NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, March 01, 2011

ReSePi SoS CHeeZy WeDGeS

Sape suka mkn cheezy wedges kfc sila angkat keninggg.. sedap kan sos diaaa.. aku kalo beli cheezy wedges selalu mintak sos lebih sket.. tp selalu mcm tak cukuppp je sos tu..

Prnh beberapa kali try wat sendiri.. tp tak menjadi jugak.. kikiki.. Haaa.. tp kali ni aku dah tau dah camne nak buat sos cheezy wedges yg rasanya sebijik mcm kfc .. siyesss.. tak tipuuu..

Apapun mekasih pada Wani sbb bg akak trial pack 2 peket utk akak try rasa sendiri.. dah 2 mggu dah aku dpt pek trial tu.. cuma bila nak buat je terus tak jadi sbb kentang goreng takde.. takkan aku nak cicah roti lak dgn sos tu kot.. agak2 arr kann..


Ni la pek nya.. berat satu pek ni ialah 200 gram.. Wani kata nama sos ni Sos Jalapeno..


Dgn 200 gram ni korang leh buat 3 @ 4 kali dan leh mkn ramai2.. harga sepeket RM12 sahaja..


Td aku try buat secawan kecik..

Cara buatnya pun senang giloss.. memula korang masukkan serbuk tu dlm cawan atau mangkuk atau apa2 jelah utk sukat berapa byk korang nak buat..


Pastu tuang dlm bekas khas mcm mangkuk..


Pastu masukkan air panas ke dalam mangkuk yg mengandungi serbuk sos jalapeno td..

Sukatan air panas ialah mengikut sukatan yg korang guna isi serbuk sos jalapeno tu.. mcm aku td kan guna cawan kecik.. so aku guna cawan tu jugaklah utk sukat air panas..

Maksudnya : secawan serbuk sos jalapeno di bancuh dgn secawan air panas.. pastu gaul hingga sebati..

Cara aku td lg mudah.. masukkan je serbuk tu dgn air panas dlm blender.. pastu blend sekejap je.. haaa.. siappp..!! cpt pun cepatt.. pastu tak la berketul2 kalo kita kacau tak sebati.. tp tu cara aku la kannn..


Ni dia sos cheezy wedges aku.. superbbb.. sedappp.. sebijik mcm kfc punya..!!


Kalau terpekat korang leh ejas sendiri taruk air panas sket2.. okeyy..!!

So sape2 berminat nak beli serbuk sos jalapeno ni korang leh email kat Wani sendiri ye.. korang bgtau le dpt info psl ni dr blog aku.. Ni email dia :

airasymiatafani@gmail.com

Dan korang leh jugak jenguk blog WANI.. menariknya kat blog dia tu dia ada kasi resepi buat kentang wedges tu jugak.. aku nak gak cuba buat tp kentang bijik tarakkk.. lenkali aku nak try la resepi dia..


Tadi aku mkn dgn ni je.. sedapppp..!!!



24 comments:

atie @ ejay said...

mmg best!
atie dah cubahttp://nicemamaforever.blogspot.com/2011/02/potato-wedges-with-jalapeno-cheese.html:)

edane said...

ohww sedap erk. nantim boleh cuba buat jugak..

ana said...

hubby akak mmg suka bangat dgn cheesy wedges kat kfc ni.... :-)

ana...kalau slim melim n kecik molek mcm ana selalu makan kentang ngan benda alah ni okey la..kalau akak...adeh...seram nak bayang rupa akak nnt....huhu...

biology teacher said...

ana, sgt bagus la..memang dok cari dah resepi ni..sgt bagus la beliau!!!!1 chaiyok

Ikin said...

Uuuuu...tq sanagt2. Tq tq...muah mmuah. Suka sangat dengan cheezy wedges nih...

Fysa Ismail said...

wahh best2...my mum mmg favar die ni...nak g terjah wani pulak lak.. hehe tq kak share info ni

Pemerhati Dunia said...

Wah, bestnya... saya sudah angkat kening...saya hendak beli jugaklah kak, saya pun peminat setia cheezy wedges ni.

Ana Suzana said...

atie @ ejay,
sedap kannnnnn..

Ana Suzana said...

etiey..
sedappp.. komfem tak nyesal kalo beli..

Ana Suzana said...

Kak neisya..
ala kak, bkn hari2 kita bedal kentang tu kann.. kekeke..

Ana Suzana said...

teacher..
takyah pening2.. beli je sepeket.. siapppp.. heheheh

Ana Suzana said...

ikin..
amboii.. kiss2 ye.. kekekke.. pi beli pi.. leh buat sendiri..

Ana Suzana said...

Umi aiz..
sama2.. pi beli ye.. try rasa sendiri.. sedappp

Ana Suzana said...

pemerhati dunia..
beli cepatt.. komfem tak nyesal..

Unknown said...

as salam kak ana...
nape xleh nk klik link Wani yg akak buat tu ekk?
nk tgk resepi potato wedges yg die buat tu..
ari tu lupe nk salin..

Kasih Salina said...

dalam pek ni dah ada cheese siap2 ke ana? cantik la kalo camtu.. mudah kerja just tambah air jer.. sape yg x gila gan cheezy weges KFC tu.. pasni nak order la..

Unknown said...

sedapnye.. sy pon suka cheezy wedges ni.. tp masih ragu2 dgn sos jalapeno pack,

INAI said...

saya xtau pulak sos jalapeno tuh boleh buat wedges punya sos. mmg biasa npk pack jalapeno to kalau pergi jusco kat market diorg cuma saya xberkesempatan nk tengok ada tanda halal atau tidak. kalau ada, alhamdulillah, buleh la sye try satu ari nanti!!

faris afiq said...

market lain2 x de ker jual sos jalapeno ni???

Riena said...

kat pasaraya xda jual ke??

dian pixy said...

sy ada jual rm14 je utk 200gm .admin tlg promot ye..terima kasih ..https://www.facebook.com/pages/Dian-cheeze/189230317858559

Rara na mitsu said...

Terimas kak kongsi...

MELODIILHAM said...

Saya ade jual rm12 tok 200g. Sms 0162305301

MELODIILHAM said...

Saya ade jual rm12 tok 200g. Sms 0162305301

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...