NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, May 19, 2010

LaMaN Ku SeDaNg Di BeRSiHKaN

Pagi tadi seawal jam 9.30, 2 org pekerja dtg umah.. buek apee..?? depa nak berkebun la.. hehe.. hubby aku terpaksa upah org luar utk cantekkan landskap umah, yele..bini dia ni bkn reti sgt pun nak berkebun.. hehehe..


Ni hero hindustan pertama..keje dia mesin rumputtt je..sume rumput dia yg ejas.. rumput umah kami dah mcm lalang dah tingginya.. dah mcm hutan belantara kang umah kalo di biarkan..





Close up sket rumput yg dah tinggi kat keliling pokok buloh (buluh ke buloh..??) tu..


Ni pakwe yg sorang lg.. keje dia alter pokok2 yg dah bercabang2, cabut rumput liar dan membaja..


Tgk, keje semudah tu pun aku malas nak buat sdiri.. bkn malas sbnrnya, aku tak berseni la kalo buat..



Yang ni main mesin rumput je lahhhh kejenye..


Mesin rumput bawah buaian pulak.. kat situlah rumput yg paling panjang... dah mcm menyemai padi lak rasanya.. hahaha..


Panjang kannnnn...huhuhuhu..


Daun2 kering siap di longgokkan..


Ni sesi alter pokok buloh pulak..


Aku ni pantang tgk org wat keje penat2, panas terik lak tu.. terus kesian sgt2.. So aku bancuhkan la air sunquick utk diorg.. sib baik tak terlebih rajin masakkan utk diorg..kah kah kah.. marah kang laki aku nanti...


Ni pokok2 luar pagar yg dah di cantas.. ecehhhh, baru nmpk kemas sket.. kalo takkk, pokok semalu pun ada sekali tau kat situ.. dulu masa aku kecik2, aku sukaa sgt sentuh daun semalu tu bg dia kuncup.. hahaha..



Pokok feveret aku pun ada rumput liar gak.. hahaha.. mmg takde tokoh berkebun la aku ni.. kui kui kui..


Ni pokok Japanese Rose namanya.. mak aku panggil pokok ni "pokok bunga pukul 10, sbb bunga dia selalunya kembang kol 1o pg.."



Salah sorang dr pekerja td tgh trim pokok luar pagar.. tertonggeng2 dia mencari rumput liar dan daun2 kering..


Ni mesin rumput yg dia pakai.. sepatutnya depa perlu guna mesin rumput khas kannn.. tp ntahla, redha jelah.. asalkan umah tak semak samun sudahh..!!


Pokok2 dlm air pun diorg dah touch up kasi cantek..


Ikan ni diorg tak touch up la kan, hehe.. cuma diorg curi2 bg ikan ni mkn.. ewah2 korangggg.. ingat aku tak nampak ke dr cctv.. ikan2 ni mkn ada time dia larr.. huhuhu




Bahagian ni dah siap di cantas.. nmpk sopak2 kan rumput kami di kerjakan.. huhuhu


Tp oklah, nmpk kemas sket.. takdelah semakkk je..


Panas terik time ni..


Dah nmpk kemasss.. =)


Pokok orkid yg lom tau nak taruk kat mana.. so kami taruk tepi car porch la dulu.. hehe.. ni pokok kesayangan laki aku ni..

Hampir 6 jam gak la diorg wat keje.. sampaikan air pun abis.. hehehe.. upah yg kami kena byr kat depa ialah sebanyak rm350.. murah ke mahal ekk..?? siap baja, siram pokok dan sume2 yg dia buat td la...

Kot2 kalo korang ada kontek best2 bgtau ye.. kot2 dpt rege lg murah ke kannn.. ni pestaim kami upah org ni.. so tak tau rege sbnr.. oklah.. penat menaip lak..tata


5 comments:

eynda said...

Lawa dah laman :-)

shabiela said...

lawooo... naik rumput pon masih lawooo.. i like... heheh..

Ana Suzana said...

kak eynda..
teringin nak tunggu laman impian akak siap.. nak tgk buaian kat pokok kemboja..hehe

Ana Suzana said...

sha..
tgk dr gmbo mmg la cantek..tgk dpn2 dah mcm padi lak kang..

Nigina said...

baru sedap nak lepak kat tamankan... taklah sesak tgk rumput membangun dengan majunya... hehehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...