NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, January 19, 2010

ProGraM SeMaLaM

Sblm membebel panjang lebar, just nak bgtau.. kat umah aku skrg ada adik lelaki dan adik pompuan aku.. diorang berdua ni aku angkut masa balik kampung weekend tadi..

Aku pinjam diorang selama seminggu utk membantu dlm proses pemindahan brg2.. khidmat diorang amat2 di perlukan.. aku tak mampu wehh kemas sorang2 dgn gangguan 3 orang anak ni.. Dah le byk mende nak di buat.. huhuhu.

Smlm lps zohor kami kuar gi mkn kat taman melati, gombak.. mkn kat tempat biasa Restoren Rumah Thai.. punya jauh kami gi mkn kann.. hehehe.. yg tukang bawak kami ialah abg aku dr kampung.. turun KL semata2 nak tlg bawak aku beli brg sket.. rajinkan diaaa..

Alisya yg demam.. ada kawan2 kata maybe dia demam sbb nak pandai sesuatu kannn.. yeee, dia mmg demam nak pandai sesuatu.. skrg dia dah pandai takmau dgn org lain selain mak bapak dia je.. uwaaaa...

Kalau dulu aku boleh mintak adik2 aku tlg jaga dia tanpa ada tangisan pun.. tp sekarang, baru je adik2 aku dokong dia, dia dah melalak cari aku.. dgn nenek dia pun takmau.. huhuhu.. susahla mcm ni...grrrrr..


Camtu ke cara pegang sudu nak oiiitttt..

Budak bujang ni pun satu hal.. peel dia yg kadang2 bikin aku geram, suka sgt guling2 dan meniarap kat lantai kalo merajuk.. takleh kena tegur sket mulalah buat perangai..

Sifat dia sgt sensitif lately.. nak makkkk je.. mudah merajuk kalo kena marah.. bila dah merajuk dia akan sebut " makkk nak cucuuu.." wlpun masa tu baru je nyusu... ngada2 tau dia ni skrg.. selalu aku ugut nak bg lipas je kat dia kalo ngade2..


Snap sket gmbo mknn.. aku order 2 air lagi.. ekekke..

Satu air panas (horlick) dan satu lg air fresh oren.. nyusukan anak ni kena jg pemakanan sket.. dan smlm aku siap mintak nasi tambah lg.. sbb laparr.. abg aku siap gelar aku pirana lg.. cettt..!!


Order kopok ikan gak sbb nak bg hafiz ni senyap sket.. dia ni kalo ada mende utk di kunyah2, dia kurang sket buat perangai..


Order lauk simple2 je..


Dan dessert dia ialah aiskrim vanilla.. tak abis pun, sbb kurang minat mkn aiskrim..


Alisya dah start lalok time ni.. ngantukkk je tgk kami mkn.. ekekeke


Akhirnyeee.. tido gak tanpa ganggu aku mkn pun.. Alhamdulillah..


Tido pun masam muka.. hehehe


Adik lelaki aku yg ngade2 nak posing dgn ikan..
Awatt.. nak tunjuk kat tunang hang kaaa..??


Aparaaa.. dah nak kawen pun buat perangai mcm budak2 ke.. hehehe.. bln 6 nanti dia lak yg kawen.. huhuhu.. kenduri lagi.. (^_^)


Suasana dlm restoren ni.. xde orang lain melainkan kami.. hehehe.. Bkn sbb masakan dia tak sedap, tp waktu ofis hour time ni.. tu yg takde org tu .. masakan dia boleh tahan gak sedap..


Kuar dr kedai jumpa kucing kurus.. kalo zaman aku bujang dulu, aku akan cpt kesian bila tgk kucing2 mcm ni, dan aku akan bawak dia balik tinggal sama2 dgn aku..

Tu zaman aku bujang la kannn.. skrg aku dah berkeluarga.. dah takleh wat camtu sbb ada anak2.. lg satu, aku takut tak terjaga je nanti.. dah le kami selalu takde kat umah time2 weekend..


Aku bg dia mkn kopok ikan.. lauk2 lain dah abiss.. huhuhu .. sgt2 lapar nampaknya.. jap je dia abiskan.. pastu aku bg lg kopok ikan..

Bakri , mu tak nak ambik dia ke jd anak angkat.. hehehe.. mu kan suka kucinggg..


Aku pun suka gak kucing, hubby dan anak2 aku pun sukaaa.. tp kami tak boleh lg nak bela buat masa ni.. ada gak niat, cuma blm sampai waktunya je..

Bye2 kucing.. sory tak dpt teman mkn.. sbb kami perlu balik ke damansara waktu tu.. ada urusan lg lom settle.. kami pastu menuju ke kilang toyogo berhampiran dgn umah yg aku duduk skrg.. bkn umah baru ye..


Aku mencari mende ni utk packing brg2.. mudah sket klo simpan dlm ni..


Sempat posing dulu time tgh2 memilih tu.. kikiki
Hasilnya, aku beli 4 bekas je yg saiz besar sket.. brp ukuran aku tak pasti lak.. hehe..


