NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Showing posts with label ain. Show all posts
Showing posts with label ain. Show all posts

Friday, January 07, 2011

HaRi KeTiGa AiN Di SeKoLaH

Arini sempat masak lauk sket utk mkn tghari sbb ada adik aku kat umah.. kang kalo aku tak masak kang kebulur lak.. aku dgn suami takpe, kami pandai cari mkn sendiri.. hehe..

So berbekalkan apa yg ada di dlm freezer, aku masak je lah sesimple yg boleh.. nak cepatttt.. huhuhu.. start masak kol 10.30 pg.. lmbt mula masak sbb aku masih teragak2 sempat siap ke tak kalo aku masak nih..

sib baik sempat walaupun termengah2 nak siapkan anak2 dan diri sendiri pas siap memasak.. aku rasa mcm hape je aku masak pg tadi.. cincai boncai sumenye.. ahhh.. lantaklah.. tu je yg aku boleh buat.. huhuhu


Ni sambal udang yg tak menarik langsung warnanya..


Telor dadar separuh hanget sbb api kuat sgt .. wakakaka


Ayam kfc smlm yg aku panaskan guna mikrowave je..


Lauk sardin

Tu je aku masak.. hahaha.. pas mkn masing2 bersiap nak ke sekolah.. hubby aku lak gi keje pas solat jumaat.. so sblm gi sekolah salam dia dulu mcm biasa.. ambik berkat..

Dalam kete aku byk kali pesan kat ain jgn susahkan cikgu lg tau.. jgn nanges2 lg mcm semalam.. sian mak dgn cikgu pening nak pujuk ain.. ain just diam je bila aku ckp.. pastu dia tanya aku knp kena sekolah lg mak.. kan dah sekolah semalam.. huhuhu..

Sampai je dpn sekolah terus parking kete dpn kete org.. terpaksa blocking kete2 yg parking tu sbb dah takde parking.. kalau ada pun jauhhhh nun di sana.. tak kose aku nak menapak jauh2 dgn bebudak ni..

Dan mcm yg dah di duga, ain mula peluk pinggang aku takmau lepas.. asyik sebut nak makkkk.. nak makkk.. kebetulan pulak takde teacher yg selalunya tggu kat tangga utk ambik budak2 yg mak bapak hantar.. terpaksalah aku yg naik atas jugak hantar ain ke kelas..

Bkn aku takmau hantar, tp kang lain jadinya kang.. ain masa ni dah start nanges dah bila aku pujuk suruh masuk kelas.. apis pun nanges jugak.. apis nanges bkn sbb aku nak hantar dia ke sekolah.. tp dia nanges sbb terhantuk besi tangga masa naik tangga.. ekekeke.. apiss apisss..

Ica pun nanges jugak... nanges sbb nmpk gelungsur yg dia selalu main tu.. takkan le aku nak kasi dia main lak.. ni kan sekolah, bkn nursery.. kikiki.. makanya melalak la diorang secara berjemaah mcm selalu.. mcm2 jenis tangisan leh dgr masa tu.. hahaha..

Yang pasti, karenah mereka bertiga membuatkan aku terkenal di kalangan teacher2 GA.. sume tau akulah mak kepada budak2 yg kuat melalak ni.. aku tiap kali jumpa teacher2 GA ni aku selalu ckp minta maaf byk2 kalau anak aku menyusahkan diorang..

Bg aku teacher2 GA kat situ bagus2.. sume friendly dan pandai handle budak.. cuma ada sorang tu je yg tiap kali aku jumpa mesti dia masam muka.. lebih2 lg bila dia nmpk anak aku melalak kuat2, aku senyum kat dia, tp dia masam pulak.. tetiba hati aku tersentuh dan tersentap masa tu..

Adakah kerana tangisan anak aku menyusahkan dia.. terasa mcm aku pulak nak nanges masa tu.. tp aku pendam je.. tgh ain masih melalak masa tu aku suruh je teacher dia tlg tarik tgn ain dr aku.. mmg bertambah kuat ain meraung nak ikut aku.. aku hanya mampu tgk aje dan terus dokong ica dan apis turun tangga..

