NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, February 29, 2012

DeNgaR BuNyi ORaNG MeNgiLai

** gmbr beliau di atas takde kena mengena dgn citer aku.. just pinjam je.. ekekeke.. aku pinjam jap gambar hang ye encik kucing.. kihkihkih.. kena mintak izin, kang kucing ni saman aku lak kang sbb tak mintak izin..

Berbalik pd tajuk di atas.. korang pernah alami tak mimpi bercakap..? camne nak ckp ehh, errr mcm ni, korang sbnrnya tgh tido masa ni tp tanpa di sedari korang jugak mengeluarkan bunyi2 seperti bercakap..

Mungkin korang kurang sedari kot, hanya pasangan anda je yg akan sedar psl hal ni.. hehehe.. dan perkara ni berlaku pd hubby aku mlm td, eh tak, lewat pg td.. kikiki..

Antara aku dgn hubby aku rasa aku yg tido dulu kot.. mlm td aku tido sgt lambat sbb aku kelaparan masa nak tido.. nak turun dapur masak megi terasa malas pulak.. try gak guling2 utk tido..

Masa ni dah kol 2 pg.. akhirnya aku berjaya gak tido dgn menahan perut yg lapar.. sian aku kan.. kikiki.. tu pun aku rasa aku dpt tido lepas sejam bergolek2.. aku kalau lapar mmg payah sikit nak lelap mata..

Sedang aku lena, tetiba dgr bunyi org mengilai2.. tp yg mengilai ni suara lelaki.. so agak kasar sikit bunyi mengilai dia.. terperanjat aku tau masa ni..

Dah le aku susah nak tido sblm tu, tup2 ada org mengilai lak tepi aku.. tgk2 rupanya encik suami yg mengilai.. tp masa ni dia tgh tido.. haihhh.. aku syak dia mimpi ngeri kot sbb bunyik ngilaian tu mcm nak nanges pun ada.. kekekke..

Sbb takmo tido ica terganggu, aku tepuk2 manja mulut encik suami bg dia tersedar sket.. lepas aku tepuk2 manja encik suami stop mengilai.. aku pun sambung tido balik.. mujur berjaya.. tp lebih kurang 10 minit pastu hubby mengilai lg dgn lebih kuat..

Kali ni di sertai dgn sebutan kalimah " La ilaha illallah, Muhammadur rasulullah.." pastu terus beliau senyap.. meremang jap bulu roma aku..

Dlm hati aku terfikir awat dia ni..?? mimpi ape dia nih..?? bila makin byk persoalan yg kuar kat kepala hotak aku ni, aku terus takleh tido dah..

Niat hati nak kejut beliau jap nak tanya apa kesss..?? tak pun tanya beliau ape celoppp..?? ekekke.. tp memandangkan beliau dah senyap dan lenaaa je tido tanpa membuat bising, aku batalkan niat aku utk kejut beliau..

Tgk jam masa ni baru pukul 4.30 pg.. aku try golek2 utk sambung tido balik.. tp tak berjaya gak.. sampai subuh tau aku tak berjaya nak tido.. sabarrr jelah..

Dan hari ni aku adalah sgt lemau sket sbb tido terganggu.. pg td masa encik suami tgh nak bersarapan kat meja mkn, aku pun tanya terus kat beliau

"mimpi ape yang mlm tadi..?? bunyik mengilai2 sampai ayg terbgn tau sbb terperanjat"

Nak tau apa dia jawab..??

" abg mimpi abg tangkap hantu..( pastu terus dia ketawa kuat2 sbb lucu sgt kot)"

Cehhhh.. mimpi tangkap hantu rupanya.. sejak bila ntah dia ni tukar profession keje jd penangkap hantu..

Tp aku ckp kat dia, berdasarkan bunyi mengilai dlm tido tu aku rasa mcm dia yg jd hantu benonye sbb bunyi mengilai tu kuat sgt sampai meremang bulu roma aku.. kahkahkah.. adoilaaa.. lawak sungguh encik suami aku ni..

Pastu dia kata dia mimpi dpt pancing ikan paling besar.. tak pernah2 dia dpt ikan sebesar tu katanya... ish ish ish..

Padahal mmg selama ni pun kalau dia pi mancing ikan kecik pun tak pernah sangkut kat mata kail dia.. kehkehkeh.. at least berjaya mancing ikan besar dlm mimpi pun jd la kan bang.. adoi laaaa banggg... geli usus perut aku ketawa pg td tau..

Dah dahhh... malam kang jgn nak mimpi tangkap hantu lg.. very2 scary tau kalau org lelaki yg mengilai.. tak merdu langsung.. ekekeke

13 comments:

eyndayusoff said...

Hahahahahaha...lawak le hubby ana ni :-D

sudipVSsenduk said...

hehehe...

suami akak pernah berpantun dlm tido... ni mesti mimpi pergi meminang ni! amboi amboi amboooooii..

mamataya said...

lucu bangettt. keekekekekke

diana zainal said...

hmm..sama kes la pulak. saya pun ada beberapa kali hubby macam tu..siap berkungfu macam naruto (dahla dia memang suka naruto)..tapi dia pun ada mimpi tangkap, lawan hantu. kadang hantu tu tak masuk rumah, dia yang ajak masuk sebab nak lawan, apekes?.i dont know why..awal2 duduk rumah ni lagila dalam setiap minggu dia mimpi macam tu. kite yang takuttt sebab dengar dia berbunyi-bunyi.. mwhahaha..

zailamohamad said...

hahahaha

husben zaila pon pernah banyak kali juga mengigau..ada sekali tu dia cakap pasal benda kerja dia, ada sekali tu dia mengigau mengucap kes mimpi hantu..

macam2!! kita yang sebelah jadi mangsa..hahaha

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

menakutkan lah.. hehe..

yana halim said...

takut kot dengar orang mengilai nie. tak kira la lelaki ke pompuan ke....

kayrul-shah said...

aduh kelakar la..gelak guling2 baca nie...

HUZAIFA said...

kalau nak difikirkan takut pun ada lucu pun ada, tp kalau dah dok mengilai pagi2 buta ni mau lari malam ja jawabnya. k.efa pernah jadi cam ni, walaupun tido tapi dok bercakap itupun hb akak la yg cita, akak tido tak ingat dunia dah. kalau org utara, cakap mengigau..

ADEEYA said...

hahahaa. kalau me confirm dah gelak sorang2 tengok orang mengigau ni :D

Feesya said...

kak,

kalo mimpi dpt ikan besar tu biasanya nk dapat rezeki atau kejayaan besar tuh.. hihi

Zila bini Aje said...

Slalu org ckp kalu mimpi antu ade nak dpt rezeki....ikan besar tu pun...ana,dpt rezeki best jln lupe kwn2 alam maya ni...even x penah jmpkan...hihi...

Zila bini Aje said...

Slalu org ckp kalu mimpi antu ade nak dpt rezeki....ikan besar tu pun...ana,dpt rezeki best jln lupe kwn2 alam maya ni...even x penah jmpkan...hihi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...