NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, February 27, 2012

CeRiTa HaRi IsNiN

Hari ni destinasi aku selepas hantar ain dgn apis ke sekolah ialah gi giant kota damansara.. beli stok brg dapur.. part memenuhkan troli memang best..

Tp sampai part membayar kat cashier boleh menanges sbb kempis wallet aku.. sob sob sob.. simpan resit yg panjang berjela tu utk claim kat hubby.. muahahhha.. tu pun kalau dpt claim sepenuhnya la kan.. kekeke..

Lps ambik je bebudak ni dr sekolah, aku terus berambus balik umah je.. malas nak pi mana2 playground sbb cuaca pun hujan lebat.. lgpun aku cadang nak masak best2 utk hubby.. masak lauk feveret dia..

Otw balik umah semua anak2 aku membuta dgn jayanya.. sejuk kot sbb hujan, sedap le membuta.. tambahan lak jalan tgh jem teruk.. lglah puas membuta dlm kete.. bila dah sampai rumah pun diorang masih lg sakan tido..

Terpaksa le angkat sorang demi sorang loading kat sofa ruang tamu.. memula angkat ica dulu.. sian budak kecik ni.. letih meneman maknya shopping brg dapur..

Pastu arini dia langsung tak berpeluang gi main2 sbb masa suntuk lak.. byk masa habis masa memenuhkan troli dlm giant.. kikiki


Pas angkat ica, aku angkat apis lak..


Pastu baru angkat yg paling besar.. diorang semua sambung membuta kat sofa lak masa ni.. dan aku lak masa ni gigih kuarkan brg2 dr dalam bonet..


Brg2 yg telah membuatkan wallet aku kempis..

Lps settel sesi memunggah brg2.. terus singsing lengan baju.. siap sedia utk memasak.. memula kena masak sup ekor dulu sbb nak tunggu ekor ni empuk mmg makan masa yg lama..

Masa ni terdetik dlm hati ckp mesti hubby suka.. hehehe.. tak sabar2 nak tunggu pujian dr encik suami.. hahaha..

Aku masak 4 jenis lauk je.. tgh masak tup2 anak2 aku semua terjaga dr tido.. terus tukarkan baju diorang lak.. malas nak mandikan sbb hujann.. err sbnrnya maknya tgh nak fokus memasak je masa ni.. nak rushing sbb takut encik suami sampai rumah awal lak kang..

Lps satu lauk masak, aku masak lauk lain lak, pastu lauk lain lak.. sambil2 tu suap anak2 aku mkn nasik jugak.. masa ni ada lauk yg hampir2 nak hangit.. mujur berjaya di selamatkan itu lauk.. haihhh..


Ni sup ekor yg dah siap di masak..


Ni lak lauk sambal ikan bawal + ikan jenahak..


Dan ni lauk ikan tenggiri masin..

Lps siap je masak, terus teman ain buat homework.. ada sikit je homework yg dia lom siapkan.. dr dlm kete lg dia dah bising bgtau yg dia ada keje sekolah.. pastu sibuk nak tau tarikh lahir aku dgn abah dia.. rupa2nya dia nak isi dlm buku keje sekolah dia..

Lps dia dah siap buat keje sekolah, aku pun check balik apa yg dia dah buat.. nak check kot2 ada ejaan yg salah ke apa ke kann..


Sekalinya ini yg aku jumpa..

Amboii ainnnn.. best sungguh jawapan yg hang bg tu ye ain oittt.. cooking dgn shopping tu dah betul dah.. tp yg "eating" tu yg tak menahan tu..

Memang hang sungguh memahami apa kesukaan mak hang ye.. kekekke.. sabarrr jelah.. apalah reaksi teacher dia agaknya kan bila tgk jwpn ni nanti.. malas aku nak padam sbb itu jawapan yg dia buat sendiri..

Berbalik pada masakan aku td, aku tunggu kepulangan encik hubby dr maghrib sampailah ke isyak.. sambil2 tu layan drama korea kat channel 393.. layan citer Yes, Captain..

Sampai le citer ni abis tp encik suami masih tak balik2 umah lg.. tgk hp ada missed call.. aikk.. awat aku tak dgr bunyik..??

