NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, August 11, 2010

DiaRi MaLaM 1 RaMaDHaN

Hmmm.. awal kan aku wat diari ramadhan.. ehehehe.. kebetulan tgh free skrg ni.. tp jap gi nak tidooo...

Alhamdulillah, mlm pertama ramadhan aku dpt gak buat tarawikh.. walaupun tak dpt buat byk rakaat, tp aku dpt la jugak buat tarawikh.. cuma sayangnya tak dpt berjemaah dgn hubby..

Time hubby tarawikh, aku sdg sibuk nak tidokan alisya.. Hubby bertarawikh dgn Ain je.. Dan bila alisya dah tido baru aku dpt buat tarawikh sorang diri.. tu pun sedang aku solat alisya dah melalak pulak.. Aikkk, biasanya lenaaaa je tido.. ish ish ish.. cobaannnn...

Pas nyusukan alisya aku bersiap2 turun ke dapur pulak.. Nak watpe lagi.. masak utk sahur la.. aku masak simple2 je.. dan aku terlebih dulu tanya hubby aku yg dia nak mkn apa sahur nanti.. Yg penting 2 menu je.. jgn ngada2 nak lebih2 ye.. hehehe


Tengok la jam kol brp tu.. dah kol 1.26 pg tau.. ngada2 tul la alisya ni.. time ni lah nak nanges bagai.. biasanya kalo dah tido tu, dia akan bgn lg 2 jam kemudian utk nyusu.. mlm ni ngada2 lak dia.. haihhhh...!! sabar jelah..


Bahan2 nak masak dah ready dah tu.. ayam tu aku dah nyah bekukan start pukul 10 mlm td.. tu pun sib baik teringat.. kalo tak mmg keras kejung la ayam tu aku nak masak.. huhuhu..


Tgh2 pg buta baru nak cincang ayam.. keletang keletung aku cincang ayam kat dapur sorang diri.. ayam ni aku buat goreng je.. malas nak masak mcm2.. tak kose aku nak pikir masak apa.. goreng pun sodappp.. ehehe..


Pastu buat sambal telor spt yg hubby aku request.. kami ni kalo takde yg pedas2 tak lalu sgt nak mkn... padahal tauu tak elok mkn pedas2 selalu.. degil betul..!!

Dah, cukup 2 lauk je aku masak.. ringkas dan mudah.. sambil masak nyempat lg tu aku snap gmbr.. kehkehkeh.. sedang elok aku dah nak siap masak, kedengaran alisya melalak lagi.. grrrr.. awatlaaa tak lena dia tido mlm ni..

Kelam kabut aku tutup api, pastu simpan lauk yg dah masak tu bawah tudung saji, pastu angkut laptop bawak masuk bilik.. brp byk pastu daaa... hehe..

Nyusukan alisya lg dan bila dia dah tido aku pun buatla entry ni.. dan skrg entry aku dah siap dah punnn.. oklah, aku nak tido dulu yee... siang nanti aku apdet entry baru lg..

** harap2 terbangun la sahur nanti.. dah set jam kol 4.45 pg dah ni.. dan harap2 alisya tak kacau la time sahur nanti.. huhuhu


FADHILAT TARAWIH

1. Kelebihan Solat Tarawih Malam Pertama
Diampuni dosa orang-orang yang beriman sebagaimana keadaannya baru dilahirkan




5 comments:

superheroes' mom said...

Ramadhan Kareem to u and family :) Nyesal nya rasa I tak tarawikh malam tadi :( selalunya kalu tarawikh pegi masjid.. padahal boleh aje kalau nak buat kat rumah kan... ish ish... malam ni, InsyaAllah tak akan lepaskan peluang

Ana Suzana said...

Superheroes mom...
alololo.. xpe, masih ada peluang lg di mlm2 ramadhan yg lain.. ana pun dah lama tak gi masjid atau surau..tu yg buat kat umah aje..

LadyInAyu said...

sis, buat sambal telur hancur ke?..ada resepi x?..hehe..sbb nmpk mcm sedap n mudah utk sahur..

Ana Suzana said...

Ayu,
resepi mudah je.. just masak sambal mcm biasa dan taruk 3 bijik telor.. kacau2 siappp..!! hehe


tumis sambal sampai pecah minyak, masukkan air asam, garam, pastu telor..

LadyInAyu said...

oo, mcm smbal tumis la..nk buat2...tq sis..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...