NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, February 22, 2013

PeGi uMRaH

Salam jumaat ye semua.. tak abis2 entry salam jumaat kann.. kikiki.. ya ampunnn, sesungguhnya aku bkn takmo nak apdet.. tapi entah kenapa beberapa tika yg lalu aku tak mampu nak ngadap belog sendiri..
 
Asal bukak je belog terus rasa pening2/mual2.. muntah2 tu takde larr.. cumanya aku rasa nak loya lak bila bukak belog sendiri.. leh lak cenggitu kann.. demand sungguh baby dalam perut ni.. saje tak kasi mak dia apdet belog.. kikiki
 
Alhamdulillah arini bila aku try on laptop dan nak apdet, aku dah start mcm okey.. rasa semangat nak apdet tu dah ada.. tapi harap2 tak le hangat2 taik hayam.. kang arini je apdet.. sok kang malas balik.. muahahha..
 
Ohye.. semalam aku mencutikan ketiga2 anak aku dari pegi sekolah.. bkn ponteng sesaja tau.. aku awal2 lg dah mention kat guru2 diorang.. hehehe.. so bila dah dapat green light dari guru memasing makanya marilah kita pontengkan diri utk hantar abah bebudak ni ke airport..
 
Encik suami semalam bertolak utk mengerjakan umrah.. Alhamdulillah.. plan yg di buat dari tahun lepas akhirnya terlaksana jugak semalam.. encik suami pegi dgn sahabat rapat beliau.. aku dgn anak2 tak pegi.. InsyaAllah satu masa nanti kami akan pegi sekeluarga pulak..
 
Memandangkan hubby kena ada kat epot kol 12 tengahari, makanya kol 11 pagi kami dah bertolak dari umah... naik kete rempit aku je.. senang sikit sbb dah ada carseat bebudak dah kann.. anak aku si ica pagi tu punyalah liat nak bangunnn..
 
Tapi bila aku jerit kuat2 cakap " icaaaaa bangunnnn.. jom pegi tempat mainnnn.." automatik ica terus bangun dan cakap yeayyyyy..!! hahhaha.. taktik berjaya.. kelam kabut siapkan bebudak gara2 ica bgn lewat.. lepas dah siap2 dan masukkan barang bagai terus zassss kuar umah..
 
 
Sampai kat epot dah ada adik beradik hubby yg menunggu termasuk family kwn hubby tu... masing2 buat hal masing2 masa ni..
 
Aku lak sibuk layan 3 org budak yg tak reti dok dendiam ni lebih2 lg si apis.. si apis ni asyiklah kejenye terlompat sana terlompat sini.. ke masa aku ngandungkan dia dulu banyak sangat lompat2 kottt.. kekekke
 

Ain je yg dengar cakap bila aku kata jgn main lari2.. maklumlah, dah besar sikit kann...
 

Masa ni sibuk tulis nama kat beg guna pen marker sbb takmo tertukar dgn jemaah lain..
 

Anak2 darez..
 


Toksah le nak paksa si apis ni senyum.. dia kalo bergambar memang sokmo macam tu.. payah betul nak melemparkan senyuman.. cissss..
 
 

Suka tengok ica sbb dia paling suka senyum tiap kali snap gmbr.. hihihi..
 

Anak kawan hubby yg aku pernah jaga masa maknya dalam pantang.. cuteee.. bkn yg bertudung tu tau.. muehehhe
 

Adik dan kakak..
 


Ni lah gambar mak buyong yg latest.. perut masih kecik.. aku memang gini kalo peknen.. perut mesti tak berapa nak nampak kebesarannya.. kekekke.. alaaa baru berapa bulan pun kannn..
 

" apisssssssssssssssssssssssssss...!!!"
 
Ini budak kannn.. elok2 tgh posing dia boleh pi melompat ke arah lain lak.. spoiled gambar sungguh.. terus aku suruh diri balik sebelah ain dan bergambar diam2..
 

Masih tak keruan lagi si apis tu bila posing.. cettttt..
 


Bergambar dgn kakak ipar ku.. kakak encik suami.. tak tau lak semalam hari jadi beliau.. hukhukhuk.. selamat hari lahir kak idahh..
 


Suami kak idah dan abg ipar ku..
 

Resaksa hitam yg kuat makan..
 

Posing beramai2 sebelum encik suami masuk ke dalam ikut group.. huhuhu
 

Gelap lak gmbr ni.. tengoklah apis tu.. tetap nak rosakkan gambar.. uwaaaaa..
 

Buat encik suami.. di doakan moga sentiasa sihat di sana.. jangan lupa mendoakan kami di sini ye abang.. tumpukan je amal ibadat kat sana.. tak perlu risau kami di sini sbb Allah sentiasa pelihara kami..
 
Anak2 lak masa bapaknya takde sibuk la berhimpit2 kat katil aku malam2.. dah satu keje lak nak mengelak dan bersilat2 time tido bila ain dgn apis mengganas..
 
Berdua tu kalo tido memang lasak yg amattt.. tau2 je kang kaki dah ada kat muka aku.. huhuhu.. terpaksalah aku tido di hujung2 katil.. sob sob sob..



16 comments:

MOMMYLIN said...

semoga selamat sampai da pulang.... kak ana jga diri... anak tengah lasak tu.. nnt bby dlm perut pun ikut lasak.. uhuhuh

muzai said...

alhamdulillah..dapat jejak ke rumah Allah.. Ain sgt2 sweet bila bertudung.. Nampak dah besar sungguh.. Cantik.. Ica plak maintain kecomelan dia.. Apis?? Haruslah hensem je nengoknye:-)

Biarlah rahsia said...

Sama lah dgn ank2 akak...tidur buas terpaksa lah kita himpit2 hujung katil je

Qashmere said...

Semoga suami dan rombongannya selamat pergi dan pulang..insyaAllah

amelia shafer said...

hahaa.. akhirnya sawang telah dinyahkan..:)))

Take care yer ana..:)

Unknown said...

semoga hb ana selamat pergi dan kembali..amin

Ina Hashim said...

salam,

husband Ana g ngan Andalusia eh?tgk beg pun dah tau hihi...akak thn lepas pun g ngan Andalusia gak...mmg puashati servisnya....family SIL akak pun btolak g umrah semalam jugak tapi guna TA lain n flight diaorang kol 7mlm

:: Riri-Fatieha ::~ said...

Salam kak ana.. dah lama tak singgah. kita pun malas betul la nak update entry. hehehe... tp kta bkn peknen tau. tak tau la kemalasan ape yg melanda + keje banyak. hehehe... Neway, tahniah kak peknen lagi. Jaga kesihatan ye.

meera said...

Semoga ibadahnya diterima Allah dan selamat pergi dan pulang. Apsal gmbar smua mcm x clear ek ana?? Ke screen saya yg x btul. Berseri2 ana.

syalinda johari said...

tahniah..baru tauu..hehehee..take care okey...

mama_aizarah said...

Peel anak2 ana ni sama je ngan anak2 akak...dah la sama 3 sekawan..pompuan laki pompuan..kalo bc blog mesti tbayang anak2 akak..:)

Rinna said...

Alhamdullillah semoga hubby Ana selamat pergi dan balik..dan mendapat umrah yg mabrur..Insyallah..

.: yUhAiSya :. said...

slimnyer raksaksa itu... -___-"

Irfa said...

INSYA ALLAH..
nanti ada peluang pegi satu family
hehe

eynda said...

Selamat menjalani ibadah umrah buat hubby Ana....

Unknown said...

kelakar btoi si apis tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...