Sampai anak tangga paling bwh aku masih boleh dpt dgr tangisan ain.. huhu.. sedih lak tp aku kena kuatkan semangat.. yg apis lak ckp kat aku " mak, kakak nanges carik mak.. kakak rindukan mak.. mak ambik lah kakak balik.." nanges2 dia masa ni tau.. syg tul dia kat kakak dia..

Terus aku bawak budak 2 org ni masuk kete.. tarik napas jap relaks2 dlm kete.. tetiba terbayang muka wanita yg masam muka td.. aku terus capai hp aku dan dail nombor GA.. padahal aku masih berada kat dpn GA masa ni..

Aku call dan bercakap dgn sape aku taktau.. yg pasti aku cuma luahkan apa yg ada dlm hati aku masa ni.. betul atau tak tindakkan aku aku tatau.. yg pasti aku nak luah gak biar perasaan aku lega sket..

Aku ckp la kat org yg jwb telefon tu.. cikgu barangkali.. aku ckp la yg aku ni mak kpd budak yg asyik nangesss je tiap kali masuk kelas.. aku ckp dlm nada sedih tau.. bkn ckp mcm org komplen tak puas hati tu tau..

Pastu aku ckp yg aku nak mintak maaf lg sekali sbb perangai ain yg mcm tu.. aku ckp terasa mcm susahkan cikgu2 je sbb asyik nak kena pujuk dia nanges.. dah le dia nanges bknnya sekejap.. cikgu tu kata takpe, yg sesi pg lg byk yg nanges katanya.. lg teruk dr ain pun ada katanya..

Lega sket hati aku bila cikgu dia kata mcm tu.. aku ckp lah yg aku ckp mcm tu sbb ada sorang hamba Allah tu masam muka bila tiap kali dia nmpk anak aku melalak.. masam mcm tak suka dgn budak2 yg jenis kuat melalak ni.. dpn parents lak tu dia wat mcm tu.. aku terasa mcm anak aku ni menyusahkan je masa tu.. sedih..

Pastu cikgu tu pun ckp minta maaf kat aku.. dia kata ada gak ibu bapa lain yg komplen psl hal ni.. dia kata tu bkn cikgu GA.. dia cuma helper je.. sib baik helper.. tp apa salahnya kan kalau kita tunjukkan air muka yg manis dpn mak bapak yg hadir kat situ kan.. takdelah org slh sangka mcm yg aku rasa..

Takpelah.. aku dah abaikan pun psl tu.. hati lega bila cikgu2 kat situ layan anak aku dgn baik walaupun anak aku wat peel.. mekasih buat sume cikgu2.. ohye, masa aku berbual dgn cikgu tu kan, aku nanges wehh..

Sib baik aku ckp tak tersedu2, kalo tak mesti cikgu tu leh detect aku nanges.. pastu mesti cikgu tu cop yg ain kuat menanges mcm mak dia rupanya.. keh keh kehh.. ntah knp air mata aku kuar begitu mudah masa tu.. tp aku mmg cengeng gak orgnya.. tak caye..?? tanya le laki aku.. dia lebih tau... hahaha

Ok.. di pendekkan cite, aku ambik ain balik sekolah tepat kol 3.30 ptg.. masa ain kat sekolah aku hanya gi kedai mkn je.. nak gi tmpt lain dah tak tau nak ke mana.. lgpun masa cpt sgt berlalu..

Pas ambik ain aku terus berdezup gi Jusco kepong.. target utama nak abiskan voucher yg rm600 tu.. sok kan last day.. sok tak leh gi jusco sbb ada urusan lain.. tu yg aku gi jusco gak ptg td.. dah le kawasan tu jem gilos...

Konon2 nak guna voucher tu shopping baju2 aku.. sekalinya tak dapek leee.. anak2 aku nak tu nak ni.. hmm.. takpelah, belikan utk anak2 jelah.. baju aku lenkali pun takpe.. pakai je duit elaun sendiri..


Ni gambar setelah abis merembat.. apis dgn ain ambik set golf.. mcm biasalah, warna hijau le pilihan apis..


ica pilih botol barney.. tu dia sibuk suruh aku isi air dlm tu.. ish2x.. bayar pun belum lg tau..!!


