NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, October 02, 2013

HaRi KeLaM KaBuT

Baruuu je dapat berehat2.. hari ni rasa kelam kabut sikit pengurusan masa.. 

Dah start biasakan wat keje rumah guna sebelah tgn je sebab sebelah tangan lagi kendong nureen.. hahahah


Sementara si nureen tido aku pun berehat2 kat ruang tamu layan tv,  baca surat khabar dan teman apis dgn ica..

Sambil2 tu pantau si nureen guna baby monitor je.. mata ngantuk benonye ni.. Maklumlah baru lepas mkn tengahari..

Tapi bertahan kejap sebab nasi lom hadam sepenuhnya lagi kann.. aku bangun awal sangat arini..

Kol 4.30 pagi terbangun gara2 nureen uwek uwekkk nak nyusu.. pas nyusukan nureen mata aku ni cergas lak.. tak leh nak tido lak..

Alang2 tak leh nak tido aku pun google imej cari idea buat topeng muka utk ain buat kat sekolah nanti..

Sedar tak sedar rupanya dah kol 7 pg dah.. betul2 tak tido rupanya aku.. hahaha.. abis laa.. ngantuk le karanggg..

Terus aku kuar dari bilik.. bukak tirai.. masak nasi.. masak lauk aku..laundry baju bajan pastu siapkan ain punya sarapan.. 

Tak lama pastu encik suami pun hantar ain kuar gi sekolah dan terus gi keje..  yg aku lak baru cdg nak sambung masak lauk anak2..

Tup2 si kecik nanges.. nak nyusu lagilah tu.. pas nyusu aku terus mandikan je.. senang sbb dah alang2 berjaga kan..

Ingatkan pas di mandikan dan nyusu dak kecik ni tido lena la kan.. sekalinya dia terus celikkkkk je.. 

Alamakkk camne nak masak ni.. dia ni kalo tinggal sorang2 nanges lak.. nak kena ada yg angkat dia baru dia diam..

Dah la aku kejar masa sbb nak berlatih dgn ain cara2 buat topeng sebelum dia pegi sekolah tengahari lak..

Ain masuk sekolah kol 1.10 tengahari.. tapi kol 12.15 dah nak kena kuar sbb kalo lambat kang jammed pulak..

Paksa jugak la dak kecik ni tido supaya aku mudah nak sambung wat keje kat dapur.. tapi si nureen ni tido tak lena sgt.. jap2 kang celik balik mintak di layan..

Sudahnya kol 11.30 baru leh masak sambil ajar ain.. kelam kabut dah masa ni.. ada 45 minit je lg masa sblm ain gi sekolah.. makan pun belum lg.. huhuhu

Siap je masak lauk budak terus panggil ain dgn apis makan.. pastu aku panggil ica suruh makan gak.. tapi ica langsung tak menyahut.. uikkkk..


Laaa tertido rupanyaaa..

Tapi aku ni jenis takleh tgk anak kelaparan.. nak2 lak dia lom makan berat lagi.. terus la aku paksa bangun sbb aku nak suapkan dia makan..

Kang kalo biar dia tido mau lagi 3 jam baru dia bgn.. dah tentu terlepas makan tengahari kangg..


Kejut berkali2 panggil nama dia..


Sian gak sebab lena sungguh tapi kena paksa bangun jugak.. 


Setelah di kejut berkali2 akhirnya dia bukak gak mata.. tapi separa sedar.. suap nasi kat dia.. mau lak dia nganga.. kihkihkih


Tak sempat kunyah dah pejam mata balik.. aku kejut lagi sekali.. hahaha

Terus dia bangun tak tido lg pastu.. elok la tuuu.. makan dulu.. kang dah kenyang nak main ke nak tido terbongkang pun bantai lahh.. janji perut tak kosong..


Semalam punya lauk.. siakap stim halia..
Arini menu pantang aku sayur2 dan isi hayam sikit.. penat kot telan ikann je.. tukar selera lak..


Ohye.. hari ni dah masuk hari ke 22 aku berpantang.. dan aku pun dah start makan supplement dgn jamu.. 


Jamu Ratus Warisan rm80 sekotak..

Sedap jamu ni.. takyah susah2 nak bancuh sbb dia dah dalam bentuk sachet.. just koyak dan sedut sampai abis.. hehe..


Ni utk anak2 aku.. rm80 sekotak

Punnn dalam bentuk sachet.. aku simpan dlm freezer dulu kasi keras mcm eskrem.. sonok la anak2 aku makan. .


Kopi ni utk aku jugak.. rm25 sekotak


Semalam gi spital prince court lagi.. Alhamdulillah baby mmg takde demam kuning.. lega makkkk.. 

Oklah.. dah ngantuk sgt2 dah ni.. taip sambil nak terpejam dah mata ni.. gigihkan jugak nak hapdet belog..

Tataaa.. ngantukkkk.. hari hujan kat luar lani.. syokkkk.. ♥♥♥




8 comments:

Nurzakiah Hanum said...

syok tido

bspotgurl said...

chomel je budak kecik tu tido....

cik hani said...

Alaaa...sampai tertidur tggu mak msk..comel..kanak2 tdur mmg comel.baby 22hr tu lena tdo..ohh..supermama kamu

JunAina said...

Elok le tido kejap dalam pantang ni rehat yg cukup itu perlu. Tak dapat nak bayangkan dok lam pantang sendiri dgn 4 org anak...alahaiii...

Baby behave ok...sian mak...

Ana Suzana said...

Dapat la tido sejam.. hehehe.. baru je bgn tido ni..

NuRUL ShiKin MohaMaD ALi said...

comey je ica...hihihi..tringat anak no. 2 sy..kuat mkn n pling pnting adlh susu dier :)

Suhailas said...

alhamdullilah dah makinsihat da baby n mak nya....takecare ana..dapat membayangkan tahap mengantuk tuu heeee....

Ibu Lala said...

Macam tak pantang je sbb kena buat itu dan ini. Nak buat camne kan dah namanya pun mak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...