NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, January 28, 2011

EnTRy CaMpuR - CaMpuR

Hahaha.. pening jap kepala nak pikir bubuh tajuk aper.. yelah, sat kang mulalah merapu meraban citer yg kuar dr tajuk.. kikiki..

Sejak 2-3 hari ni aku malas pulak nak usung kamera ke hulu ke hilir.. yele, asyik melepak kat lokasi yg samaaa je.. sampai bosan dah aku nak snap.. tp bila aku tak bwk kamera ada je yg berlaku.. mulalah terasa rugi sbb tak snap.. huhuhu

Ohye, buat kawan2 yg rajin masuk blog aku yg tak seberapa ni mekasih di ucapkan.. yg baru pertama kali singgah tu aku ucapkan slmt berkenalan.. hehe.. sebenarnya aku nak mintak maaf byk2 kat sape2 yg aku rasa bersalah sgt2..

Yang pertama aku nak mintak maaf pd sesiapa yg email atau sms aku utk mintak tlg ajar itu ini, ajar buat blog, ajar ttg nuffnang.. huhuhu.. serius bkn aku sombong utk tidak menolong kalian.. tp sejak anak sekolah ni aku sgt2 terkejar2 masa nak hadap tenet lama2...

Dulu lain, dulu byk masa nak ngadap laptop.. skrg ni aku yg termengah2 kejar masa.. masa tu kan emas.. hehe.. jgn korang pikir aku kedekut ilmu lak tau.. ni aku apdet blog ni pun time org sume tgh lena tido.. padahal skrg dah kol 2.50 pg ni..

Rutin harian aku samaaa je hari2.. bgn pagi je terus gi dapur.. siapkan sarapan suami.. sambil2 tu monitor anak2 yg masih lena melalui baby monitor.. ketung ketang ketung ketang kat dapur, bersih2kan apa2 yg patut.. pas suami gi keje aku uruskan anak2 lak.. aku mandi pg pun belum masa tu.. ala, aku mmg malas mandi awal2 pg.. kekeke

Suap anak2 mkn sblm siap2 nak gi hantar ain ke sekolah.. aku suap sbb taknak tmbh byk keje.. kalo diorang suap sahih le bersepah2 sana sini.. dah satu hal lg nak mengemas kann.. pg mmg kelam kabut..

Mcm biasa, paling lewat kena kuar umah kol 12.50 tghari.. pastu drift laju2.. takdelah laju sgt pun.. laju sket je dr beskal.. kekeke.. tekan minyak sampai mengaum2 enjin kete aku tau.. tu tanda dah lmbt sgt la tu.. tp aku sokmo dok lane tgh je.. cilok2 lane kanan pun kejap2 je.. kang kalo menten lane kanan kang ada je kete belakang yg naik2 kan lampu.. hahaha..

Aku jarang terlambat hantar ain gi sekolah.. hanya 2 kali je lewat sampai.. tu pun sbb jalan jemmm.. kalo lmbt sampai sekolah kang mulalah si ain tu bising pung pang pung pang mulut dia kata nanti teacher dia tutup kelas tak bg dia masuk.. mandaiiii2 je ye.. cehhh..

Pas hantar ain mulalah aku menggagau tatau nak pi mana.. tp selalunya aku dating dgn hubby dulu lunch sama2 kat kedai mkn biasa.. tp kalo dia meeting aku takdelah pi mkn kat kedai tu.. tak best mkn sorang2 walaupun apis dgn ica leh temankan.. diorang berdua tu bkn temankan namanya.. tu tlg peningkan.. kah kah kahhh..

Pas mkn biasanya aku lebih suka pegi mana2 shopping kompleks yg berdekatan.. sbbnya senang nak cari surau.. yg keduanya dpt bwk anak2 main2 menan dulu.. tp tulah.. bebudak nih mana pernah puas kalo ajak main2.. sokmo nak melalak tiap kali aku kata jom balik ambik kakak kat sekolah.. cis cis ciss..

Ok.. aku jugak nak mintak maaf pd yg tag2 aku utk join apa2 contest kat mana2 blog, pastu ada yg bg award pun masih lom sempat wat entry psl tu.. aku harap sgt jgn la korang ingat aku sombong nak join mana2 contest.. taknak lah ada yg ckp, alaa dia buat contest sibuk suruh org join.. tp contest org dia takmau join lak.. huhuhu..

Bkn camtu tau.. nak apdet utk entry kat blog sendiri pun tercungap2 nih.. harap2 korang paham ye.. aku blogwalking pun tgh2 pg buta ni.. kdg2 sambil tidokan anak aku baca blog2 yg berapdet.. tp jrg sgt aku tgglkan komen.. suka jd silent reader mcm korang jugak.. ahahaha..

Ohye.. ptg smlm pas ambik ain balik dr sekolah, aku berdezup bwk kete balik umah sbb ada mamat sorang ni tepon aku.. katanya dah ada kat depan rumah.. huk alohhh.. awal beno ko sampai.. sape suruh sampai awal2.. padan muka kena tggu aku lama2... kekeke..

Tak le lama beno.. dlm stgh jam mcm tu la kot.. mujur jalan clear.. so dlm 20 minit je dah sampai umah..

Mereka ni lah yg tggu aku dpn rumah.. model Osim tu terpaksa aku edit.. seksi bebeno.. ketumbit kang mata korang.. kekeke


Masa utk memunggah brg utk di masukkan dlm umah.. kelam kabut aku alih brg2 dlm umah utk beri laluan diorang masukkan brg tu..


Ni lah mende alah tu.. hampir sebulan order baru dpt.. sbb beli menatang ni lah kami dpt voucher jusco rm630 tu..


Kusi urut sblm ni bg kat mertua aku.. manakala kusi urut mertua aku yg hubby aku belikan dulu passing kat org tua aku kat sekinchan pulak.. so sama2 merasa ada kusi urut..

Dah la wei.. penat la pulak nak taip panjang2.. entry bercampur2.. kikiki.. mata dah ngantuk ni.. dah kol 3.20 pg.. kalau ada yg nak gi ice room kota damansara roger aku ye.. hehehe



7 comments:

akiratoriza said...

Salam...
xper ana sy phm as mom mmg sentiasa bz melayan anak2 n bz dgn rutin kat uma yg mmg tak penah nk sudah... sy tetap setia bc n3 ana every day tau! cuma lau ana tak hapdet rs ala nape ana tak hapdet nih... huhuhu...

neway, hati2 dlm setiap yg ana buat..
kusi gintel 2 lau dh taknak guna leh bg sy pulak... hihihi

farah fauzi said...

lepas nih bila dah penat leh la duk kat kusi urut tuh..hehe

Zatil said...

hi ana, melayan budak2 ni mmg PENAT and PENING..tapi alhamdulillah puas hati..dari anak bibik jaga or g skool naik van/bas, lagi kita susah hati :)

iNa said...

wah..kosi tu sungguh menarik..

Azmie & Vivie said...

Salam,kak ana. Saya sgt suka baca blog kak ana. seronok dan terhibur membaca =).

Cikgu Yus said...

wah...syoknya ada kusi osim nie..bila laa..saya dpt merasa juga nie..hehehe

Beautiful Salina said...

oh sampai jugak osim tu, ingatkan lama bebenow

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...