Aku rembat gak carseat baru utk apis.. rege carseat ni rm259 selepas less..


Pening woo cashier tu kira duit voucher tu.. berkali2 dia kira..


Penuh troli sbb brg2 sume jenis gabak2.. huhuhu.. sume pandang aku je masa ni.. mana taknya.. dah le sorang diri urus anak2, pastu beli brg besar2 lak tu.. kikiki


basikal biru utk ica.. basikal hijau utk apis.. apis dah ada beskal tp dia nakkk jugak.. so ambik jelah.. yg lama tu pun dah rosak sket..


ku sampai pening nak beli apa semata2 nak cukupkan duit voucher tu.. sempat le aku rembat baju ica 2 helai..

Total aku shopping td rm595 brp sen ntah.. ada belen lg rm30 duit voucher.. tak sangka lak voucher aku tu rm630 sumenye.. ingatkan rm600 je.. tp tak dan aku nak pilih brg2 dah.. semput aku layan bebudak ni yg dah mula penat nak balik.. cpt2 tarik troli dan tolak stroller dan heret anak2, terus gi byr tiket parking.. dan terus tekan lift naik tingkat 2..

Jalan dah start jem gile dah masa ni.. main cilok2 je sana sini.. ica melalakkk je nak nyusu.. ain tido.. apis lak mengelamun.. Alhamdulillah selamat sampai umah dlm kol 6 ptg.. pas loading anak2 aku kuar dr kete aku terus gi seksyen 13 ambik adik aku yg bongsu lak.. anak2 aku adik aku yg korea tu yg jaga kat umah.. tak kose nak bawak..


ni yg aku beli td


beskal ica


beskal apis


Anak patung ica


menan ain


suka budak ni bila dpt lemari mekap..


botol ni ada 3..


baju ica

Tu jelah kot nak cite.. aku takde daya nak citer lg dah.. ntah ape2 kan karangan aku arini.. sok nak rest je kat umah.. hubby pun bz sgt2 mggu ni.. maybe takde jln2 la kot.. hihi



Thursday, January 06, 2011

HaRi Ni LeBiH MeNcaBaR DaRi SeMaLaM

Tarik nafas dalam dalammmmm.. hembusss.. tarik lagiiii.. hembusss.. tu lah yg aku buat agar kesabaran aku tidak hilang masa anak2 aku sume buat hal di sekolah tghari td..

Knp semua..?? hehe.. okey, meh aku cite.. arini sbnrnya aku dah bincang2 dgn pengetua GA nak hantar apis belajar sekali.. memandangkan apis dr semalam beriya2 benar nak gi sekolah so apa salahnya aku try hantar dia jugak..

Tp aku sbg ibu yg sgt2 memahami karakter anak bujang aku tu maka aku mintak pengetua GA berikan peluang utk anak bujang aku tu sertai orentasi walaupun belum register lg sbg student kat situ..

Bkn aku taknak daftar terus, tp aku sgt2 risau kalau yuran dah byr full payment tp apis lak buat hal taknak sekolah.. abis tu camne tuh kalo dia x nak..? kan ke susah tu..

So pengetua tu kata dia izinkan, aku just bayar rm238 je utk first month trial dulu.. ok.. deal.. aku setuju.. tp aku tak byr pun td.. aku ckp sok aku byr yee.. ongkos tak bwk byk td.. cukup2 makan je.. kikiki


** ni gmbr kat pizza hut bdr sri damansara

Masa aku tgh kung kang kung kang dgn pengetua, anak2 aku tgh leka main slide.. ica pun sama.. seronok woo dia.. pastu pengetua tu pun ckp apa kata puan balik dulu sementara mereka tgh leka bermain ni..

Aku pun angguk tanda setuju.. terus dokong ica senyap2, ajak ica kuar ckp nak pi beli menan.. ica ni pun satu hal jugak.. kalo terus dokong waktu dia tgh syok main mmg akan melalak la dia tu karang.. sib baik td dia ok bila dgr kata aku nak belikan menan..

