NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, April 12, 2012

TeLoR Di DaHi aPiS

Ni kisah malam selasa lepas.. masa ni aku baru nak berehat2 kat depan tv sambil tengok citer korea aku.. yg anak2 aku masa ni lak tgk aktif main kejar mengejar.. lantak korang le asal bahagia..

Sekali sekala aku jerit2 gak sbb marah diorang yg banyak bergaduh dari bermain.. haihhh.. main kalo tak gaduh2 tak sah.. grrrrr

Tgh syok2 layan drama Yes, Captain tetiba dengar bunyi gedebuk benda jatuh kat lantai.. rupa2nya apis yg tersembam kat lantai.. masa ni aku tak mampu nak sambut dia sbb aku kat ruang tamu dan apis lak kat dapur..

Tau2 je dah gedebuk dah tertiarap.. meraung tak hengat budak tu.. aku dgn hubby pun bergegas larik kat apis.. haaa kauuuu, sebijik telor berbuah di dahi apis dah masa ni.. macam tu sekali effect dia.. mau tak meraung sakan budak tu..

Aku pun dokong apis dan ribakan dia kat aku.. ckp kat hubby suruh bawak ais batu secawan.. tinggal nak taruk air eskrem soda je lg dlm ais batu tu.. perghhh sedapnyee.. tp takdelah aku nak taruk eskrem soda.. ais tu aku nak guna utk tuam dahi apis yg dah benjol tu.. hehehe

Lps tuam2 kejap aku ckp kat hubby jom pi klinik jom.. nampak teruk sgt benjol dia masa ni.. ain dah nanges2 dah masa ni sbb aku soal siasat kat dia mcm mana apis leh jatuh..

Mau tak nanges budak tu sbb aku soal siasat dgn garang sekali.. hahahha.. sabar jelah.. tp aku tak lepuk ain pun.. mulut je pot pet tanya tu ini sbb nak tau salah siapa kann.. yg ica tak abis2 tuduh kakak dia yg buat.. batu api betul budak kecik ni.. kuikuikui..

Tanya apis memang tak dpt jawapan le sbb dia melalak je sbb sakit kann.. dah budak tu tgh sakit lg mau buat soal siasat lak kan.. hahahha.. makanya kitorang pun zasss berdezup gi kinik 24 jam berhampiran..


Elok je sampai klinik tgk2 takde org.. cantekkkkk..

Terus masuk register nama, padahal dah pernah dtg dah tp diorang tak jumpa lak rekod lama tu.. cettt.. lps register pembantu klinik tu ckp tggu kol 10.30 pm ye sbb skrg tgh tggu doktor lain take over.. pulakkkk..

Masa aku sampai tu ngam2 kol 10 mlm.. takkan nak tggu stgh jam kot sedangkan budak ni dah nanges2 kesakitan..

Hubby terus ckp takkan takleh nak ambik kes emergency mcm ni kot.. pembantu klinik tu ckp tggu jap dia pi jumpa doktor yg tgh berehat kat bilik.. pastu dia kuar dan ckp kitorang leh masuk jumpa doktor terus.. haaa mcm tulah baru betul.... huhuhu


Masa ni apis dah tak melalak dah.. dia cuma merengek2 je ngadu sakit.. doktor pun suruh baringkan kat katil dan check2 dahi dia.. suluh2 mata dia.. bising je mulut apis cakap silau lah.. hahahha.. sempat lagi tu bebel kat doktor..

Pastu doktor ckp mata dia ok.. benjol pun tak serius sgt.. cuma monitor kalau2 muntah dan dia lembikk je mcm tak aktif.. doktor bagi ubat minum tahan sakit je.. dan doktor ckp balik umah kang sambung tuam dgn ais batu.. baik doktorrr... berita paham.. over..


Sementara nak bayar bil apis ckp nak main2 jap kat dlm klinik tu.. haaa tu dah elok la kiranya tu kan.. hehehehe


Main la korang ye sementara apak korang pi gunting rambut kat kedai mamak sebelah.. menyempat lg apak korang tu ye.. kekekke..

Lps bayar bil terus berambus balik umah.. sib baik drama korea yg aku tunggu2 lom mula lagi.. hahahhaa... anak tgh sakit sibuk lak dia tunggu drama korea kannn..


Sambil tuam apis sambil layan drama korea bersama2 dgn hubby.. dulu laki aku bukan main lagi kutuk aku tau tak abis2 layan drama korea.. skrg dia pun dah 2x5 dgn aku.. hahahhaha..

Apis masa ni dah boleh senyum dah.. dah tak pening katanya.. tp aku tuam gak dgn ais lama2.. tuam sampai aku puas hati.. hehehe


Hasilnya sok pgnya time dia bgn tido benjol tu dah susut dah.. dah tak membonjol mcm mula2 kena tu.. lega sgt2..

Apis lagi la suka.. masa dia bangun dari tido dia pi tgk cermin dulu.. pastu jerit2 ckp kat aku benjol dia dah takde.. dia kata benjol dia dah mati bunuh diri katanya... hahahha.. apa2 jelah nak oitt.. janji dah sihat.. lega...

Alhamdulillah takde kecederaan serius.. seriau aku tgk.. tapi sampai skrg tak tau sape yang salah.. masing2 taknak citer kat aku.. cisss.. kena suruh detektif conan ni.. kuikuikui..

8 comments:

adarnadzmie said...

alahai besar nye bengkak tu... nasib baik dah surut... hehe:)

yana halim said...

kalau dah benjol beso mcm tu, akak pun seriau....huhu.

^*NaNa*^ said...

haha..lawak lah apis...benjol da mati bunuh diri..mujur tak ada pape yg serius ye...budak2 gitu lah kekdah nya..kalau tak cedera tak namanya anak jantan kan..harus ada nk buat kenangan..

syafisyifa' said...

Cian apis.syukur dh ok

Haryati::Faizal said...

nasib baik tak berdarah...alhamdulillah...elok dh pun..biasa la budak2 kan

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

besar benjolnya kan?

ADEEYA said...

Hehehe lwak lah pulak bila apis cakap benjol dia dah mati bunuh diri. Tp nampak betul benjol kat dahi dia tu :/

diari hati said...

besarnye benjol tu kak..nsib baek xde ape2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...