NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, August 27, 2009

AyaM GoReNg MaR MaR BeReMpaH

Hubby call sblm balik opis..
Dia ckp menu berbuka nanti nak mkn lauk ayam
Dia request ku masak ayam goreng berempah..

Aku bgtau le ayam mentah dah abis
Tp dia kata xpe dia gi beli balik keje nanti
Dia sampai umah kol 6 ptg..

Elok je aku nak siapkan bhn2 nak masak ayam
Alisya dah start enjin..melalak..
Huh..terbantut aku nak masak

So hubby yg baru pas mandi offer tlg masak
aku arahkan je sambil2 dokong alisya
Bersungguh2 dia nak masak ayam goreng tu
Ikut mood dia gak..ni dtg angin rajin dia nak tlg aku

Perap ayam selama 10 minit je..
lama2 kang tak sempat masak lak..hehe..
Hubby jugak yg goreng ayam tu...

Tetiba..sedang hubby golek2 ayam dlm kuali
Satu bunyi kuat berlaku..jeng jeng jeng..!!

*

*

*

*

*

*

*

Ni lah hasilnya..
Ni yang di namakan ayam goreng mar mar berempah
sgt lazatkannn...!!

Mana dtg mende2 tu..?
Pelik tul kami..tetiba jubin kat atas dapur tu runtuh
Hafiz yg terperanjat melalak sakan
Mujur kuali yg penuh minyak panas tu tak jatuh ke kami

Nengokk..nugget yg aku tgh goreng pun kena gak

Ni lah ayam kami yg jd mangsa runtuhan mar mar
ni gambar selepas aku kuarkan serpihan2 mar mar tu
ayam ni telah selamat ku buang dlm tong smpah
Hubby aku frust gile tau..sian dia..!!

Cuba tgk tu..tunggang langgang sume mende
Huwaaaa..dugaan tul..
padahal sikit je lg ayam tu nak masak dah

kotor gile dapur aku jadinya

Bersepah lantai dgn serpihan2 tu..
sambil kemas sambil terjerit2 aku marah ain dgn hafiz
mana taknya..sibuk mengacau..
ain lak sibuk interview aku..tanya nape mama.?
umah kita runtuh ke mama..?

terus ku halau suh kuar lyn tv
kang kena marah sia2 je..tgh tension masa tu
Hubby aku lg 2 kali ganda tension dr aku
kempunan dia nak mkn ayam grg brempah..
tp td aku dah masak balik utk sahur kang..

So..sesiapa yg nak test resepi ni
di persilakan ..hehehehe..

rongak dapur aku..
kena lapor kat tuan umah nih..ish ish ish..
ok..sekiannnn..


5 comments:

ammi said...

hadoi laaa...
itu lah..hbby mu tetiba rajin masak..sampai meletup mar mar dapur tu..terkejut kot dapur tu..

m@ said...

isk bahayanya ni...kalau lah terpecik minyak..:(

aNa SuZaNa said...

ammi..
tu lah agaknya kot..mar mar terkejut..ekeke..


ma..
syukur sgt2 tak kena kami..
dah le ana sambil dokong alisya time masak nugget tu..hubby lak jg ayam goreng tu, tetiba runtuh..ish ish..

eynda said...

Nasib baik tak kena sape2 mintak panas tu....isskk....rumah tu merajuk la tu sebab ana nak pindah dah nanti kekekeke....cakap dari pengalaman....semua benda merajuk dgn akak :-p

eynda said...

typo lak...mintak = minyakkkk :-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...