Masa kuar dr GA tu aku doa byk2 agar apis okey je bila berjauhan dgn aku.. dan satu lg yg merisaukan aku ialah dia dgn kakak dia akan di pisahkan kelas mengikut umur masing2..

Dia kan mana boleh berjauhan dr kakak dia.. huhuhu.. mintak2 lah dia ok nanti.. sape tau kann tetiba dia behave lak kat kelas..

Aku baruu berjalan kuar dr GA dlm 200 meter mcm tu kot tetiba bergegar peha aku.. bergegar sbb hp aku berbunyi kat poket suar.. ekekkee.. aku sangkakan encik suami yg call aku.. yelah, dia pun sama dok risaukan apis.. anak bapak la katakannn..

Sekalinya pengetua yg call aku.. ahh sudahhh.. apis dah wat peel la tu kot.. aku terus tanya knp.. teacher dia ckp ain melalak cari adik dia sbb dia nak adik dia dok sekelas dgn dia.. la pulakkkk.. si kakak yg nanges rupanya.. aku dok jangkakan apis yg melalak..

Nak taknak aku pi la patah balik gi GA.. sib baik tak jauh aku jln.. tp semput la jugak sbb aku kan dokong ica.. tak bg dia jalan sendiri sbb takut jatuh lg.. sampai je kelas ain aku pujuk dia elok2.. yelah, takkan dpn cikgu dia aku nak jd hulk pulak kan.. kenalah kaberline.. kikiki

Ain masa ni mmg meraung2 tak hengat lak.. dah mcm histeria pun ye gak.. ish3x.. anak2 org lain mana de yg nanges pun.. anak aku je yg terlebih2.. huhuhu.. ain peluk aku kuat2 taknak lepas tau.. ica masa ni sibuk punggah menan dlm kelas kakak dia tu.. dah mcm dia lak yg belajar.. elok je dok bersila sambil sepahkan menan.. kikiki

Masa ain tgh melalak2 ni aku mintak cikgu dia tlg tenangkan jap sementara aku nak pi intai apis kat tingkat bawah lak.. dr tingkat atas aku dah dgr sore apis nanges2 sebut nak kakakkkk nak kakakkk.. alahai, syahdu sungguh.. mcm aku pun nak nanges sama.. huhuhu

Aku tak masuk dlm kelas apis, aku just diri kat luar tepi pintu je sambil dgr dia nanges teresak2 cari kakak dia.. dia tak nmpk aku, kang lg melalak kang.. tp aku agak terkilan gak sbb teacher dia tak berusaha nak tenangkan anak aku..

Maybe bkn salah cikgu tu jugak sbb dah time dia ajar budak2 yg lain.. tp takkan la biar budak tu nanges sorang2 kat penjuru kelas tanpa perhatian.. komfem la anak aku tu akan nanges berterusan sbb takde yg pedulikkan dia.. huhuhu..

Nak taknak aku merayu kat cikgu kelas ain suruh ambik apis bawak masuk kelas ain.. kot2 la boleh meredakan suasana.. mmg kecoh masa tu dgn tangisan 2 org anak aku.. masa apis nmpk aku dia lg bertambah sedih.. siap ckp kenapa mak sanggup tinggalkan apis... apis rindukan mak.. aduhai.. sebak lak..

Nmpk gaya dia mmg tak ready lg kot nak sekolah.. so aku ajak apis dgn ica kuar dr GA je.. aku masa ni mintak maaf byk kali kat pengetua GA sbb susahkan diorang je dgn karenah anak2 aku.. masa ni ain tak benti2 nanges lg tau walaupun dah jumpa apis.. dia pulak sibuk nak ikut balik takmau gi sekolah.. huhuhu.. parah sungguh mcm ni..

Tepon hubby ngadu pasal ni, dia pun terkejut jd mcm ni.. Last2 aku nekad tinggalkan je Ain walaupun dia tgh sakan melalak sambil tarik2 kaki aku tak bg tinggalkan dia.. sib baik pakai suar.. kalo pakai kain lagi haru.. kekeke..

