NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, November 06, 2013

CiKgU SuRuH TuLiS NaMa

Minggu lepas ain ada bagitau aku yg cikgu sekolah dia suruh tulis nama kat kasut sekolah memasing bagi mengelakkan hilang atau tertukar dengan kwn2 yg lain..

Tapi aku leh terlupa lak nak tuliskan.. Pastu bukan dia nak ingatkan aku balik..  aku pun buat tatau jelah.. kekeke.. 

Di pendekkan citer,  cuti kan panjang selama 4 hari sempena Deepavali dgn Awal Muharram, maka kemalasan nak basuh kasut tu timbul.. muehehhehe..

Tetiap hari hujan lak tu.. celah mana nak nampak cahaya matahari kan kalo hari2 hujan.. bertambah2 malas di buatnya..

Ain pun syok la bila maknye lupa nak membebel suruh basuh kasut.. sibuk sgt main bayi gamaknya..

Sampai la malam tadi baru teringat kasut langsung tak berbasuh.. sok dah sekolah.. dah la kasut 2 pasang aje.. dua2 tak basuh lak tu.. hambekk..

Cecepat suruh ain ambik kasut dia kat luar umah.. dah malam nak jemur kat ner lak kan.. lap2 gitu jelah kot.. pastu kapurrr.. ngeh ngeh ngeh

Bila ain tunjuk kat aku kasut dia terus mengucap panjang di buatnya.. kusss semangat.. apa yg ko buat ni nakkk...


Cer tengok kat mana dia tulis nama dia.. huhuhu.. 

Patut la dia tak ingatkan aku pasal tulis nama kat kasut lagi dah sbb dia dah tulis sendiri.. nangesss


Dah la guna pen marker.. tulis kat bahagian kain dia lak tu.. huhuhu.. sabarrrr jelah.. 

Nasib la tinggal berapa hari je lagi nak abis sekolah.. so lantakkan jelah... bln depan kita beli kasut baru ye anak2..


Selit gambar selingan si kecik.. nampak mcm kuat tido je kan.. padahal dah banyak karenah dah tu..

Malam2 ada masanya dia baikkk sgt tidonya.. ada masa memang bikin aku jadi burung hantu sampai ke subuh hari.. 

Pengorbanan seorang ibu macam tu lah kan.. tabahkan jelah hati.. bila kesabaran macam nak berkurangan sbb terlampau letih, aku muhasabah diri dgn mengimbas kembali video penderaan kanak2 kat taska tu.. 

Terus hilang rungutan sbb kasih sayang seorang ibu tu begitu tinggi sampaikan tak kisah pun mata rabak atau sembab dek kerana tak cukup tido dan rehat..


Cepat laaa panjang rambut semula ye nak..



Dah 57 hari umur dia.. minggu depan nak injek dan sunat terus..  harap2 bila dah masuk 2 bulan dia akan kurang meragam..

Tapi dah namanya bayi kan.. suka hati diorang la nak meragam ke tak.. kekeke..





13 comments:

meera said...

Hehhee.. Ain. Sib baik nk abis sekolah da. Dah bsarla nureen (bayi). Takecare Ana.

Rozita said...

ala kesiannya...hehehe.. tapi sure tak tertukar tu..

nurbijen said...

hehehe, ain ain... nak kasi senang nampak ek?
Ke kwn2 dia pun mmg tulis dekat situ? Budak2 ni kan suka ikut kawan :)

syalinda johari said...

kahkahkah..ain tulis nama depan2 kasut diaa..marker merah pulak, kompem tak tertukar dengan sesaper..seb baik lagi seminggu nak cuti sekolah dah..

Nureen makin bambam tuuu..comel budak tecik tuuu...meh aunty ciummm pipi gebu tu sket..heeee

cik hani said...

hi si baby yang comel..geram nak kiss tengok kamu..comel..

ain tu terang-terangan tulis nama, konfirm tak tertukar dan senang nak kenal mana satu kasut dia.haha

careno said...

kahkahkah... bab tulis nama kat kasut tu mmg lawak... adehhh...

LadySue Rauf said...

kih kih kih... kelakar la budak2..
jenuh mama dia nak padam balik..



http://ladysuerauf.blogspot.com

izzeyda said...

Mmg tak ilang dah la kasut ain..terbentang2 nama dia kat kasut tuh..nasib la tulis nama nk dkt cuti sek.. kalau baru mula sek thn dpn, mau ana mraung jgk nk ilangkan tulisan tuh..

FnF Centre said...

http://norfaezah-zakaria.blogspot.com/

Zee Suhaini said...

adoiii sakit perot dok gelakkan ain...ahhahaaaa... kemain besar lagi ditulisnya... lawak lawak... takpe la ain, janji dapat kasut baru kan pasni... sib baek dah nak cuti sekolah... kalo awal tahun dah buat cam ni, mau lompat omaknya...kahkahkah..

Haryati Faizal said...

comeiinye nureen...

sib baiklah nak abis skola... kalau tak jenuh nak beli kasut baru pulak

Ours... said...

Salam, cantiknya topi baby,beli di mana yer? Susah sgt nak cari topi yg mcm ni. Tq

aLyNnZ said...

ishhh..dah semakin tembam lerr dak tecik nie..germ tau biler tgk muka baby time tido..sejuk jer mata memandang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...