NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Sunday, October 08, 2006

Juadah berbuka puasa..



Hari ni kami berbuka puasa di rumah spt biasa.. Dlm bln puasa ni kaum hawa lah yg paling pening sal hari2 kena memikirkan menu yg istimewa setiap kali berbuka.. utk sahur tak berapa kisah sgt coz biasanye apa yg di mkn ketika berbuka, mknn itu jugaklah yg di mkn waktu sahur... kalau aku lak, bile pening memikirkan nak masak apa, aku akan tanya hubby apa yg dia nak mkn... so, segala permintaan dia akan aku tunaikan..yg penting bhn2 ada utk memasak..
So, arini punya menu hubby nak mkn lauk ikan siakap.. hubby yg gi pasaraya cari brg2..aku cuma list kan aje..cam biasalah, start operasi memasak jam 5 ptg.. arini mudah sikit nak masak sal hubby ada tlg tengokkan si ain tu.. kalau tak kelam kabut dibuatnye.. mana nak lyn dia main lg, nak msk lg... tu pun sambil2 msk aku lyn la jugak... Arini masak simple je.. aku masak ikan siakap sweet sour, sambal telor, dan kangkung goreng belacan serta ulam kacang panjang..
kol 6.40ptg siap semua urusan di dapur, aku pun terus uruskan ain lak..mandikan dia dan tukarkan baju tido sementara menanti waktu berbuka..siap je uruskan ain aku biar dia main sendiri dlm walker dan ngadapkan muka dia dpn tv.. aku dgn hubby dah standby kat meja mkn, apalagi..azan je kami terus ngapppp...!! Doa buka puasa ttp baca tau..hehehe...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...