NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, June 24, 2010

LiKu - LiKu MeNgeJaR iMpiaN SeMaLaM..

Sape2 yg jd kwn aku kat facebook (FB) tentu tau status aku pg semalam kan.. Pada yg tak tau atau terlepas pandang, meh aku bgtau apa status yg aku tulis kat wall fb aku smlm..


** Klik gmbr utk besarkan image..

Status aku berbunyi mcm ni :
" HaRi Ni iMpiaN Ku BaKaL MeNjaDi KeNyaTaaN.. MuDaH2aN.. AmiNNnnn... (",) "

Dan mulalah sesi teka meneka berlaku.. dan paling tak boleh blah bila abg kandung aku si fauzi samad tu teka aku peknen.. wah wah wahhhhh... memandai je dia tu tauuuu..!!! Dan ada yg teka dgn jayanya.. tp saje tak bgtau bende tu betul.. huhuhu..

Pada yg teka pegi ZOO tu mmg betullah tu.. tahniah krn berjaya meneka dgn tepat.. tp aku takde hadiah la nak kasik.. kikikiki.. Meh aku cite serba sedikit ttg cite semalam.. :-)

Mlm sebelumnya sblm nak ke Zoo aku try tidokan anak2 aku seawal jam 11 mlm.. uikkk, awal ke tu... kikiki.. Yg pengsan dulu ialah Ain.. Hafiz lak pengsan 20 minit pas Ain.. Dan yg masih bertahan ialah alisya.. masih terkebil2 lom nak tido..

Aku nyusukan dia lg, pastu masukkan dlm buai kasi cpt tido.. tp dia masih merengek2 taknak tido.. naaaaaangesss je dlm buai.. aku pikir dia haus lg kot, so aku turunkan dr buai dan nyusukan lg.. pastu buaikan balik.. nanges lg..!!

Aku enjut selama sejam stgh wlpun buai tu buai karen yg leh enjut sendiri, dia nangessss jugak.. adehlaaaa.. tgk jam dah kol 2 pg.. turunkan dr buai dan nyusukan lg.. pstu buai balik kasik cpt tido.. nanges lg..!! uwaaaa..

Pastu aku angkat dia dan ajak baring kat tilam sama2 sambil nyusukan suh tido.. jam dah 3 pg masa tu.. pas nyusu dia boleh duduk dan main korek2 lubang hidung aku.. Grrrrr... rabak dah mata aku ni.. Dah la nak bgn awal nak gi Zoo.. memandangkan dia sibuk main korek2 mata dgn hidung aku, aku angkat dia masuk buai balik..

Enjut dlm sejam gak la tp dia nanges jugak takmau tido.. ni mesti gara2 dia tido ptg terlebih ni.. tu psl dia segar bugar je mlm2 hari.. huhuhu.. tgk jam dah 4.30 pg.. alisya nanges gak tau mau tido.. kali ni bkn dia je nanges, dgn aku sekali menanges tau... dah hilang sabar dah.. huhuhu..

Dan last2 aku angkat dia baring kat tilam balik, nyusukan lg dan biar jelah dia nak watpe pun pastu, nak korek hidung aku pun korek la..asalkan jgn terjun katil dah le.. dan aku tak tau dia tido kol brp sbb time tu dah jam 5 pg dan yg pasti aku yg pengsan dulu sblm dia.. huhuhu..

Bgn pg pun rabak je mata rasa.. tp sbb excited nak gi Zoo terus aku gagahkan jugak.. ecehhh... hehe.. Tp sblm gi ZOO kami ke tmpt yg paling aku tak minat iaitu LOWYAT.. tp aku buat2 jelah minat sbb kang laki aku xnak bwk gi ZOO kang.. hubby aku nak beli ipad kat situ..


Di sbbkan lom mkn lg, so kami mkn le kat gerai nasi ayam kat Food court lowyat tu.. dah licin baru nak snap gmbr.. lupa.. kekeke.. masa ni dah kol 2 ptg tp kami masih di lowyat.. hubby aku kata paling lewat 2.30 ptg berambus dr lowyat.. time ni dia tgh tggu ipad dia siap install ape tah.. aku pun tak tau..


alisya pun mkn nasik ayam.. aku bg dia sket2 je sbb kang sembelit lak, dia ni mana reti kunyah sgt, masuk mulut terus telan.. maklumlah gigi br 6 btg je.. Yg lg 2 org budak tu aku lupa nak snap..

