NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, September 25, 2013

KaMi HaRi iNi

Hari ni aktiviti mcm biasa.. bgn pagi, masak nasi siap2.. lauk aku pun masak siap2.. lauk budak je tak dapat nak masak sbb hayam habesss.. 

So whatapps le adik lelaki aku mintak tolong dia belikan hayam mentah.. anak aku ni kena ada lauk berkuah mcm lauk sup.. takde kuah tak lalu nak mkn kang..

Sementara nak tunggu adik aku sampai, aku makan le dulu.. pastu mandi siap2.. ica, apis dgn nureen masih lena lg masa ni.. ain lak sekolah kafa..

Pas berbengkung bagai laju2 gi dapur utk ngap nasik.. kena makan awal.. kang perut masuk angin.. pastu masak air dlm cerek letrik sbb nak mandikan nureen..


Nureen aku mandikan dlm sinki je.. senang sbb aku pakai alas tempat dia leh baring2 sambil mandi..

Lepas mandikan, siapkan wangi2 dan nyusukan siap2.. pastu masa utk tidokan dia..


Kebetulan lak masa ni kakak dia si ain dah balik dari sekolah, so apa lagi suruh le dia jaga adik dia jap sementara aku nak ke dapur masakkan lauk..

Dah siap masak lega la sikit.. bg anak2 makan terus.. kang tengahari ain dah kena siap2 nak gi sekolah kebangsaan lak.. 

Apis dgn ain suap nasi sendiri.. ica je aku suapkan sbb dia ni kang suap byk tumpah ke lantai dari ke mulut..

Dah satu hal lak aku nak kena kemas.. suap ica makan nasi kat depan tv sbb leh aku layan citer kartun Oggy sekali.. muehehehe


Cer teka nape ica tetiba nanges.. hahahha..

Sebabbbbb... errrr sebab aku kan byk makan lauk berbawang putih.. dah makan bawang tu komfem la kuat buang angin..

Dengan selamba badak je aku kentut2 sambil suap ica makan.. ngamuk la budak tu cakap "makkkkk busukkkkk" ** sambil tutup lobang hidung.. kahkahkah

Ewahhhh.. tu pun nak nanges2 tau.. ngade ye.. geget kang baru tau.. kentut mana de yang wangi..  =P


Main ipad sambil tutup hidung lagi.. hahaha adeh laaa..




18 comments:

yasmin nana said...

LUCU nya icha. tapi..chomey gak. hehehehhe...ari nie dah brp hari berpantang dear Ana?

Ana Suzana said...

Ni hari ke 16.. hehehe

JunAina said...

Nasib baik Ica tak kata mak sungguh tak bersopan...ahahaaa...

Cik Puan Rara said...

hhahahaha sabo jelah.mst proott proott tu kan.hehehe

NuRUL ShiKin MohaMaD ALi said...

Cpt nye masa..ain dh drjh satu dh... :)

ifa said...

Tabahnya akk...berpantang siap bole uruskn rumah lg..bagusla

azinuj said...

ica lawak la..hehe.. :)

syalinda johari said...

hahahhaa..lawak tgk reaksi ica tuuu..
kuat betul lah mak ica ni..dalam pantang masak segala..hehehehe

ZalinZalina said...

Gelak lak tengok aksi Ica...anak kak ina pun selalu marah dan tutup hidung kalau ibunya terrrrputput..he he..

Salam kenal ye Ana :)

Nurzakiah Hanum said...

comel

Ferra Leza said...

hahaha... ana pun minat tgk oggy ek... sy pun dh terjebak ngan oggy ni sbb yg sulong balik2 umah je terus nk tgk oggy.. hehe..

Me said...

hahaha.. scene kentut paling tak menahannn.. redho je la ye icaaa..

MAY said...

muahahaha..kelakar tol...ok kak pantang sendiri?mcm menarik je..tp takpe ke akk mcm aktif sesgt?

Ietams said...

hahaha kelakar ica..
comey pulak tu!

Chekgu Azrine said...

Haha...pbdai ica..maknya knp kentut ni...haipp!!

jaakechik said...

hehehe... mcm2 tul ica ni... hahaha...

salwana nordin @ che'wa said...

seronoknya anak dah 4 kan :)

tabahnya menguruskn anak4 sambil berpantang :)

syabas!!!

chefgunawanjamil Obie said...

so sweet..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...