Hafiz di tugaskan utk jaga alisya sementara aku bz memilih brg2..


Ni le tmptnya.. dkt je kat sri damansara ni.. sblh kedai GINTEL dan SSF..


Mcm2 ada di jual kat sini.. sgt best..


Pastu kami pun blah la kan.. cuma ada sedikit masalah masa nak bawak balik brg2 yg aku beli tu.. bonet penuh woo.. bkn sbb brg byk, tp sbb mende tu besar kannn.. huhuhu..


Tokey kedai tu siap tlg kami lg.. heheh.. terkial2 abg aku susun brg2 tu.. aku just tgk je sambil dokong alisya.. pastu apa lagi.. balik umah laa.. alisya dah penattt.. sian budak demam tu..

Sejak nak pindah ni, aku dah malas nak masak.. bz nak kemas brg2 je.. so, hari2 tapau mknn luar.. ehehehe.. ok.. abis dah cite merepek dari akuu..


18 comments:

hans said...

ana murah k kalau beli terus dr kilang?

Anonymous said...

wah buzy tul akak sejak nak pindah ter...yg pegang ikan tu samsul kan...masih lawak lg ye,tak berubah dr zaman sekolah lg kan...ustaz yusof pun tolong akak ye...okla tu..semangat adik beradik kan...

Ain said...

akak pun suka beli barangan plastik toyogo....

tahan lasak dan berkualiti...

harga pun tak mahal sangat kan...

Zana said...

alisya dah kenal org...hmm susah la nak soh org ngasuh pas ni, mesti berserabut rmh nak kemas, sibbaik adik bradik ada kan...

rasanya penah sampai kedai toyogo ni, masa sesat cari hytex grtu..muahahaha...brapa rm satu bekas tu ana?

LiAnA said...

bekas ni bagus beli.. lepan ni mcm2 mende boleh isi dlm tu..

Ana Suzana said...

Hans..
nak kata murah tu ana tak tau la pulak.. sbb jarang beli mende2 camtu.. so tak reti nak bezakan harga..hehehe

Papa meow said...

Eh dah pindah ke?, bestnyer heheh, aku x larat lg nak tambah kucing, dah ramai sangat kt umah ni ha....

Ana Suzana said...

anonymous,
ha ah.. Tu samsul dan ustaz yusof, diorang la yg byk bantu akak mcm2 bila hubby akak bz.. sanggup turun kl kalo akak perlukan bantuan..

Ana Suzana said...

Kak Ain..
bg ana yg jarang beli brgn toyogo ni tak tau nak kata mahal ke murah kak.. kdg2 rasa mcm mahal pun yer gak... :P

Ana Suzana said...

Zana..
yelah, dia dah kenal org.. selalu dia pandang lamaaa org yg pegang dia tu, pastu tercarik2 ana.. pastu apa lagi.. nanges leee.. pyh la bila dia dah tak mau org..huhuhu


yg ana beli rege tu antara rm42-rm62.. bergantung pada size..

Ana Suzana said...

KaK liana..
tulah, sgt bagus kan sbb mudah nak simpan..rasa teratur je kalo pakai mende ni..ana guna utk simpan baju2 lama dan menan2 yg tak pakai..

Ana Suzana said...

bakri..
hehehe..lom pindah lagi.. slow2 pindah brg dulu.. mau tolong kaaa..??

tak larat nak bela kucing lg dah ekkk.. tulah kan, dah ramai betul kucing hang jaga..

shabiela said...

ana, kita sama.. tp ku sumbat dlm kotak.. opis ku byk kotak.. ekekek.. seminggu ni ku mmg x msk gak.. mls kan..bz kemas brg.. ekekek..

Lia said...

mesti busy kan nak masuk umah baru ni.. senang kalau taruk brg2 dlm bekas plastik besar tu kan.
selamat berpindah ye..

Ana Suzana said...

SHA..
kalo dlm kotak ok gak. tp ku takleh sumbat sume dlm kotak, kang bersepah lak dlm stor.. yg ni ku sumbat sume dlm stor.. simpan brgn yg tak terpakai dah..

Ana Suzana said...

idzalia..
yupp..sgt bz.. time ni lah jumpa habuk merata2.. yg selama ni tersorok pun leh jumpa balik.. pastu mesti bersin sbb habuk2, pastu selsemaaa..huhuhu

eynda said...

Bab citer makan...akak terliur kat minuman...freshnyer nampak minuman tu...isskk...ni tengah dahaga rasanyer hehe....

Bab beli box....akak pun tengah plan nak cari benda2 cam ni...nak pack skit2....tak tau lagi sama ada kotak atau box cam tu...

Ana Suzana said...

kak eynda..
terliur yeee..hehhee..ana teringin sgt nak minum air tembikai.. dah lama tul tak minum..taknak minum sbb effectnye nak terkucil je kejenye kang..kekeke

Ana tak guna kotak sbb takde kotak kat umah ni..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...