Terus call balik.. tanya dia kat mana.. katanya dia tgh meeting kat kedai Rahmath.. kedai rahmath itu ialah kedai mamak.. huhuhu.. sedih sungguh.. org buat surprise tp dia pi mkn kat kedai mamak lak..

Tp bkn salah dia pun sbb dia tak tau pun aku masak best2 utk dia pun arini.. nanti kang bila aku ckp awat tak balik mkn kat umah, kang dia ckp " larrrr mana lah tau awak masak best2 arini.. lenkali bgtau la awal2"..

Haihhh.. dah namanya nak buat surprise takkan nak bgtau kott.. tp org pompuan ni lak walaupun dah tau encik suami tu ckp tak tau yg kita masak, kita tetap nak muncungkan mulut panjang sedepa sampai leh sangkut hanger baju.. kekeke..

Kengkonon nak merajuk la tu sbb penat2 masak tp last2 mkn sorang2.. hahaha.. kesudahannya, aku nak mkn nasik jap lg.. makan sambil hentak2 kaki tanda protes..

Protes la sangattt, padahal encik suami tak balik lg nih.. tgh meeting kat kedai mamak lg nih.. haihhhh..


20 comments:

Zaila Mohamad said...

cantik tulisan Ain..tulisan anak jantan aku hampeh..hehehe

-iLLa- said...

adam balik skul pun membuta..tapi sblm tuh mesti kena p cr donut 3 ketui dulu...

wani said...

perghh.. kuatnya mak angkat anak smpai 3 org

Fazleyatul Aini said...

amboi letih btol, terbongkang je sume.hihi

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ila tak penah masak sup ekor.. smlm ila pun tany aamana apa 5 perkara yg mama suka buat lepas tgok fb ana. jawapan amana - masak, sidai baju, mandi, mandikan anak2 , pakai baju.. haha.. pakai baju? ada ke org tak suka pakai baju?

Yanti Suhaini Binti Ibrahim said...

Aini pun pi Giant Kota Damansara semalam.. tak nampak pong..huhu.. Ana pi kul berapa?:)

Suliana said...

Sdp tgk lauk kak ana. Dpt rasa keikhlasan memasak itu :-)

Ana Suzana said...

zaila..
apis pun masih senget benget tulisan dia.. agaknya sbb anak laki2 mcm tu kot.. kekeke

Ana Suzana said...

illa..
ana selalu beli donut gak.. tp utk ica je sbb ica yg suka donut.. balik sekolah mmg membuta sbb letih kot

Ana Suzana said...

che maneh..
angkat sorang2.. kalo angkat 3 org sekaligus mau tumbang.. ekkekeke

Ana Suzana said...

Lya..
ada masanya kalau ana letih, ana join terbongkang sekali.. tp masa sampai kat umah la, bkn masa tgh bawak kete.. hehehe

Ana Suzana said...

ila..
maksud budak tu suka pakai baju tu ialah maknya kuat melaram baju baru2 kot.. ekekke

Ana Suzana said...

Aini,
ana mcm biasalah, kol 2-3.30 ptg je kat situ.. pastu rushing gi sekolah balik

Ana Suzana said...

Suliana..
akhirnya akak yg mencekik sorang2.. kuikuikui

UMMI FARIS & FARAH said...

cantik sgt tulisan ain!!

Unknown said...

tulisan ain kemas n cantik kalah tulisan anak akak yg darjah satu.

yanamib said...

bdk2 jujur kak..klu dia kata hobi mak dia eating mmg btol sgt ler tuh..muahaha =P

sy pn suka nk majuk2 dgn hubby wpn bkn slh dia..kiki eh majuk tu tanda manja kn?lalala



p/s: kak nape xdpt nk pm akak kt fb?? =(

Ana Suzana said...

Ummi Faris Haikal..
mekasih aunty.. dia mewarisi tulisan maknya tu.. ekekke

Ana Suzana said...

Kak Huzaifa..
ana pun tak sangka ain punya tulisan sekemas gitu.. sib baik teacher dia dah kenal tulisan dia, kalo tak mau dia ingat mak dia yg tuliskan.. ekekke

Ana Suzana said...

Yana..
aikkkk.. tak leh nak msg ehh... adehhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...