NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, February 17, 2012

RiaNg RiA BeRSaMa iCa

Semenjak apis bersekolah, ica mcm kebosanan je sbb takde geng gaduh dia.. hehehe.. tp takpe, tetiap hari aku akan hiburkan hati ica dgn bawak dia pi jenjalan sementara kakak dgn abg dia bersekolah..

Rutin yg sama mcm tahun lepas gak.. balik2 gi situ, pastu gi sini lak.. pastu sok gi situ balik.. gitulah hari2 kitorang lalui.. kekadang sampai bosan gile tak tau nak pi mana lak.. huhuhu..


Yang ica lak masih sama peel mcm tahun lepas.. masih lg jenis liat bgn pg dan malas mandi.. jenuh tau nak pujuk dia tetiap hari...

Skrg taktik aku nak pujuk dia bgn tido tanpa nanges ialah bg dia main buih sabun dlm bilik air.. biar dia main buih sabun tu kengkonon main masak2 la kiranya tu.. hehehe..


Ica ni kalo lena mmg tak heran pun kalau kita pasang lampu kasi dia silau.. dia buat donno je.. tidooo je... muehehhe..

Selalunya dia akan bgn kol 11.30 pg.. lewat gila kan dia bgn.. sib baik kakak dgn abg sekolah tghari..

Arini aktiviti kitorang lps hantar kakak dgn abg dia gi sekolah ialah gi the curve.. smlm lepak ikano.. hari ni the curve pulak.. ahahaha..

Kalau duluuuu masa anak2 lom sekolah lg, aku selalu mintak encik suami bawak aku gi area sini setiap kali hujung mggu.. tp jarang sekali suami aku nak tunaikan sbb dia kata takde mende pun kat situ..

Dan skrg, tempat ni dah mcm rumah singgahan aku dah.. sampai nak muntah dah pi sini.. hambekkk.. dulu nak sgt pegi selalu kan.. skrg rasakannnn... kekeke..


Destinasi pertama bila dah masuk the curve ialah cari port nak minum2 makan2 dgn ica.. walaupun dah mkn tp aku suka lepak tempat mkn.. sbb aku suka mkn..

Berdua2an dgn ica sgt best.. tak byk sgt karenah dia yg aku nak kena layan.. ica ni senang je, bg dia mknn dan ipad terus senyap.. dia buat hal dia je layan upin ipin kat youtube.. aku pun leh la mkn dgn senang hati..


Dekat the curve aku lepak mkn2 kat area food court RASA.. pestaim aku masuk situ.. mknn dia not bad la jugak..

Tp dlm byk2 mknn yg ada aku cuma ambik set nasi ayam je sbb ica leh join aku mkn sekali.. kalo ambik yg pedas2 kang ica tak leh nak jamah lak..

Nak beli set asing2 lak mau tak abis kang, besar mana lah pun perut ica tu nak sumbat semua mknn kannn..


Ni nasi ayam steam yg aku order.. boleh tahan gak le rasa dia..


Minuman lak aku ambik cendol..

Humang aihh cendol dia, santan pekat likat melekat sungguh.. hehehe.. sedapppppp..

Tp tak abis aku mkn sbb byk sgt pulak.. kang meletop perut aku nak sumbat sume cendol ni kang.... ica aku orderkan milo ais je.. abis tau budak tu sedut segelas.. huhuhu


Aku sibuk mkn, dia sibuk layan ipad sambil mkn nasi ayam gak yg aku suapkan..


Beberapa org makcik cleaner singgah meja aku gara2 nak cubit2 pipi ica.. haihhh.. sib baik tak nanges budak tu.. hehehe


Buat muka camni maunya org tak geram.. dah le mata sepet.. siap ada yg ingat dia anak cina lg.. tp abah dia mmg ada keturunan cina pun.. hehehe..


Sbg upah sbb ica sgt baik peel, aku bawak pi tempat main..

Upah la sgt kannn.. walhal hari2 mmg pi tempat main.. kekekke.. mujur sok cuti.. tp weekend ni pun penuh jadual aku.. saje nak kasi budak2 ni aktiviti sket..


Okey semua.. slmt berhujung minggu... =)





12 comments:

eila said...

comeynya ica rasa cam nak gigit hehe..

ADEEYA said...

Aloo memang comel pun dia muka camtuuu.. eeee mana lah org tak cubit pipi eehehe :D

nanonano said...

Ica kusyuk tgk ape kt ipad tu? Hehe

NoorGie said...

salam, comelnya anak awak...geram..geram!!

Unknown said...

syoknya baca kisah budak comel ica nie...berapa umurnya yaa??..salam singgah sini (*_^)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

comel je pakai baju kurung walu bukan hari raya

diari hati said...

Amoi ica..hehehe~

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

entry baru ana.. entry jalan2..hehe

cinta said...

makin membesar semakin comel ica....
huhuu..dah leh tambah nie kak...ada la ica kawan klu abg dan kak dia gie sekolah..huhuh

ayeesha anna said...

ica kiut, tambah2 pakai baju kurung bertambah-tambah kesyomelannye

*∽ IZAN ∽* said...

Salam Kenal Ana,

Comel & ayunya Ica pakai baju kurung.
Seronoknya Mama dia leh layan dia sepanjang masa ;)

K.Izan baru follow blog ni gara-gara terkenan dgn resepi Tiramisu ANa.
Terima kasih sesangat sbb share resepi tu yekkk!

lily lotus said...

comel dia berbaju kurung :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...