NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Saturday, May 22, 2010

JM BaRiaNi HouSe

Sape pernah gi mkn kat sini..?? aku pestaim tau gi mkn mggu lps.. Tu pun sbnrnya dah berkali2 aku suarakan pada hubby aku yg aku TERINGINNNN sgt2 nak mkn kat bariani ni..

Yele, selama ni asyik baca review org je, nak gak merasa sendiri kannnn.. hehehe.. akhirnya hasrat aku di tunaikan minggu lps.. kami gi cawangan kat Giant Kota Damansara.. padahal kat TTDI Jaya lg dekat.. kekekeke..


Waktu kami baru sampai ni sbnrnya dah hampir waktu nak tutup kedai.. yele, dah 9.30 pm masa tu.. dan kebanyakkan menu mknn dia dah byk abis.. tak kisahla, janji ada menu lain yg dpt di rasa..hehe


Ni menu dia.. bila mintak tu ini kebanyakkannya "dah habisla encik" huhuhu.. Nmpk sgt mknn diorg laris kannn... So kami cuma dpt beberapa jenis lauk je le.. itupun aku dah sukaaa sgt2.. hehehe..


Alisya sedang fikir apa agaknya yg dia boleh mkn kat bariani ni kot.. hahaha.. sib baik sebelah restoren ni ada KFC.. so aku orderkan nugget dgn mashed potato je utk dia.. dia lom reti mkn nasi lagi.. aku pun takut nak try bg.. kang sembelit lak..


Hafiz tgh pilih air.. jwpn tetap sama.. "milo ais"... ngeeee


Si kakak pun order milo gak..


Ni air aku order..bolehla.. tp takleh lawan air secret recipe lg.. hehe


Mamam time... hafiz tgh ratah ayam goreng..

Lauk yg kami order ialah ayam masak merah, ayam goreng, kari kambing, tauhu bakar.. acar dgn dalca dia bg free.. sbb dah itu pakej dia agaknya..


Berselera ain mkn wooo.. sedap agaknya bg dia..


Dan bg aku MMG SEDAPPPP.. sukaaa sgt sbb kena dgn selera aku.. siap tambah sepinggan lg nasik wooo.. hehehe..




Snap pun main hentam kromo je.. agaknya kalo org Pro ambik gmbr lg lah tangkap leleh kan bila nmpk mknn ni.. gambar yg aku snap membuatkan mknn tu jd mcm tak menarik lak, walhal sgt sedap wooo.. =)


Jus apple aku.. sedap la jugakk..


Settle mkn terus berlegar2 kat dlm giant tu.. lgpun ni pestaim kami gi giant kota damansara.. biasanya gi giant seksyen 13 shah alam je kan.. hehe..

Budak2 ni terlampau seronok sbb ada jumpa kwn baru.. riuh suara diorg jerit2 main kejar2.. hehehe.. sampaikan ajak balik pun tak mauu..



Budak ni terkebil2 je dr dlm troli.. tulah, nak join main tp tak reti jalan lg.. cptla nak oitt berjalan.. bln dpn dah masuk setahun dah umur.. hehehe..

Oklah.. tu je nak citer.. tp yg pasti aku teringin nak gi lg mkn kat situ.. sedapnyeee la haii.. ehehe..


*** tak prnh lg try mkn ayam penyet.. sedap ye wehhh..?? huhuhu



8 comments:

Jaja said...

salam kenal ana =)
sedapnya tengok beriani tu. ni yg rasa nak try ni..eheh.
btw, ayam penyet mmg fave kami sekeluarga. walaupun simple, tapi sedappp..lagi2 klu rasa tak tau nak makan apa n rasa mcm x selera..eheheh
try la makan ayam penyet AP (kedai dia klu dari hiway LPD menghala puchong kat sebelah kanan. sblh kedai perabot bahagia)senang ckp, blkg bangunan bALI la...

SYANI said...

Meleleh ayaq lioq tengok makanan tu semua.. tetiba rasa lapo.. hehehe

eynda said...

rasanyer kat tesco shah alam pun ada restoran ni...dulu la...sekarang tak sure ada lagi ke tak...lama tak pegi tesco...dok pegi tesco extra je...

Aien said...

Salam ana..akak pun suka makan JM Beriani ni terutamanya time tengah peknen camni...aduiyai kecur air liur tgk gambau ana walaupun dah makan last weekend...tak leh jadi ni...

Kalau ayam penyet plak akak suka kedai ayam penyet AP..hendak-hendak bila makan dgn sambal hijo...aiii..merereh air riurrr...

Ana Suzana said...

Kak Jaja..
sedap ekk ayam penyet.. harus cuba nanti ni.. JM ni pun jenuh tau ajak hubby.. dia asyik kata " amboiii, kalo bab makannnnn, tauuu je ye.." kekeke

Ana Suzana said...

Syani..
sedap wehh beriyani tu.. wahhhh.. teringat mkn la pulakkkk..

Ana Suzana said...

Kak eynda..
kat tesco ada lg kot sbb tgk branch dlm website dia.. kat TTDI jaya pun dah bukak cawangan gak.. ehehhe

Ana Suzana said...

Salam kak Aien..
bestnye review ayam penyetttt.. hubby cakap takde nama ayam lain ke.. dah mcm ayam kene langgar je.. huhuhu

dia pe tau sbb dia mana tau nama2 tmpt mkn ni.. bini dia ni je yg sokmo nak mkn tu mkn ni.. kekek

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...