NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Sunday, October 08, 2006

Permata hati kami...







Nama : Ainul Mardhiah bt Mohd Rizan
Birth : 21 Januari 2006 (sabtu) bersamaan 21 Zulhijjah
Berat : 2.47 kg Pnjg : 49 cm
Lokasi : Hospital Selayang kelas

Pada 20hb Januari 2006 (Jumaat), aku rasa mcm tak sedap perut jee... sakit camne pun aku tak tau.. nak kata sakit bersalin tak tau sal takde pengalaman.. tp aku ttp relax je mcm takde apa2.. kalau nak bersalin pun aku tak kelam kabut dah sal brg2 sume dah siap2 dlm kereta.. due lmbt lg.. tu yg aku tak kisah sgt..hubby aku lak ada meeting pg tu, dia pun risau gak nak tinggal aku sorg2... tp aku ckp pegi jelah meeting tu... aku ok je..so dia pun pegi gak le..meeting penting tu..

Habis je meeting hubby aku balik umah balik..risau agaknye...aku still ok cuma rasa gelisah sikit, mcm tak senang duduk.. nak tido pun tak dpt...hubby aku ajak terus gi spital, tp aku taknak sal kalau takde apa2 penat je ke sana...hubby aku call anak buah dia yg br bersalin bln sudah nak minta pendapat..tak psl2 hubby aku kena sound dan anak buah dia minta aku di bawa terus ke spital..so, kami pun terpaksa pegi dan hubby aku tpaksa kantoi smbhyg jumaat...kes darurat takpe...

Kat spital adegan seluk2 tang bwh pun dilakukan..check2 rupanya dah terbuka 2 cm... nurse tu siap tanya aku lg nak dok spital terus atau nak balik...dgn konfidennye aku ckp nak balik...pastu nurse tu suruh aku t/tgn borg kalau apa2 berlaku aku takleh slhkan spital...aku fikir semula, dan bincang dgn hubby.. so keputusan aku dok jelah spital..aku bkn apa, aku buat keputusan nak balik umah sal aku nak masak sup tulang coz hubby aku request sehari sblm tu..bhn2 pun dah beli dah..tp nak buek camno, keselamatan bayi dlm kandungan harus diutamakan..sian hubby aku tak dpt mkn sup tulang...huhuhu...dan lg satu yg aku fikirkan ialah pasni aku tak dpt mkn best2...huwaaaaaaaaa...sib baiklah hajat aku nak mkn cendol kat HILLS wangsa maju dah kesampaian...ekekekeke...

Mak aku dr kg pun dtg dgn segera... terkejut dgr berita aku dah masuk spital..aku ttp aktif cam biasa masa kat spital..ada 4 katil dlm wad aku..semua dah bersalin kecuali aku..aku lak sibuk borak2 dgn diorg yg dah bersalin..tlg timang2 baby diorg skali..hihihi..di pendekkan cite aku dibawa ke wad bersalin jam 4.40 am..dah call hubby siap2 suruh dtg..sib baik umah dekat je dgn spital..5 minit je hubby dah sampai..kol 5.12 am lahirlah bayi pompuan dgn kaedah normal tanpa sebarang kesulitan..hanya 2 org yg bertugas uruskan aku masa tu..sbnrnye kitorg taktau langsung jantina baby dr start aku peknen..scan byk kali tp tak jugak tau..pompuan rupanye.. patutlah malu nak tunjuk...ekekekke...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...