Pas mkn kami berlegar2 je area food court sbb hubby aku gi naik tingkat atas utk ambik ipad.. tup2 dia kata lom siap transfer pe mende tah.. dia kata sikittttttt je lg nak siap.. perghhhh, lamanya rasaaaa.. sbb ZOO dah le tutup kol 5 ptg... aku asyik tgk jam kat hp aje.. jap2 aku sms tanya laki aku lama lagi ke.. dan dia akan jawab " sikitttttttttt je lg ".. huhuhu


Aku berlegar2 jap dgn anak kat tingkat 1.. bosan menunggu kat bwh.. tp laki aku tetap tak muncul2 gak.. dah bosan kat tingkat 1 aku turun kat food court balik.. hati risauuuu je tgk jam.. masa tu dah 2.50 ptg dah ..


Snap2 le gmbr food court.. saje isi masa..


Pastu snap gmbr ni.. pe lagik, dr dok melangut baik aku mkn jap.. aku pun order la New York Chicken..


Ni set yg aku order tu.. dah geget sket br ingat nak snap..hahaha


close up sket..

Pas mkn hubby aku still tak tak nmpk byg.. malas dah nak sms dia.. last2 aku angkut anak2 dok dlm kete je.. lgpun alisya dah meragam sbb ngantuk.. tulahhh, lg tu tido lmbt.. kan dah ngantuk awal.. grrrr...

Tunggu punya tunggu punya tunggu, kol 3.20 ptg br laki aku muncul.. uwaaaa.. lmbtnyeeee... gerammmmm sgt2.. nak merajuk pun tak leh, kang ada yg gi zoo jln kaki ni je kang.. hehhehe.. sabarrrrr sabarrrrrr...


Kuar je dr lowyat terus nak nanges.. wahhhhhh... mendungnyeeeee... mcm dah nak mlm la pulak.. walhal br kol 3.30 ptg.. harapan nak masuk zoo makin tipis dah rasanya.. tp perjalanan ttp diteruskan jugak..




Mendungkannnnn.. hati aku dah tak brp mengharap dah.. tp ttp nak gi zoo jugak2, kot2 la zoo kawasan lindungan dr hujan kannnn...


Kete dah mula byk masa ni wooo...



Akhirnyaaa.... hujannnnnnnnn.... sehujan hati aku yg mengidam nak gi zoo tp tak kesampaian...


Tp laki aku ttp penuhi hasrat aku nak gi zoo.. kami parking dpn pintu masuk.. laki aku cakap dr sini lg dah nmpk gajah, harimau bla bla bla.... grrrrr...


Lebat pulak masa ni tau... uhuhuhu..


alisya yg tak dok diam dlm kete..


Muncung je kannn.. sibuk nak naik elephant katanya.. cehhh..

Last2 kami pun balik je le.. dah stgh jam dok situ byg hujan nak benti pun tak nmpk.. makin lebat ada leee.. takpelah.. lenkali lah gi zoo pulakk.. sekiannn..

Tu je le cite aku.. maknanya impian aku masih lom kesampaian.. huhuhu..



11 comments:

Ena Mazly said...

Tak tau samada nak rasa sedih or nak rasa kelakar baca entry ni.... ehehehhe... tp semoga impian ana tercapai gak nnt... duduk le berjam2 dlm zoo tu.... kalau kat melaka ada night zoo, best....

mamataya said...

ana...sadisnyaaaa mengidam nak p zoo last x dapat..sabar mu ye..kalau ME kompem dah tarik mukaaaaa....kekekekekeke

OneSimpleMother said...

alah.. kesiannya.. tk dapat masuk lg zoo rupanya.. baru nk tgk gmbar2 haiwan2 tadi.. gi lenkali la ye..

shabiela said...

oo.. nk gi zoo rupanya.. sian kt mu.. xpe, cuba lg lenkali yer.. :)

Janna Wan Muhammad said...

alaa..sian anak..akak rasa macam leh rasa je mcm mana bengkek je hati ana kan? dah tu plak tgk langit pon mendung ..pastu ujan..aduhaii.....dalam hati pon ujan jugak...huhuhuh..sabor yer Na...

Ana Suzana said...

kak ena..
kikiki.. nak gelak ye.. impian tak hape2 kan.. kikiki

Ana Suzana said...

ME,
tak kose le nak tarik muka.. kalo tak hujan mungkin gak tarik muka.. ni sbb hujan so takleh nak slhkan lama kat lowyat.. kikiki

Ana Suzana said...

kak mas
ahaha.. zoo je punya psl..kikiki..

Ana Suzana said...

SHA,
ye sha.. pasti cuba smpai dpt..hehe

Ana Suzana said...

kak jannah..
ececehhh.. dah mcm madah pujangga la pulak ayat tu..kikiki

Zana said...

alalala....ciannya kat dia...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...