Masa ni aku mmg serah bulat2 kat cikgu2 dia tlg pujuk dia.. sian pulak kat cikgu2 dia yg terpaksa handle anak aku yg mcm2 peel tu.. mmg jasa guru terbaikk..!! budak 2 org lg tu aku angkut gi pizza hut je.. tp sebelum tu aku bawak pi kedai belikan menan sorang satu..

Beli menan sbb nak suruh benti nanges, apis mmg tak benti2 nanges dr kuar GA sampailah dpt menan baru stop nanges.. ica lak nanges sbb dia sibuk nak main menan2 dlm kelas kakak dia tu.. ish2, sabarrrr sabarrrrr..


nmpk tak kete aku kat ner.. hehe.. sib baik senang dpt parking... kebetulan ada org nak kuar waktu aku lalu dpn tu.. kalau tak mmg hazab woo cari parking..


sementara tggu mknn sampai aku bg depa main dulu..


sian tgk hidung ica..


lengang je pizza ni.. ni kat tgkt atas.. punyalah gayat sbb curam sungguh tangga dia.. dah le aku angkut 2 org anak kecik ni..


Aku order air belah kiriii sekali tu..


ni ha air dia.. minum tak abis pun.. rasa bergas2 perut aku.. kikiki


ni air ice chocolate apis.. dia tak minum pun sbb dia kata air ni besar sgt.. kah kah kah..


arini chicken soup.. pening hirup byk kali.. MSG punya psl kot..


spagetti carbonara utk ica dgn apis.. kongsi2 je..


utk budak2 ni jugak.. bungkus sket utk ain sekali..


ni pizza aku size small je.. tp tak mkn pun.. tak lalu nak mkn.. padahal dr pg aku tak jamah apa2.. peel budak2 ni tadi buat aku hilang selera nak mkn.. bunyi perut mmg always bergema la.. tp ntah, selera hilang terus..

Pas bg budak2 ni mkn terus cpt2 gi skul ain balik.. masa ni dah nak kol 3.30 ptg dah.. terasa cpt sgt masa berlalu sbb byk masa dah di guna utk pujuk ain dgn apis masa kat skul td.. tu psl rasa sekejap sgt kot..

Masa aku sampai ain dah siap2 tggu kat luar dgn pengetua GA tu.. nmpk ain happy la pulak.. dia nmpk je aku terus cite mcm2 yg dia belajar masa kat kelas td.. dia kata dia belajar lukis2, belajar main komputer dan mcm2 la.. haaaa.. elok la pulakkk.. ish2x.. hairan sungguh..!!


Sbg upah, aku bawak diorang pi Mcd utk main2 kat playground..

Tp sblm tu terpaksalah beli satu set mknn sbg buat syarat.. kang apa kes dtg situ just nak main2 je kan.. dah le masa aku bukak je pintu mcd tu sume staff2 kat kaunter sebut selamat datangggg beramai2.. harus le kena beli kalo mcm tu kann.. kuikuikui


ica dpt kawan baru.. org chinese.. sorang ckp chinese sorang ckp melayu.. ekekke..


adik beradik yg kamceng dgn aku dan anak2 aku masa ni.. yg dak pompuan ni siap suruh aku dokong2 dia lg.. time aku nak balik pun dia tarik2 tgn aku tak kasi balik.. kikiki


mesra kan diorang..


hepi je sume masa ni.. aku dah mcm babysitter dah masa ni.. dah mcm guru tadika pun ye sbb melayan karenah kanak2.. kekeke



Stgh jam je aku bg chance diorang lepak sini.. pastu ajak balik cpt2 sebab hujan dah renyai2.. fuhhh.. panjang sungguh karangan aku arini.. boleh dpt markah A tak nih..??? hehe.. alaaaa, mesti korang baca sekali lalu je kannn.. cis cis cissss..




AiN Di HaRi PeRtaMa SeKoLaH

Aku lom cite lg kan mcm mana reaksi ain masa hari pertama sekolah semalam.. hehe.. sbnrnya aku mmg dah leh agak dah apa yg akan berlaku.. ngeh ngeh ngeh..

