NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, September 28, 2012

aSaL TeNgaH MaLaM Je MeNceKiK

Antara ketiga2 anak aku, aku rasa sorang aje yg menurun perangai aku.. sape lagi kalo bkn ica.. ica ni asal kol 1 pg je mesti mintak makanan.. tido dah le lambat gara2 dah puas tido siang hari dalam kete.. huhuhu..
 
Aku lak memang malam tido lambat.. pastu asyik laparrrr memanjang kalo dah tengah malam.. kekeke.. keje aku setiap hari dan setiap malam mesti iron baju sekolah anak2, baju keje encik suami dan baju sendiri..
 
Biasanya dalam kol 12 tgh malam aku wat keje2 mengiron.. apis dgn ain dah tido dah masa ni.. ica je yg suka tido lewat.. sama je dgn peel maknya si ica ni.. kikiki..
 
 
Tengok tu.. dah pukul 1 pg pun.. aku masa ni biasanya baru siap iron..
 
 
Tup2 tgk ica masih cergas lagi.. siap peace lagi bila aku snap gmbr beliau.. hamboiiii.. hahhaha
 
 
Tak tido2 lagi tu satu hal dah, pastu request nak mknn tu yg tak boleh blah tu..
 
Ikut mood dia la nak mkn apa, kadang2 dia nak biskut dgn susu.. kadang2 dia nak koko krunch dgn susu.. kadang2 nak nasi goreng.. huhuhu.. tak di layan kang asyik bising aje dok ulang2 ayat nak mknn..
 
 
Hampir setiap hari dia mcm ni tau.. nak kata tak kenyang tu tak mungkin la sbb dinner dah bantai makan nasik.. pastu dia tgk tv lak sambil kunyah2 biskut.. mulut jenis tak benti nak mengunyahhh aje..
 
Tapi tengah2 pg buta tetap lapar.. sebijik perangai aku.. hahhaha.. selalunya aku suapkan koko krunch susu jelah.. sbb takdelah berat sangat mkn macam tu kan.. lagipun mudah dan pantas.. hehhe.. malas kot nak goreng2 nasi tengah2 malam..
 
 
Selera sungguh dia makan.. kekekke
 
Ohye, aku kan dalam 2-3 hari ni asyik lemauu memanjang.. takyah le korang nak buat spekulasi yg aku peknen.. takdenye.. iud pun lom tanggal lagi ni..
 
Aku pun tak tau kenapa aku kurang kecergasan minggu ni.. supplement dah mcm2 aku makan.. tapi asal tghari membawak ke petang je mesti aku macam lemah gile sendi2.. rasa mcm nak membutaaa je..
 
Dalam kete pun kerap gak rasa nak tetido.. tp bkn waktu memandu la.. bahaya kot memandu time ngantuk.. pastu bila balik umah pun sama..
 
Lepas je uruskan anak2 mandi dan makan, sibuk lak nak masak utk dinner... time masak dinner semalam aku rasa mcm nak pengsan.. banyak kali aku bersandar kat kabinet dapur sbb rasa letih sgt kot..
 
Masa tu rasa nakkkk sgt tido walaupun sekejap.. ada sekali tu aku tido gak time nak dekat2 maghrib walaupun org kata tak elok tido time2 mcm tu.. aku tak pernah pun tido siang atau maghrib, tapi tu hari mata aku takleh nak di tahan2.. terpaksa tido gak walaupun sekejap..
 
Dapat la aku tido kejap masa tu, tu pun aku mintak encik suami halang anak2 dari kacau aku.. terutama si ica.. budak2 ni bkn boleh tgk maknye berehat sikit.. kang sibuk la nak ngacau aku.. huhuhu..
 
Hari ni aku rasa tak berapa lemau dah kot.. pepagi dah bancuh kopi kasi cergas... harap2 takdelah letih mcm beberapa hari ni.. ehhh, apa yg aku merepek ni ehh.. tadi citer pasal ica.. ni citer pasal aku lak.. ekekkek..
 
Dah dahhh.. nak bersiap pegi sekolah.. tataaaa..
 


 

11 comments:

MAY said...

ica tu kiut!

Unknown said...

wahh..seleranya dia pg2

Unknown said...

better check. ada jgk yg pasang iud, melekat!

Suliana said...

iud pun ada chance prgnt la kak :-)

JaSSNaNi said...

uwaaaaaaa... kalau ngantok camne nak layan.. skrg ni sejak anak no.3 tak minum susu malam.. baru puas tido.. hehehe..

qemaishak said...

qema pun sama kak, kalau lps jam 12malam mesti lpr, trlajak waktu agaknya hehe

puan.mila said...

comel nya ica.. :D

ayedauni said...

ana, kak ipar ayedauni pakai iud gak..pastu dia peknen gak..mse tu kepala baby dia melekat kt iud tu..baby dia tu dah beso panjg dah pon..hehe..kuasa Allah mengatasi segala2nya..kerana segalanya dah tertulis di lauh mahfuz..waallahualam..

IzmaRusli I PREMIUM BEAUTIFUL said...

ada je yg pakai IUD lekat tau.. kawan izma 2 org kes yg sama...confident tak lekat sbb ada IUD, tapi muntah2 loya tak berenti..hihihi... better gi cek ye ana.. mana tau rezeki ica nak dpt adik.. tu yg lately dia suka kat baby tu (anak pd adik ana)... :)

Ana Suzana said...

Alahai yeke.. Takpe, ana tggu bln mengambang dulu yg di jangka tak lama lg akan menjengah.. Hehe

Cerita bonda said...

ana, mmg le awak nye entry kelakar..sy terasa cam anak ni dok membebel cerita kt tepi telinga sy...thanks for the recipe juga..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...