!


Mak aku tu sungguh2 menghayati keindahan pantai tu.. agaknya teringat zaman2 bercinta dulu2 la tu kot.. ececehhh...mandai2 je aku kan.. kekeke.. ampun makkkkk...!!


Kemesraan bapak dan anak.. =)


Akhirnya, ada gak muka aku terselit.. huhuhu.. ni lah pakaian yg aku pakai masa nak ke sini.. simple je kan.. pakai t-shirt je.. ahahaha.. i luv t-shirt... =)


Baru perasan yg aku dgn anak2 dara aku sume pink.. hihi


Mulut comot sbb mkn eskrem..


Tu villa chalet hotel ni.. asalnya nak dok situ, tp diorg kata kalo nak dok situ takleh bawak budak.. tu khas utk org berhoneymoon je.. kang kalo kami yg dok situ harus kena maki punya.. Dah tentu tangisan budak2 ni akan menganggu org honeymoon.. ngeeee.. =p


Kat hotel ni sgt byk burung enggang dan merak tau.. jinak lak tu..

Kami lepak kat tepi pantai sampai nak maghrib.. pastu masing2 masuk bilik utk mandi manda, solat dan bersiap2 utk dinner lak.. meriah woo mknn.. lebih2 lg org tak ramai sgt.. hahaha..


Budak2 ni mkn nasi, spaghetti je.. selebihnya hanya mengacau kami mkn je..


Dah siap2 pakai baju tido..hahah.. senang sket keje aku..


Alisya mkn dessert je.. sbb dia dah mkn bubur dah masa kat dlm bilik.. tu pun tak tenteram aku mkn.. kejap2 nak merengek, so aku bg dia main sudu, pastu bila dia bosan dia campak je sudu tu.. huhuhu.. tak heaven langsung aku nak mkn masa tu..



Tgk la, tak ramai sgt org kannnn.. pelancong ramai la.. kami dok sini start hari khamis sampai ahad.. percutian 4 hari 3 mlm.. ok.. byk lagi nak citer.. nanti kita sambung part lain ekk.. panjang tul entry ni.. penat menaip.. huhuhu..



11 comments:

shabiela said...

Bestnya bercuti.. cute jer alisya tdo ngn x pkai bj, ngn kaki kangkang.... mmg betul2 penat la tu.. hahah..

Nigina said...

bestnye pergi bercuti.. kelakar tgk alisya tido .. cute sgt.... geram tgk budak-budak kecil ni tido..

tricksrex said...

auwww seksinye itu budak kecikkkk..
cute aje..

Hasril.Husni said...

ketika makan x der photo?

zn said...

kali ni ana tak pakai tudung feveret...tapi menten dgn sport shoes..hehe

Ana Suzana said...

Sha..
bercuti tanpa plan sbnrnya.. tiba2 je rasa nak gi bercuti.. dan nak sambut hari ibu gak sbnrnya.. =)

alisya tido mmg lasak sgt..

Ana Suzana said...

nigina..
alisya ni kalo tido suka tendang2 tau.. kaki kecik tp sekali dia tendang fuhhhh..sakittt..

Ana Suzana said...

trex..
lama tak bertegur sape kan..huhuhu.. bikin gempak je nak benti blogging ye.. ngade2 ni.. dush dush dush..

Ana Suzana said...

Hasril..
kami mkn dgn khusyuk.. tu psl tak snap gmbr..ekekke..

* sbnrnye malu dgn bapak sdiri.. sbb dia tegur knp ambik gmbr mknn.. kekeke

Ana Suzana said...

NooR..
sport shoes tu mana leh tinggal.. =P

eynda said...

Comelnyer alisya tido hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...