Aku passing Ain kat teacher dia dlm jam 1.20 tghari.. masa tu teacher dia dah ada tunggu kat tangga.. pas Ain salam aku sempat lg ain ckp " mak jgn pegi mana2 tau.. mak tggu kakak dlm kete je tauu.." hahaha

Pastu tgk air muka dia berubah mcm sedih, mcm nak nanges.. tp aku buat mcm tak nmpk je.. lambai2 tgn kat dia dan terus heret budak 2 org ni masuk kete..


Masa nak ajak ica dgn apis masuk kete punyalah susahhh.. masing2 melalak nak kakakk nak kakakk.. sedih gamaknya berpisah dgn kakak.. aku pujuk pun tak phm2 jugak.. nak jugak kakak dia.. haihhh


Ni situasi masa mak bapak masing sibuk tggu anak masing2.. yg tudung ungu berbaju biru tu teacher diorang.. dia sibuk passing anak2 pada mak bapak masing2.. tp kenalah tunjuk kad dulu sbg bukti..


jeng jeng jengggg.. masa yg di tunggu2 dah tibaaa.. tak sabar nak tanya dia tu ini.. hehehe


Masa dia salam aku, aku perasan mata dia sembab.. haaaa.. ni mesti nanges ni kannn.. aku tanya la dia kakak nanges ke kat sekolah td.. dia diammm je.. senyummm je..

Hmmm.. musykil gak ni.. awat dia senyum2 lak.. aku tanya lg nanges ke tak..?? dia senyum lg.. ishhh, tak puas hati tul aku.. terus aku tanya teacher dia.. teacher dia kata tak nanges.. aikk.. mcm tak caya lak.. kikiki.. aku still anggap teacher dia tak pasan kot sbb ramai sgt murid.. hehe


Cuba tengok.. mata dia sembabbb sgt.. aku tau sgt kalo dia pas nanges mcm mana.. yelahkan.. aku kan mak dia.. hehe

Masa dlm kete dia pun start la cite tu ini.. dr penceritaan dia mcm dia rasa seronokk sgt2.. okeylah tu kan.. kira meleset la kot tekaan aku.. dan kiranya betullah kot cikgu dia kata tak nanges.. baguslah kalo mcm tu..

Sbg mak kita kan yg terlebih excited tanya tu tanya ni.. mcm tu la aku semalam.. asyik tanya byk soalan sampai ain tak terdaya nak jwb panjang2.. dia cuma jawab yeee.. yeee.. iyeee.. wakakakka..

Dan lg sekali aku tanya soalan cepumas kat ain.. " kakak ckp betul2 dekat mak kakak nanges ke tak tadi masa kat sekolah..?"

Dia senyum lagi tp kali ni dia jawab betul2.. " kakak nanges.. heeee.. kakak nanges carik makkk.. nape mak tak ikut kakak gi sekolah.. tp mak jgn ckp kat abah tau.. nanti kakak maluu.." kahhh kahhh kahhh..

Kan betul tekaan akuuu.. hehehe.. tp aku cite gak kat abah dia.. terus kami gelak ketawa je.. kuikuikui..


Ni bila dah sampai umah.. cuba tgk apa jd.. huhuhu..


Ni ica punya keje.. dia tak mkn, dia cuma tabur2 mcm bg ayam mkn.. kekeke.. takpelah, vakum kan ada.. apa susah.. dan smlm jugak aku dah bersihkan kete aku..

Oklah.. dah kol 10.30 pg dah ni.. nak prepare bekfes hubby dan anak2..



Wednesday, January 05, 2011

BuSy SuNgGuH MaLaM TaDi

Malam td aku tido lewat.. kol 2 pg baru leh golek2 atas katil.. byk keje umah yg aku kena siapkan awal2.. gosok baju skrg ni bkn setakat baju keje hubby je, skrg dah bertambah dah baju yg nak di gosok awal2..

Baju ain, ica dgn apis kena gosok jugak skrg ni.. baju aku pun sama gak.. kena prepare awal2 supaya first day ain nak ke sekolah takdelah kelam kabut sgt.. harap2nya begitulah kan..

