NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, January 06, 2011

AiN Di HaRi PeRtaMa SeKoLaH

Aku lom cite lg kan mcm mana reaksi ain masa hari pertama sekolah semalam.. hehe.. sbnrnya aku mmg dah leh agak dah apa yg akan berlaku.. ngeh ngeh ngeh..

Aku passing Ain kat teacher dia dlm jam 1.20 tghari.. masa tu teacher dia dah ada tunggu kat tangga.. pas Ain salam aku sempat lg ain ckp " mak jgn pegi mana2 tau.. mak tggu kakak dlm kete je tauu.." hahaha

Pastu tgk air muka dia berubah mcm sedih, mcm nak nanges.. tp aku buat mcm tak nmpk je.. lambai2 tgn kat dia dan terus heret budak 2 org ni masuk kete..


Masa nak ajak ica dgn apis masuk kete punyalah susahhh.. masing2 melalak nak kakakk nak kakakk.. sedih gamaknya berpisah dgn kakak.. aku pujuk pun tak phm2 jugak.. nak jugak kakak dia.. haihhh


Ni situasi masa mak bapak masing sibuk tggu anak masing2.. yg tudung ungu berbaju biru tu teacher diorang.. dia sibuk passing anak2 pada mak bapak masing2.. tp kenalah tunjuk kad dulu sbg bukti..


jeng jeng jengggg.. masa yg di tunggu2 dah tibaaa.. tak sabar nak tanya dia tu ini.. hehehe


Masa dia salam aku, aku perasan mata dia sembab.. haaaa.. ni mesti nanges ni kannn.. aku tanya la dia kakak nanges ke kat sekolah td.. dia diammm je.. senyummm je..

Hmmm.. musykil gak ni.. awat dia senyum2 lak.. aku tanya lg nanges ke tak..?? dia senyum lg.. ishhh, tak puas hati tul aku.. terus aku tanya teacher dia.. teacher dia kata tak nanges.. aikk.. mcm tak caya lak.. kikiki.. aku still anggap teacher dia tak pasan kot sbb ramai sgt murid.. hehe


Cuba tengok.. mata dia sembabbb sgt.. aku tau sgt kalo dia pas nanges mcm mana.. yelahkan.. aku kan mak dia.. hehe

Masa dlm kete dia pun start la cite tu ini.. dr penceritaan dia mcm dia rasa seronokk sgt2.. okeylah tu kan.. kira meleset la kot tekaan aku.. dan kiranya betullah kot cikgu dia kata tak nanges.. baguslah kalo mcm tu..

Sbg mak kita kan yg terlebih excited tanya tu tanya ni.. mcm tu la aku semalam.. asyik tanya byk soalan sampai ain tak terdaya nak jwb panjang2.. dia cuma jawab yeee.. yeee.. iyeee.. wakakakka..

Dan lg sekali aku tanya soalan cepumas kat ain.. " kakak ckp betul2 dekat mak kakak nanges ke tak tadi masa kat sekolah..?"

Dia senyum lagi tp kali ni dia jawab betul2.. " kakak nanges.. heeee.. kakak nanges carik makkk.. nape mak tak ikut kakak gi sekolah.. tp mak jgn ckp kat abah tau.. nanti kakak maluu.." kahhh kahhh kahhh..

Kan betul tekaan akuuu.. hehehe.. tp aku cite gak kat abah dia.. terus kami gelak ketawa je.. kuikuikui..


Ni bila dah sampai umah.. cuba tgk apa jd.. huhuhu..


Ni ica punya keje.. dia tak mkn, dia cuma tabur2 mcm bg ayam mkn.. kekeke.. takpelah, vakum kan ada.. apa susah.. dan smlm jugak aku dah bersihkan kete aku..

Oklah.. dah kol 10.30 pg dah ni.. nak prepare bekfes hubby dan anak2..



6 comments:

kasihibu said...

comel ain bertudung.. ;p
pandai malu ye..sweetttttt ;p

irmaputri said...

seronok nye...ain dah skool...mama sibuk mengalah cikgu besar

DeQWa said...

sonok tgk ragam/kerenah anak2 kak ana....mcm2 ragam....kelakar pun ade....

erienz said...

pengalaman anak masing2 mcm2 citer...harap lps ni ain x nangis lagi..

yats said...

Seronoknya ada anak baru start skolah.. =)

ibuayu said...

dah bersekolah ain..lepas ni hafis pulak sekolah.rasa2nya kalau hafis mesti nangis kuat kan..keh3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...