NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Sunday, October 08, 2006

Saat2 pregnant...






Mengimbas kembali ketika mengandungkan ain dulu2.. cam sekejap sahaja masa berlalu.. dulu ain dlm perut, tp skrg dah ada dpn mata... waktu mengandung dulu pun perut tak le besar sgt..kecik jee... kandungan usia 7bln pun cam 5 bln.. semua org tegur "keciknyee perut" .. nak buek camno, bkn aku leh ejas pun perut aku ni... hihihi.. yg paling best masa pregnant ni ialah makan.. seolah2 falsafah aku ketika tu "hidup utk mkn"...wakakakaka.. sib baik hubby aku ikutt jugak apa je kehendak aku... mkn ape je yg aku nak..mkn mmg bestttttttt...ekekeke..

Dan feel aku time pregnant dulu ialah mesti nak mkn kol 3 @ 4 pagi... entah knp time tu je mesti lapar yg amat... seolah2 seharian tak mkn... di sbbkan aku lapar, hubby aku pun terpaksa la ikutkan jugak kemahuan perutku.. maklumlah, ni kan bakal anak sulong kami.. so, lepak kedai mamaklah jwbnyee..mamak aje yg glamor buka kedai mkn 24 jam ni... mkn time tgh2 pg buta adalah satu kewajipan utk aku masa tu..

Berat aku yg paling last sblm bersalin ialah 48.5 kg.. sblm pregnant 38 kg.. kurus yg amat.. tp hubby aku tak komplen langsung pun.. dia terima aku seadanye..tu yg aku syg sgt kat dia ni.. wlpun peluk bini rasa mcm peluk rangka ayam, tp dia ttp xkisah... cuma dia sllu tertanya2 dan pelik, aku ni jenis kuat mkn, tp mana pi semua mknn2 yg aku telan tu.. mkn byk tp kurus gakk..ekekkekeke...jwpnnye..."ontahlahhh..."

Rindu rasanye nak pregnant balik..tp tunggu ain ni setahun lah dulu... period pun lom dtg2 lg sal aku breastfeeding sepenuhnye... tp camnepun kena ttp berhati2, kot2 la...ekekeke..tp kalau dah rezeki aku tak tolakk...anak2 lah pengikat kasih syg suami isteri...tak gitu..!!

1 comment:

iena said...

singgah jenguk blog akak.. akak ni dah anak 3 pun tengok mcm anak dara aje lagi..hehe.. masa kahwin umor brape kak yg berat 38 tu? mcm sy laa. tp, sy skrg umor 20. tp sy x kawen lagi laaa. hehe. sy pun slalu fikir mana pergi semua makanan yg sy mkn. dh la sy pun kuat mkn tp x naik2 jgk berat bdn..huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...