Kemas umah pun kena buat sebelum tido.. selalunya mmg aku kemas sume sblm tido pun.. tp sblm ni kalo penat aku leh postpone je kemas sok hari.. skrg rasanya kena kemas gak b4 tido.. so takdelah byk keje aku nak buat bila bgn pg2.. tggl nak masak dan kemas sket2 je..

Kalo sume bende nak siapkan pg2 mmg mcm tak sempat lee.. dgn nak siapkan anak2 lg.. nak bg mkn lg.. perghhhh.. moga aku dpt urus masa dgn bijaknye.. dlm sibuk2 tu sempat gak aku taip entry kannn.. keh keh kehh.. tak boleh blah tul.. kikiki


Ustazah alisya yg skrg suka sgt bertudung sejak balik dr giant semalam..

Maklumlah, beli tudung pun kat giant kann.. tp dia ni kejap pakai kejap bukak.. bila bukak je tudung tu mak aihhh, berpeluh2.. basah kepala dia.. ekekeke

Malam td jugak aku siapkan keperluan utk ain gi sekolah arini.. sume seperti yg teacher dia suruh.. aku ikutt je le apa yg di suruh.. hehe


Ni baju utk standby yg teacher suruh bawak setiap hari..

Teacher tu ckp kot2 la dia muntah ke, kotor ke dan mcm2 le yg memerlukan baju lain utk di ganti.. so aku pun buat la seperti yg di suruh.. baik cikgu..!!


Buku2 ni yg aku collect smlm..

Byk kali aku pesan kat ain tlg jgn conteng buku ni mcm buku sendiri.. dgr cakap teacher.. jaga buku elok2.. bla bla bla..

Sampai pening ain dgr ceramah aku.. aku pun pening gak nak ceramahkan dia sampai dia paham.. kah kah kah..


Ni kotak pensel yg aku baru beli kat Giant semalam..

Main ambik je pttern apa pun.. janji yg mudah utk ain bukak tutup.. ni pun byk kali aku pesan jgn bg kat kawan lak.. jaga elok2.. tgk la tu, pemadam pun brand giant.. hehehe


Sekalinya gambar otomen daaaa.. hahahaha

Ain byk kali komplen tau nape tak ambik kaler pink.. dah tuuu ni aje yg aku rasa senonoh sket.. yg lain tu susah sket nak bukak tutup.. ekekeke..

Takpe, kang aku jumpa yg lg lawa kang aku belikan lain la.. ohye, apis pun ada gak kotak pensel.. dia pilih kaler biru.. dia ingat menan agaknya sbb ada otomen..


Ni la uniform ain.. tetiba dpt 2 helai lak.. maknanya lg selai la lom dpt..


Ni pensel kaler ain.. walaupun GA dah sediakan td aku belikan jugak..


Yuran bln 1 aku dah settlekan pun semalam.. sebulan rm238#


Ni la gambar yg aku pi cuci kat giant semalam.. tetiba kat belakang tu ada muka apis separuh.. wakakakaka.. mesti teacher dia pelik kang.. ekekkeke


Name tag ain yg perlu di pakai setiap hari


Selitkan gambar kat tag dia.. gambar tu cikgu dia nak sbnrnya.. nak taruk dlm beg kang ain terlupa pulak.. tu yg aku taruk kat situ je bg cikgu dia nmpk.. hehe..

Yg paling penting mak bapak pun ada kad jugak tau.. tiap kali nak ambik anak balik dr sekolah kena tunjuk kad tu dulu.. kalo takde kad takleh ambik.. sumenye utk keselamatan anak2.. baguskan.. =)


Ni beg aku.. dlm ni ada pampers, baju spare apis dgn ica, minyak yuyi, sikat, bedak.. alamakkk.. beg ain lupa lak nak snap.. huhuhu.. ain pakai beg barbie.. dah lamaaa dah beli beg tu..


Ni botol air masak ain.. lupa lak taruk sticker..


Ni lak baju2 yg dah ready di gosok.. selama ni gosok baju hubby je.. skrg tidak lg..

Okeylah.. kang ada kesempatan aku cite lg ye..



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...