NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, July 21, 2010

HaFiZ YaNg CeNgeNg....!!!!

Budak ni kan, sejak akhir2 ni selalu buat aku gerammmmm sgt2.. peel dia yg dulunya ok dah berubah menjadi cengengggg sgt.. sensitif sgt.. nape ekk..?? ke sbb dia takde geng lelaki kat umah ni selain bapak dia la kann.. hmmm..

Takkan aku kena tanggal IUD ni semata2 nak carikan dia adik lelaki.. ehehe.. nanti dulu la ye.. kasi rahim ni rehat dulu.. setiap tahun proses anak.. kekekeke.. kesihatan pun penting gak kannn.. tp aku tetap bercita2 nak anak ramaiiii.. opsss...lari topik lak.. kikikiki

Berbalik pd cite hafiz, dia ni selalu nanges.. tiap2 hari nanges.. asal celik je mata dari tido terus nanges.. tgh tido pun boleh nanges tau.. Grrrr... sabarrrrrr jelah aku..

Pastu dia ni sibuk nak jalan2, ajak aku bwk dia jln2.. tapi baru je naik kete terus nanges kata nak baring dan nak tgk barney kat umah.. apa kesss... dlm kete pun boleh pasang tp dia takmau lak.. ngada2 tauuu..!!


Dan setiap kali dia bgn pagi, dia mesti nanges kuat2 nak susu... dah mcm kewajipan dia lak nak melalak setiap kali celik mata.. selagi tak siap susu tu dan sampai ke mulut dia, selagi tulah dia sebut2 nak susu sambil melalak guling2.. ntah apa2 kannn.. sabo la sket.. huhuhu

Dan aku lah yg paling malas nak bancuh susu pg2.. bila dgr je suara apis nanges2 mintak susu, aku terus tarik alisya yg tido sebelah aku dan paksa alisya nyusu walaupun dia tgh lena masa tu.. alisya breastfeed so senang sket kann... terkebil2 la alisya tu nyusu dlm lena.. keh keh keh..

Nak tau sbb apa aku wat camtu, sbb aku nak ngelat dr bancuh susu anak.. saje nak suruh hubby yg bgn buatkan susu anak.. memula aku tgk hubby aku leh sabar lg dan tetap taknak berganjak dr tempat tido.. last2 dia bgn gak sbb suara hafiz nanges bikin kami sume takleh tido.. hahaha..

So berjaya taktik aku utk ngelat buat susu, hubby le yg kena buat sbb dia tgk aku nyusukan alisya.. huahuahua... kelam kabut laki aku buat susu.. yg hafiz lak kalo nmpk abah dia yg bgn buatkan susu dia melalak sambil ckp " Nak Mak Je Buat Susuuuuu.. Nak Mak Jeee.." ckp sambil melalak..

Dan aku pun balas la, " Kalau Mak Buat Susu Mak Taruk Lipas... Nak Lipas Takkk..??" hahahah... pemalas tul aku kan... sbnrnya hafiz tu ngada2.. kalo aku la yg buat dia tetap nanges dan sebut nak abah je yg buat susu.. korang tengokkk, manyak cekadak kan ini budak.. chaitttt..!!

Cepatlah berubah nak oittt... rindu hafiz yg dulu2, kalo nak susu elokkk je mintak.. dah le kuat melalak skrg ni, siap guling2 kat lantai lak tu.. pastu penakut kalo bunyi guruh kuat.. adehla.. kamu tu dah la hero nak oittt.. kang mak kejar lg dgn kepala ayam kang baru tau..!!

16 comments:

sLEEping BEauty said...

diorg nak membesar mmg mcm2 perangai .. aduiii

harap2 bersabar ...
hehe

MasLieNa said...

sabaq la kak..anak nak membesar..:)

aNa SuZaNa said...

SB,
yeee sbg ibu kita sentiasa bersabar. Kurang sabar tu sekali sekala ada gak la kan.. Kekeke

aNa SuZaNa said...

Masliena..
Ehehe.. Yeye.. Akak sabarrr.. Hehe

Noreen said...

sabar yea kak...
kejar gan kpala ayam hihihhi...
takot lari.....

noor said...

ala...hafiz tu tak pueh bermanja..coz dah ada adik kecik....tu la pasal kot..hehe
tp kan ana, org kata kalo anak nama ada "fiz" nih mmg ler lasak skit n ngada lebih...cam anak aku la nama nafiz...no 2 gak...salah skit nangis n kuat merajuk.....heheh

aNa SuZaNa said...

Noreen..
kadang2 lps kurang sabo tu baru akak leh bersabo.. kehkehkeh

aNa SuZaNa said...

Noor..
Rasanya ain dulu pun mcm tu kot masa hafiz masih kecik.. cuma dah tak berapa nak ingat sbb tau2 je dah anak 3.. byk urat2 ingatan dah putus.. kikiki

Aza Suhaiza said...

ana .. klu budak kuat nangiss nie org jawa kata budak menyek/gembeng .. heheheh .. samala ngan anak pompuan sy tuuuuhh .. mmg kuat nanges .. sepesen perangai ngan hafiz .. hehhehe

Danny Neza said...

salam sis..hahahha..
peel ank sis ni sama ngan ank sye tau..sejibik..klu nk susu tu melalak mnhempas2 kaki..slagi x dpt, x diam..kot pukul 3pg pun dibantainya cam tu..kadang2 cam ggrrrr jer tau..tp sabar jer la..klu ada org sakit jantung, trus kna attack kat situ jugak..hahhaha

b.O.n.d.a said...

eh eh..spesen la! =p
herO sulung saya pun sama..
selagi kita blOm bangun buat susu yg dia nak, selagi tulah dia nangis..
nangis buat2 lak tu!
=p

aNa SuZaNa said...

Aza Suhaiza..
rupanya ramai sepesen anak2 kita ni ye.. kikiki

aNa SuZaNa said...

Danny neza..
itulah, tak taulah kalo org lain yg jaga anak2 kita, mau pengsannnn kot.. ekekeke

aNa SuZaNa said...

Bonda..
sama lah dgn hafiz, walhal dia tau yg susu sedang di buat.. tp nakkkk jugak menanges.. kelam kabut di buatnya..

Team Eisya Collection said...

sis...sama la ank sis ngn sya..
memalam buta time sepi tuh tetibe jek leh bantai melalak dah la suara tu ala2 tarzan..kadang2 rase bingit jek pala..
bkn kt umh jek wt prangai cmtu..
kt tmpt public pn tak kire tmpt..sumenye bantai nangis..isk,mmg bikin hypertension cmtuh..hangin jek kepala otak dengo anak2 ni nangis kan..huhu

RuHiL said...

ana td dok google citer ana pasal iud..ter baca pasal n3 ni.. mmg akak tegelak.. ada jugak org macam haku.. suka ngelat nak buat susu.. mmg baby aleeya jd mangsa paksaan isap susu sbb akak slalu malas nak layan ngada2 anak dara akak yg melalak klu mintak susu.. huahuahua...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...